karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:33:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-07 15:12:42 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
Paikkakunta: Espoo
Mun puolestä tästä vois siivota kaiken ensimmäisen viestin jälkeen tulleen pois ja lukita koko ketjun...

Lähinnä kai tässä oli kyse itsestäänselvyyden sanomisesta ääneen, jottei kellekään nyt vain vahingossakaan jää asia epäselväksi.

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-07 15:28:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-30 08:37:27
Viestit: 1328
Paikkakunta: Oulu
Cockton kirjoitti:
Mun puolestä tästä vois siivota kaiken ensimmäisen viestin jälkeen tulleen pois ja lukita koko ketjun...


Juu, kannatan :D ...ja taistelutanner on kinaamista varten, eikö!?

T:Vanilli


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-07 16:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-01 14:53:55
Viestit: 565
Paikkakunta: Espoo
Minusta Eofisin irtisanoutuminen vastuusta toisten antamista ohjeista on täysin oikein ja paikallaan.

Jos joku haluaa harjoittaa tieteellistä todistelua alakarppauksesta tai antaa ohjeita ja opastusta siltä pohjalta, ehkä tämä foorumi ei ole oikea paikka siihen. Silloin kannattaa perustaa oma kotisivu ja myös esiintyä oikealla siviilinimellään ja oppiarvollaan.

Jos tämän keskustelupalstan arvo alkaa aleta tai luotettavuus (?) laskea, olen naisena joutunut tottumaan aina silloin tällöin elämässä, että meikäläisen tekemiset ovat ompeluseurassa puuhastelua, joten sekin käy.

Oma roikkumiseni alakarppisivuilla ei johdu halusta opastaa muita niinkään, kuin halusta saada tukea vertaisilta tällaisen vallankumouksellisen vastavirtaruokavalion toteuttamisessa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-07 18:33:22 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
Paikkakunta: Espoo
Niin, siis voorumin koko idea nykyisellään lienee se, että samanmielinen porukka voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia ilman, että ajatustensa olemassaoloa täytyy jatkuvasti olla perustelemassa.

Ei ole kovin mielekästä alkaa omalla porukalla vittuuntumaan, kun näinkin mahtava yhteisö tänne on muodostumassa.

Mielestäni tuo Eofisin lausunto on erittäin hyvä erityisesti palstalle tulevalle ensikertalaiselle, jotta hän tajuaa sitten heti, ettei täällä vastaa lääkäri hänen kysymyksiinsä.

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-07 19:41:41 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
Paikkakunta: Helsinki
Häh!

Onko tämä nyt sitä riitelemistä... ...ei kai :wink: .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-08 08:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9034
Paikkakunta: Tampere
Muudan kirjoitti:
Jos joku haluaa harjoittaa tieteellistä todistelua alakarppauksesta tai antaa ohjeita ja opastusta siltä pohjalta, ehkä tämä foorumi ei ole oikea paikka siihen. Silloin kannattaa perustaa oma kotisivu ja myös esiintyä oikealla siviilinimellään ja oppiarvollaan.


Nämä todistelut perustuvat sellaisiin lähteisiin jossa ihmiset esiintyvät omilla nimillään ja oppiarvoillaan. Missään näistä kirjoista en ole vastuuvapauslauseketta nähnyt.

Mutta jos joku haluaa nostaa kanteen Atkinsia vastaan, minä tiedän sellaisen porukan jolla sellaisten laatimisesta on kokemusta. Ei ole vastuuvapauslauseketta heilläkään.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-08 08:53:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2004-08-10 07:51:29
Viestit: 66
Vastuuvapaus lauseke on ok, amerikassa kun melkein eletään. Se mitä keskustelu sisältää on keskustelijoiden asia. Sananvapaus - you now, melkein venäjällä kun asutaan...

Mutta hyvänen aika, pitäisikö tieteellisten tutkimusten siteeraaminen esim. kieltää. Ei hyvänenaikasentään. Tieteelliset tekstit ovat tietoa siinä missä keittokirjat ja omat kokemukset - melkein yhtä todennäköisesti faktaa tai fiktiota - JOKAISELLA ON VASTUU ITSESTÄÄN JA VALINNOISTAAN. Jokaiselle lienee jo selvää että tätä elämäntapaa ei viranomaiset suosittele -> päätös ryhtyä tähän on todellakin tehtävä itse ja itse vastuu kantaen. Se, että palstalla on henkilöitä jotka jaksavat tutkimuksia kahlata on tämän palstan yksi menestyksen syy ja myös syy miksi itse jaksan täällä roikkua. Kiitos kaikille heille, toivottavasti jatkatte samaa rataa!

