karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:16:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-03-26 21:37:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Kehon kuuntelusta on puhuttu jo pitkään, ja kivastihan siltä voi kuulumisia saada, kun tottuu tarkkailemaan. Mutta olisiko välillä meilläkin suunvuoro? Miten keholle voi viestiä johdattaakseen sen toimimaan haluamallaan tavalla? Tämä on aika laaja kysymys tietysti ja riippuu siitä, mitä tarkalleen haluamme viestiä. Jos haluamme sanoa, että vahvistetaanpa jooko hauislihasta, niin silloin pitää kuormittaa hauislihasta. Esimerkiksi. Mutta tämä ajatus lähti nyt siitä kysymyksestä, miten viestittäisimme keholle, että nyt olisi toive että poltetaan rasvaa ihan ujostelematta :D Ja huomio, kehoseni, tällä kertaa säästetään lihakset eikä pureta niitä... Niin, mikä olisi luonnollinen tilanne, että läskit poltettaisiin pois sellaiseen sopivaan hoikkuuteen asti, mutta lihaksia ja muita kudoksia ei? Ei ainakaan mikään nälänhätätilanne? Vai onko sellaista luonnollista tilannetta lainkaan? Siksikö laihdutus on usein niin vaikeaa?

Ja jos on muita salakieliavaimia, joilla voi jutella keholleen, mielellään niitä myös tähän ketjuun :D

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-27 07:41:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2018-03-07 10:57:31
Viestit: 59
Tuskin on viisastenkiveä, mutta ajattelin yrittää sitä, että kun tämä ei toimi, niin muutetaan toimintaa. Kaksi kuukautta tiukasti hiilarirajoiteista takana ja aamun verensokeri edelleen yli 6. Mä olen aika kärsimätön tyyppi, sellainen mielummin eilen- ihminen enkä jaksaisi odotella yhtään enempää. Kokeilen pätkäpaastoa, jospa se toimisi. Nyt on toinen aamu ilman aamupalaa, rasvakahvia otan kohta ja illalla sitten taas ruokaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-27 07:52:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kun kaikki mitä siellä kropassa tapahtuu säädellään hormoonien ja niiden välitäjäaineiden kautta niin kaikki mikä vaikuttaa niihin on sitä puhetta. Ruoka on yksi sen "päähormoonin" eli insuliinin säätövipu, se mitä syö ja kuinka usein syö, stressi on toinen iso vipu, sehän sekoittaa vähän kaikkea ja ajaa eloonjääntihormoonien kautta insuliininkin vaikutuksia sekoittamaan. Ja stressikin sellaisena pitkäaikaisena on se pahis. Nukkuminen on myös tärkeää, mutta ehkä siinäkin se lepo, vaikka valvookin osan yöstä niin lepo on silti hyväksi jos tosiaan lepää. Ja sitten tietysti mieli, löytää ne ilon ja kiitollisuuden aiheet siitä arjestakin kun meillä on kaikki hyvin kun vain sen huomaamme. Ja sitten lääkitään sitä kroppaa aidolla ravinteikkaalla ruoalla ja vältellään sitä markkinointia teollisista lisä- ja terveys nimikkeisistä kemikaaleista.
N ytkin aurinko paistaa ja harakka on herännyt napsimaan lintujen ruokapaikan alta pudonneita siemeniä. Hyvää kevättä ja sovintoa sen ainokaisen kropan kanssa vaikka se ei aina uskalla niistä rasvavarastoista luopuakkaan. Mutta se lihominen ja laihtuminen on se hormoonien peli.

pikkukala, amunkoittoilmiö karpeillakin nostaa aamusokereita, minä en huolestuisi jos jää alle 7, stressi niitäkin nostaa. Pitkä sokeri kertoisi lisää tilanteesta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-27 08:25:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Olen jutellut kropalleni yli 25 vuotta. Kaikki alkoi siitä, kun luin Greg Bearin kirjan Veren Musiikkia. Sehän kertoo miehestä joka onnistuu tekemään yksittäisistä ihmisen soluista älykkäitä. Kohta jossa tyyppi juttelee sitten omien solujensa kanssa oli vaan niin söpö että aloin jutella omilleni.

