karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 04:08:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2004-11-11 23:21:31 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-10-24 19:34:40
Viestit: 39
Reilu kolme viikkoa karppausta takana - kiloja karissut n. 6 ja viime viikonloppuna tauko karppi-ruokavaliosta, johtuen vierailusta, jossa ei voinut valita ruokavaliota - ja tietty jatkot baarissa, jossa muutamat siiderit ja oluet tuhottiin. Ruotuun palasin sunnuntaina heti aamusta.

Tämä viikko onkin sitten mennyt varsinaisessa sumussa: tuntuu, että herää unesta vasta iltapuolella - aamu on mennyt tosi epätodellisessa olossa, eikä pää toimi ollenkaan. Ajatus pätkii, eikä pysty keskittymään mihinkään - apua - opiskelut alkais ja pelottaa, että jos tämä olo jatkuu, niin kuis akan käy!

Mistä apu moiseen - ruokavalio pitäis olla karppi-kohdallaan - vihanneksia on tullut tosin vähemmän syötyä - siinäkö vika?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 00:40:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Minulla oli alkuaikoina sellaista outoa pientä sekavuutta aamuisin, tai no ei kai sitä sekavuudeksi voi sanoa...
Mutta sellainen outo olo, se helpotti kun joi jotain.
Nyt sitä ei ole enää ilmennyt, onneksi.

Mutta tulinkin kyselemään, että nautitko nesteitä (vettä) tarpeeksi, entä mitä lisäaineita syöt?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 08:08:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-18 11:44:53
Viestit: 510
Paikkakunta: Suomi-neidon vyötärö
Mulla on ollut tuota epätodellista oloa :?
Samanlainen fiilis kun pari vuotta sitten kun niska-hartiaseutu oli ihan jumissa - kun olisi pienessä (tai vähän isommassakin) humalassa koko ajan, askelkin on vähän haparoiva ja ajatus sumuinen :?

Toivottavasti kuuluu tähän karppaukseen, eikä ole mikään "pahempi vaiva" :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 09:36:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-27 10:32:57
Viestit: 792
Minullakin oli tuota oloa alussa ja epäilen että se liittyy ketoosiin siirtymiseen. Eli siihen kun kroppa polttaa viimeiset hiilarinsa ja ihmettelee että mistäs seuraavaksi saa energiaa. Kestää hetken ennenkuin aivot tajuaa että hei, tuolla reisissä ja persuuksissa olisi sellulittiä tarjolla... :D

Totaalisen epätieteellinen selvitys, mutta näin minä olen asian ajatellut. Kemistit ja fysiologit, please selventäkää. Tuo aivojen polttoaine oli nimeltään glukoosi? Epäilen että tukkoinen olo johtuu sen puutteesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 10:25:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-06 21:38:51
Viestit: 917
Jep, aivot siirtyvät käyttämään osin ketoaineita energiakseen, koska glukoosia ei ole ravinnosta saatavilla. Tosin tuo viikko on aika pitkä aika tuohon siirtymiseen ja jos siellä on vielä kolmen viikon jakso aiemmin takana, niin vaikea uskoa, että kyse olisi vain tuosta. Yksi keino on koittaa joko lisätä tai vähentää hiilareita. Jos nyt heilut siinä ketoosin rajamailla, niin jompi kumpi keino varmasti auttaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2004-11-12 10:47:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-10-24 19:34:40
Viestit: 39
Nesteitä juon kovasti, joten siitä ei pitäisi johtua. Vitamiineja; C ja monivitamiinia, otan päivittäin - jos muistan.
Hiilareita ilmeisesti tulee nautittua sitten liian vähän - täytyy koittaa seurata niitä tarkemmin. Eilen aamulla söin omenan, kun jostain vanhasta viestistä löysin sellaisen vinkin - ei auttanut ainakaan eiliseen huippailuun ja seko-oloon.
Täytyy lisätä tosiaan vihanneksien syöntiä - ruokahalu on ollut vähissä ja ruokailut ihan duuniruuhkien takia jääneet toisarvoisiksi ja pikaisiksi toimituksiksi, jolloin ei ole tullut niin tarkaan huomioitua kaikkea.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 11:44:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-27 10:32:57
Viestit: 792
Tai toinen vaihtoehto on että olet viikonloppun lipsahtanut pois ketoosista ja siksi kärsit "vierotusoireista" uudelleen?