Kuitenkin täytyy myöntää. Omat kokemukset, mututieto, huuhaa, tunteet ja tieteelliset tutkimukset muodostavat minunkin pään sisällä olevan möykyn alakarppaamisesta. Näin se vain on. Suklaasta ja siideristä puhuminen on siis mielestäni yhtä arvokasta kuin metabolian hörpynkörpyköistä.. Mutta aikansa suklaa ja siideri kuvioissa pyörittyään useimpia lukijoita alkaa "faktatkin" kiinnostamaan...

_________________
"Elämä on ihmisen parasta aikaa."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-08 11:49:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-09-30 08:37:27
Viestit: 1328
Paikkakunta: Oulu
Olen samaa mieltä edellisten kanssa: jos ja kun tämä nyt käsittääkseni sattuu olemaan ainoa vähähiilihydraattisten ruokavalioiden puolesta puhuva foorumi maassa, jossa virallisterveelliset suositukset poikkeavat niin omista käsityksistämme kuin lukuisista tutkimustuloksista, joita maailmalla on tehty, olisi sääli, jos ne eivät tulisi tietoomme. Lisäksi -ajattelen- että se on osa tämän(kin) foorumin uskottavuutta ja miten muutoinkaan lisätä kansalaisten tietoisuutta ravitsemuksesta ylipäätään (eikä yksinomaa vhh-dieeteistä) esittämällä erilaisia tutkimustuloksia, joita on ravitsemuksesta tehty. Jos keskustelu jää vain mutu-tiedon varaan, on selvää -kuten Muudan totesikin- että keskustelupalstan arvo ja luotettavuus alkaa laskea ja julkinen keskustelu ei pelkästään dieeteistä vaan yleisimmin ravitsemussuosituksista alkaa mitä todennäköisimmin hiipua, ja sitähän emme toivo, vai?

Ja mitä tulee itseeni niin minulla ei ole mitään sitä vastaan vaikka tästä lähtien esittäytyisin omalla nimelläni, vaikka se ei muiden tutkimustulosten uskottavuuteen vaikuta millään tavoin - vasta sitten, jos esitän omia tutkimuksiani, ei anonyymius ole sallittava!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-23 17:27:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-12-04 19:01:45
Viestit: 44
Paikkakunta: Tampere
[quote="Eofis"]No höh, mistä tässä nyt "riidellään".

En minä voi kantaa vastuuta siitä mitä muut täällä kertovat, opastavat ja ohjeistavat.


Niinpä

Olet aivan oikeassa et sinä ole kenenkään vartia tai valistaja tämä ei ole uskonlahko tämä on tapa elää ja syödä hyvin


Ylös
   
 Viestin otsikko: lääkärit ja ravitsemus
ViestiLähetetty: 2005-09-03 18:36:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-09-03 18:03:25
Viestit: 1
Valitettavasti lääkärit eivät yleensä tiedä ravitsemuksesta kovinkaan paljon. Ja sekin tieto, jota on kulkee virallisten ravitsemussuositusten mukaan. Esim. sokerin vaarallisuutta ei ymmärretä lainkaan. Eivätkä lääkärit muutenkaan tajua ruokavalion todellista merkitystä ihmisen terveydelle.
Mitä haittaa voisi sitä paitsi olla kellekään jos syö säännöllisesti 4-5 tunnin välein, jättää pois kaikki sokerit, valkoiset vehnäjauhot ym.puhdistetut hiilihydraatit, syö runsaasti vihanneksia, marjoja, kohtuullisesti hedelmiä, rasvattomia maitotuotteita, hyviä proteiineja ts.kalaa, kanaa, kanamunaa, juustoa ja lihaa, oliivi/rypsiöljyä, voitakin hiukan, pähkinöitä ja hiukan kaurapuuroa/täysjyväruisleipää; kaikkea tätä sopivasti yhdistellen. Perunan poistaminen ruokavaliosta ei vahingoita ketään.


Ylös
   
 Viestin otsikko: lääkärin vastuusta
ViestiLähetetty: 2005-10-15 07:14:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Paikkakunta: Lakeurelta (Preeria :)
Aivan oikein...vaikka olen lääkäri, luonnollisesti mahdollisesti täällä antamani ohjeet ovat tietenkin viitteellisiä ja "jokainen tulee autuaaksi omalla tavallaan". Elimistöt ja aineenvaihdunat ovat yksilöllisiä.

