karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-10-15 19:03:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-07 05:35:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-12-09 19:29:24
Viestit: 100
Paikkakunta: kymenlaakso
Aamiainen: yksi suosikki hedelmäsi (ei viinirypäleitä tai banaania) ja mustikoita tai karhunvatukoita

Lounas: 1 appelsiini, reilu 2 dl jogurttia, 1 kananmuna

Illallinen: 2 keitettyä kananmunaa, 2 siivua leipää (mielellään tummaa), 1/2 kurkku tai pieni astiallinen salaattia ja 2 tomaattia

#2 päivä
Aamiainen: yksi suosikki hedelmäsi (ei viinirypäleitä tai banaania) ja mustikoita tai karhunvatukoita

Lounas: 1 appelsiini, reilu 2 dl jogurttia, 1 kananmuna

Illallinen: yksi siivu leipää, 125g punaista lihaa, kupillinen teetä ilman sokeria ja 1 appelsiini

Tuollaista löytyi kuuklettamalla kardiologin dieetti.

Eikö ollut nälkä?
Aika kitukuurilta näyttää minusta.
Mitä lie caloorimäärät.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-08 12:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5319
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Edellisen viestin ruokien seuraukset:

Gluteenipitoinen leipä saa syömään enemmän tai tekee rajoitetun syömisen vaikeammaksi. Tätä on tutkittu: kahdesta muuten tismalleen samanlaisesta ateriasta sitä, jossa on gluteenia syödään noin 400 kCal verran enemmän per ateria. Lisäbonarina gluteeni saa KAIKKIEN suolen vuotamaan (kyseessä on gliadiinin tekemä kemiallinen käskytys, EI suinkaan suolen vahingoittuminen), josta seurauksena inflammaatiota ja se pitkäkestoinen inflammaatio lihottaa.

Hedelmät: Viinirypäleet ja banaani eivät ole ainoat pahikset. KAIKKI modernit hedelmät on jalostettu sellaisiksi sokerinkantotelineiksi, että useat eläintarhat ovat joutuneet lopettamaan niiden antamisen apinoille, koska eläinparat alkoivat saada tyypin 2 diabetesta, sekä sydän- ja hammasvaivoja. Muut hedelmät kuin viinirypäle tai banaani EIVÄT ole sen kummempia ja laihduttajan kannattaisi pitäytyä metsämarjoissa.

Ja kitukaloreilta tuo näyttää, laihtuminen siis saattaa onnistua, mutta paino kyllä palaa entiseen kun kuuri loppuu. Ja tuota ei voi loppuikäänsä syödä, tai siis voi, mutta lyhyeksi tulee sitten se loppuikä jäämään.

Hedelmien syöminen aamiaisella lisäksi tuottaa kokemuksen mukaan tällaisen reaktion:

Normisti nautin aamulla vain rasvakahvin, eli kahvissa voita ja kermaa. Se pitää hyvin nälkää 4-6 tuntia.
Kun sitten kerran nautin sen rasvakahvin ohella viipaleen (ehkä 150 g) vesimelonia, nälkä tuli jo 2 tunnin kuluttua ja vielä todella raivokkaana minulle normaaliin näläntunteeseen verrattuna.

Ja minä olen normaalipainoinen, en siis karppaa laihtuakseni vaan terveyssyistä, eli voi vaan kuvitella mikä on hedelmäaamiaisen vaikutus sellaiseen, jolla on jo tyypin 2 diabetes tai muuta ongelmaa insuliiniaineenvaihdunnassa, tahi insuliiniresistenssiä.

Että ylläoleva kardiologin dieetti vaikuttaa olevan laadittu nimenomaan takaamaan, että kardiologilla riittää vastaisuudessakin töitä...

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painon ylläpito
ViestiLähetetty: 2019-10-08 14:09:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-17 12:00:45
Viestit: 43
Toisinsyöjä - kiitos tosi asiallisesta kirjoituksesta. Arvosta viitseliäisyyttäsi. Mitä kardiologin dieettiin tulee - pari sanaa selitykseksi. Siis tämä EI ole mikään uusi elämäntapa, vaan neljä viikkoa kestävä rupeama, jonka avulla pudotetaan painoa 15 kiloa. Itse ryhdyin siihen, koska sain syöpähoidon sivutuotteena 8 kuukauden estrogeenihoidon, joka oitis nosti painoani 30 kiloa. Sain ne kilot karistettua vuoden aikana kahdella kardiologikuurilla, enkä aiokaan koskea koko juttuun jatkossa. Tämän jälkeen jatkan tavalla tai toisella modattua LCHF-elämää, lisään minimihiilarit 50 grammaan per päivä, lisään hiukan proteiineja ja vähennän hieman rasvaa - jollen sitten saa jostain älykkäämpää neuvoa saavutetun painon ylläpitämiseen. Palaan mieluusti asiaan, jos saan tällä saitilla fiksuja keskustelukumppaneita.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)