Vierotusoireitten kesto on varmasti hyvin yksilöllistä. Minulla meni 2-3 päivää, miehelläni 4-5, vaikka syömmekin pääsääntöisesti samoja ruokia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: huom huom
ViestiLähetetty: 2004-11-12 15:54:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-08-23 12:27:30
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
siittereissäki on nykyää niitä vähähiilarisia ja kaljakaa ei kuulemma hirrveesti vaikuta ketoosiin..ainaki ton yhen ketjun mukaan.. :shock: :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 20:01:09 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Kai nyt kuitenkin kalium, kalsium ja magnesium on piisannut... muutaman mainitakseni jotka voi aiheuttaa jonkuntapaisia pulmia koska niiden puute tulee helposti ainakin kovasti laihduttaessa minimihiilareilla. Itselläni on huimauksia yms epämäärästä oloa ollut. Joku niistä on korjaantunut myös sellasella runsaalla kivennäisvedellä "vissyllä". Noita elektrolyyttejähän niissä joissqain on aika mukavasti. Mutat kuten mikään neuvo, ei tämäkään ole yleispätevä. Pätee vain jos tuosta kyse. Samankaltasia oireita voi aiheuttaa niin tavaton joukko asioita. kuuntele kehoa ja tutki ja kokeile. Laskekin jos huvittaa sitä kautta selvittää pääepäiltyjä.

Aivoilla kestää hetken sopeutua ketoaineiden käyttöön. Aivot tarvivat ketoaineista huolimatta hiukan glukoosia välttämättä. elimistö alkaa normaalisti valmistaa sitä proteiinista ja lisäksi rasvasta (epäsuorasti, käyttämällä rasvarungon glyserolia sen vapautusessa rasvojen hajotessa jos muuta sen lähdettä ei ole ravinnosta saatavissa) sopeutuminen, adaptaatio, lienee hyvin yksilöllistä myös sen sopeutumisnopeuden osalta.

Minulla meni sopeutumiseen pääpiirteittäin noin 2 viikkoa. Tosin valtaosa siitä tapahtui muutamassa päivässä. Tokihan ketoosin hiukan vaihdellessa ja glukoositilanteen vaihdellessa yms syistä joitain lieviä aistimuksia ajoittain on. Mutta en pidä niitä millään travoin kiusallisina tai hankalina. Osa varmaan on ihan tästä melkoisesta vauhdistakin johtuvia. eihän mun kroppa ole ehtinyt tottua tähän keveyteensäkään. (-27kg /n.4kk)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 20:31:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-22 14:38:02
Viestit: 114
Pappa kirjoitti:
(-27kg /n.4kk)


-27 kg?! TÄH?! Onneksi olkoon, hiukan olen kade! :) Arvaa miltä tuntui olla dieetillä 4 kk ilman että tapahtui yhtikäs mitään! :evil:

_________________
Vanha aktivisti täällä 2004-2005, sittemmin katosi motivaatio kun paino ei alakarppaamalla pudonnut. Ja nythän se on sitten noussut. Uusi yritys!
- EAT MEAT, NOT WHEAT -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 21:20:31 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Juu, juu...MUTTA, en ole lähelläkään sinun BMI joten kateeksi käyp... minulla oli 47 ja nyt se on 38 joten matkaa on..... :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2008-12-18 16:04:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-12-18 15:59:45
Viestit: 2
Olen tässä nyt viimeiset pari päivää yrittäny alotella tuota karppailemista. En tiedä johtuuko jostain muusta vai tästä aloittamisesta et on ollu tän parin päivän aikana tosi outo olo. Tuntuu että päässä huimaa koko ajan ja välillä pyörii niin pahasti et ei meinaa pystyssä pysyä ja on muutenkin huono olo. Olis mukava tietää, että onks tää karppaamisen alussa "normaalia", vai pitääkö alkaa ettimään muita syitä :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2008-12-18 16:10:22 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Reilusti vettä tai vissyä ja hiilarilisäksi jotain hedelmää, ettei ero vanhaan olisi aivan niin jyrkkä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2008-12-18 16:14:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-12-18 15:59:45
Viestit: 2
Voi olla kieltämättä tottakin tuo.Onhan tää aika iso muutos ollu. Jos ei muuten auta,ni pitää palata entiseen syömistyyliin ja kattoa auttaako se.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2008-12-18 17:01:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-27 21:28:06
Viestit: 678
Mun onkin jo pitempään pitänyt aloittaa tästä aihe. Mulla on nimittäin jo muutaman viikon ollut usein hyvin epätodellinen olo. Niin kuin olisin jotenkin ruumiini ulkopuolella tai unessa. En jaksa keskittyä mihinkään, enkä kunnolla edes ajatella. Työnteko on tosi vaikeaa. :? Myös autolla ajaminen hirvittää.

Unen ja liikunnan jälkeen olo yleensä hetkeksi helpottuu, mutta vain hetkeksi.