Välitön vaikutus oli, että kun siihen saakka olin syönyt 1-2 antibioottikuuria vuodessa, yleensä streptokokkiin, niin se lakkasi kuin seinään. Yksi ainoa streptokokki on ollut sen jälkeen, se oli harvinainen C-streptokokki ja siihen söin tähän mennessä viimeisen antibioottikuurini vuonna 1993, eli tänä vuonna juhlavuosi, 25 vuotta ilman antibiootteja. Influenssat aloin myös saada kevytversioina ilman kuumetta, samoin pienet nuhakuumeet. Tämä siis tapahtui silloin heti alussa ja silloin alussa juttelin erityisesti immuunijärjestelmäni kanssa.

Näen soluni eräänlaisina pieninä Barbapapoina. https://fi.wikipedia.org/wiki/Barbapapa Minulla hommaa auttaa nimenomaan se, että ajattelen kehoa suurena kollektiivina pikkuruisia "tyyppejä."

Ja mitokondroille siellä solun sisällä, nekin koen ihan omina tyyppeinään ja juttelen niille erikseen. Ajattelen että jos niillä olisi ääni, ne kuulostaisivat sirkuttavalta varpusparvelta, sellainen hyvin energinen ääni. Kerron kropalle, mitokondrioille ja kehoa asuttaville mikrobeille päivittäin miten paljon rakastan niitä, miten hienoa työtä ne tekevät ja miten kiitollinen olen niille siitä hienosta työstä.

Juttelen keholleni joka päivä, myös silloin kun minulla EI ole sille mitään pyyntöjä. Toivotan hyvää huomenta soluille ja mitokondrioille ja myös niille kaikille pikku mikrobeille joita kropassani asuu hirmuinen määrä. Kiitän illalla hyvästä päivästä ja erityisen hyvän treenisuorituksen jälkeen pikkuaivot saavat erityiskiitoksen. Ja silloin kun on muuten vaan oikein hyvä olo, kiitän siitä kroppaa. Viimeisin mistä olen kiitellyt on se, että suuren suostuttelun jälkeen (se on pidempi tarina se, joten ei tässä sen enempää) kroppani sai minut suostuteltua nukkumaan kovalla alustalla - siis lattialla - ja nyt olen viettänyt aikuiselämäni ensimmäiset pari kuukautta täysin ilman alaselkäkipuja.

Annan sille myös lupia erilaisiin asioihin malliin "saa esittää toivomuksia ruokakaupassa" tai "saa pistää juilimaan jalkapohjassa jos haluaa sinne tiettyyn kohtaan vyöhyketerapia-painelua" tai "saaa osoittaa selkeästi kun syö jotain mitä ette halua" jne. Pyrin nimenomaan tekemään suhteesta kroppaan vastavuoroisen, eli en minä vaan puhu ja käskyttele, vaan myös koetan kuunnella mitä sillä kropalla oikein on sanottavaa ja mitä se haluaa.

Pääpointti hommassa on mielestäni nimittäin tämä:
Antaisitko itse ikinä mitään sellaiselle kaverille, joka ei koskaan soita sinulle muulloin, kuin silloin kun haluaa tai tarvitsee sinulta jotain?

On hyvin mahdollista että sekin toimii että juttelee kropalleen vain silloin kun siltä jotain haluaa, mutta minusta sellainen ei ole TODELLISTA ystävyyttä. :D

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-27 16:10:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ted Naiman yrittää puhua sille näin, lisäämällä proteiinia keho haluaa vähemmän energiaa syötynä.

https://pbs.twimg.com/media/DZKG8KiUQAUJX80.jpg:large

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-27 16:14:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mä olen joskus miettunyt ihan oikeaa puhetta. Siis että menisin vaikkapa hypnologille ja hän puhuisi mun soluille ja hormoneille ja sisäelimille ja rentouttaisi niitä toimimaan paremmin. Mutta ei vielä ole sisu riittänyt. Pelkään hillitöntä naurukohtasta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)