Kuitenkin Hippokrateen vala velvoittaa minua täälläkin :!:

Tämä foorumi on tosi ihana , kun tähän paneutuu ja jäsenet asiallisia ja kannustavia. Monet muut foorumit sais ottaa oppia !!!

Takana on 11 päivää ja 5,5 kg...meneekö liian nopeesti ?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-15 11:49:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-12 16:37:41
Viestit: 77
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
En tiedä tarkalleen mistä yksittäisestä tilanteesta on kysymys, mutta vastuuvapausjuttu on hyvä olla olemassa. Itselläni on terveydenhuoltoalan koulutusta ja siksi olen vieläkin varovaisempi ohjeiden antamisessa, vaikka oireet viittaisivatkin johonkin suuntaan. Lääkäri on aina oikea paikka diagnoosien tekoon hoidon seurannasta puhumattakaan, jos ei kysymys ole perusterveistä ihmisistä. Kyllähän sen järkikin sanoo, mutta joskus houkutus omiin sovelluksiin käy suureksi. Kokonaiskuvaa ihmisen hyvinvoinnista tai terveydentilasta on aika vaikeaa tietää keskustelupalstan välityksellä, että edes osaisi antaa oikeita neuvoja. Jokainen kantaa vastuun omista ratkaisuistaan. Minäkin! :wink: :) Suutarin lapsella ei ole kenkiä...Milloinkahan olisin viimeksi lääkärissä käynyt :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-07 19:28:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-03-24 12:56:10
Viestit: 2
8) 8) 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-07 19:32:15 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Ihan ooteenä, mutta mihis poppamies on kadonnut palstalta? :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-07 19:34:49 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Sirutar kirjoitti:
Ihan ooteenä, mutta mihis poppamies on kadonnut palstalta? :shock:


Samaa mietin minä... :roll:

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-07 19:35:58 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 22:47:51
Viestit: 5732
Paikkakunta: Helsinki
Eiakös poppa lähtenyt jatko-opintojen pariin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-22 04:45:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Paikkakunta: Lakeurelta (Preeria :)
Kyllä poppamies on tullut takaisn uudestaan...
2 kk ja 1 viikko ja 10 kiloa.....!

Vastuuvapaus on olemassa, mutta kaikki tiet vievät Roomaan ja 2-tyypin diabetes aina vain yleistyy. Mehän tiedämme syyn me karpit :!:

_________________
"Vaasan veri ei vapise eikä Kauhavan rauta ruastu"
"Joka lyödään, Hän voittaa ja jää taistelukentälle" Paracelsus
"Tulimme eri teitä samalle laiturille"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-22 07:10:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Paikkakunta: España
poppamies kirjoitti:
2 kk ja 1 viikko ja 10 kiloa.....!


Miten toi on mahdollista...? :smt017
Nimimerkillä kantaa samoja 10 extrakiloa vielä 2.5 vuoden jälkeenkin... :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-23 04:51:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Paikkakunta: Lakeurelta (Preeria :)
Huomenta..
Kyllä se vain on mahdollista. Elimistöt kait on erilaisia ja mä aloitin induktion tosissani 13.8. Nyt jo hieman on leipääkin syöty.
Mun ennätyshän on 17 kiloa pudotusta edellisellä kerralla..
Ihanaa , kun viikonloppu tulossa ja saa hieman levähtää tosta ihmissuhdetyöstä :)

_________________
"Vaasan veri ei vapise eikä Kauhavan rauta ruastu"

"Joka lyödään, Hän voittaa ja jää taistelukentälle" Paracelsus

"Tulimme eri teitä samalle laiturille"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-23 05:25:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Paikkakunta: Lakeurelta (Preeria :)
Vielä...

Kyllä tää niin hieno palsta on tää foorumi, että pois alta. Täähän on vain parantunut !!!!. Ellei täältä saa vertaistukea on kumma paikka. Pitää vain taas opetella paluun jälkeen kaiki hienoudet , mitä täältä löytyy
Mun esitys lääkärikunnalle karppauksesta siity joulukuun tieteelliseen meetinkiin.....hyvä saan rauhassa tehdä tosi hyvän powerpointin....

Suurkiitos ylläpidolle ja moderaattoreille ja kaikille... tää on upeeta =D>

poppa

_________________
"Vaasan veri ei vapise eikä Kauhavan rauta ruastu"

"Joka lyödään, Hän voittaa ja jää taistelukentälle" Paracelsus

"Tulimme eri teitä samalle laiturille"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)