Minulla on nyt menossa toinen kierros ja tää on ihan perseestä verrattuna eka kertaan.
Eka kerralla laihduin 500g-1500g viikossa. Ekassa kahdessa viikossa tieten monta kiloa viikossa. Muutama jumi joka purkautui äkkiä ja sain 17kg alle vuodessa. Ja ne pysyi.
Nyt jumii joka kilon kohdalla ja eteneminen on todella hidasta.
Mietin eilen tällaista, tämä on siis mietiskelyä, jonka jokainen voi tulla tyrmäämään huoletta, en loukkaannu
Atkins, kirjassaan kirjoittaa jotenkin näin, energiaa menee hukkaan ketoaineiden mukana virtsassa ja hengityksessä.
Eli kulutus olisi suurempi kuin onkaan. Tämän on osa jo jossain tyrmännyt huuhaana. Esim, Kirjassa paahtoleipäkatastrofi.
Mutta näillä samoilla kaloreilla ja hiilareilla olin eka kerralla syvässä ketoosissa.
Nyt tikku tuskin värjäytyy?? Eilen jätin kasviksetkin ihan piruuttaan pois ja silti tikku oli miedossa.
Niin väkisin tässä alkaa uskomaan, että eka kerralla meni ketoneita hukkaan, koska en osannut niitä käyttää. Olinhan ollut hiilaripolttoinen aina.
Nyt sitten olen karpannut jo yli kaksi vuotta, periaatteessa kokoajan. Niin elimistöni osaa käyttää tehokkaasti ketoaineita ja niitä ei enää eritykkään vrtsaan samalla lailla.
Tämä on varmasti olon kannalta hyvä asia, enhän enää huomaa mitään eroa olossa siirtyessäni ketoosiin. Mutta painon pudotuksen kannalta ei.
Minun on siis tarkemmin tuojotettava myös ruuan määrää eikä vain hiilareita