Juon n. pari litraa päivässä, joskus kolmekin. Syön paljon lisäravinteita, joten niiden puutteesta ei ainakaan pitäisi olla kyse. Ehkä voisi jopa kokeilla olla jonkin aikaa ilman.

Hiilarit vaihtelee, mutta syön esim. ruisleipää pari palaa viikossa, omenoita ja porkkanoita, joten en ole hullun tiukka tässä asiassa. Tosin taidan silti olla suurimman osan ajasta ketoosissa. Koin epätodellista oloa varsinkin pari viikkoa sitten, kun hiilarit oli tosi alhaalla, joten en usko tuon olevan ratkaisu. Toisaalta en haluaisi niitä kovin lisätäkään, koska jää hirveän helposti hiilarikoukkuun, minkä lisäksi maha, iho ja kurkku reagoi ikävästi, jos syön liikaa hiilareita. Tiedän myös vanhasta elämästäni, että isot määrät hiilareita saa mut aivan veteläksi, väsyneeksi ja täysin energiattomaksi. Jonkinlainen tasapaino tässä nyt pitäisi löytää.

Oon miettinyt, että voisiko maitotuotteet aiheuttaa tätä, kun maito ei kaikille sovi? Tai ehkä vaan kokeilen lisätä niitä hiilareita esim. hedelmien muodossa ja toivon, etten ala kamalasti repsumaan.

Niin ja karpannut olen kohta 8 kk, joten mitään siirtymävaiheen juttuja nämä ei varmaan voi olla.

_________________
Life is what happens when you're busy making other plans.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2009-12-19 21:02:31 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-12-17 20:33:27
Viestit: 5
Paikkakunta: Savonmua
Itsellä nyt viides ketokarppauspäivä takanapäin ja tänään on ollut todella epätodellinen, oikein sellainen pönttöseis- olo. Olen kuitenkin syönyt kahdesti (aamulla pekonia&munia ja illemmalla kukkakaalijauhelihajne-paistosta)ja vettäkin mennyt ainakin kaksi litraa. Joka päivä hh:t jää kyllä alle 20 mutta ei ole tällaista oloa ollut. Hieman pelottava tunne mutta jospa se tästä olo paremmaksi muuttuisi.

_________________
Joulukuu 2009- lokakuu 2010 -42kg
Lokakuu 2010- kesäkuu 2011 + xxkg mutta palkintona ihana poika s. 6/11
Nyt taas paluu vhh:n pariin ja tavoitteena -20kg 4/11!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2009-12-19 22:23:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-01-06 22:24:18
Viestit: 246
Paikkakunta: VIHTI
Kyllä se siittä. Itsellä oli vastaavanlainen kokemus viimeeksi lokakuussa kun olin Portugalissa ja tuli siellä mässäiltyä joka päivä leivällä... Eli vierotusoireita hiilareista: vetelä olo, ei ajatus kulje, väsyttää...

_________________
- Ketokarppausta 2009 alusta

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2009-12-19 23:45:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Neve kirjoitti:
Itsellä nyt viides ketokarppauspäivä takanapäin ja tänään on ollut todella epätodellinen, oikein sellainen pönttöseis- olo. Olen kuitenkin syönyt kahdesti (aamulla pekonia&munia ja illemmalla kukkakaalijauhelihajne-paistosta)ja vettäkin mennyt ainakin kaksi litraa. Joka päivä hh:t jää kyllä alle 20 mutta ei ole tällaista oloa ollut. Hieman pelottava tunne mutta jospa se tästä olo paremmaksi muuttuisi.



Eihän kaksi litraa ole vielä edes paljon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2009-12-20 03:06:12 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Liikaa ei pidä vettäkään juoda, ettei tuu vesipää.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: epätodellinen olo
ViestiLähetetty: 2009-12-20 16:09:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
Viona kirjoitti:
Mun onkin jo pitempään pitänyt aloittaa tästä aihe. Mulla on nimittäin jo muutaman viikon ollut usein hyvin epätodellinen olo. Niin kuin olisin jotenkin ruumiini ulkopuolella tai unessa. En jaksa keskittyä mihinkään, enkä kunnolla edes ajatella. Työnteko on tosi vaikeaa. :? Myös autolla ajaminen hirvittää.

Minulla oli teininä tällaisia jaksoja jonkun verran. Sen jälkeen ei moneen moneen vuoteen tullut vastaavia, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana olen havahtanut että mitä tapahtukaan, ihan kuin olisin ollut ruumiin ulkopuolella, ajatus ei juokse eikä vilise, mutta sitä ei saa fokusoituakaan mihinkään, se vaan on. Koskaan en ole osannut yhdistää ruokavalioon, pitääkin ensi kerralla kun on vastaava, tarkistaa että mitä sitä onkaan syönty viime aikoina.

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)