karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:45:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1416 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-29 05:36:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 12:23:18
Viestit: 276
Bigboss kirjoitti:
On aika hassua laittaa nuo kaksi asiaa samaan ajatukseen, että jos ei jossain kohdassa noudata orjallisesti jotakin diettiä, niin vai haistaa huilun ja lopettaa koko homman. Minusta tuo on aika ala-arvoinen tapa suhtautua muihin foorumilaisiin.

Ensinnäkään ei puhuttu "herkuttelusta", vaan erilaisista edustustilanteista, joissa ei ole tarjoilla karppaajan vaihtoehtoja ja valinta ilman asian nousemista esiin ei onnistu. Kaikki me emme niin sanotusti edes ole "dietillä", vaikka paino vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa onkin pääsääntöisesti laskusuuntainen ja osittainen tavoite. Lisäksi kaikki ei välttämättä halua nostaa ihan henkilökohtaista asiaa jossakin juhlatilaisuudessa keskusteluaiheeksi, jolloin sopeutuminen tarjolla olevaan on jäljelle jäävä vaihtoehto.
[/quote]

Anteeksi kun puutun, mutta tuo nyt vähän kuulostaa itsepetokselta............? Ehkä aika ei tosiaan vaan ole kypsä, jos ei pysty/halua edes kieltäytyä hiilarimössöstä/viinaksista edustustilaisuuksissa. Ei mun ruokavalioni ole tullut esiin missään niistä viidestä kissanristiäisessä, joissa nyt ollaan juostu. Ei ole tarvetta olla valokeilassa, niin kukaan sitä huomaa mitä lautasella on. Vaikka tavoitteena ei olisi painonpudotus, niin kyllähän se elintapanakin vähän vesittyy jos ei pysty olemaan ilman mättöä.

Eikä nyt tarvi vetää sitä hernettä nokkaan [-X Edit. nonni, nokka ku nokka x)

_________________
Kuva

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 07:23:57 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^Nöpönokittelu varmasti auttaa siinä. ;) :D

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 07:30:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 12:23:18
Viestit: 276
Mä nyt oletan että keto-huuruissa löytyis ihmisiltä vähän huumoriakin :wink:

_________________
Kuva

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-02 04:35:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-04 13:40:25
Viestit: 121
Paikkakunta: Vantaa
Mä itse taas miellän asian niin, että silloin ennen karppausta, kun söin terveellisesti, niin otinhan mä silloinkin juhlissa jotain epäterveellistä hiilarimössöä - eivätkä ne silloinkaan kuuluneet mun normaaliin ruokavalioon. Ihan samalla tavalla mä voin niitä nyt juhlissa syödä. Tosin nykyään toi "herkkukategoria" on vähän laajentunut, kun monet ennen siihen normaaliinkiin ruokavalioon kuuluneet ruoat (esim. ruisleipä ja hedelmät) on siirtyneet herkuiksi. Ei ne pienet herkutteluhetket juhlissa tms. ennenkään mun ruokavaliota ole kaataneet, miksi ne tekisivät sen nyt? Toinen juttu on, jos ei tee edes mieli maistaa, sitten en maista, kohteliaisuudesta en ala syömään, mutta jos haluan niin sitten syön. (Aaah, on tän tytön ajatusmaailma kääntynyt ihan päälaelleen sen jälkeen kun aloitin karppauksen, ei tarvii enää pingottaa joka hiton asiasta ja osaan suhtautua syömiseen kymmenen syömishäiriövuoden jälkeen vihdoinkin rennosti! :lol: )


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-06 13:19:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-25 11:01:52
Viestit: 97
Tarua kirjoitti:
Ehkä aika ei tosiaan vaan ole kypsä, jos ei pysty/halua edes kieltäytyä hiilarimössöstä/viinaksista edustustilaisuuksissa.
Ehkä aika kuitenkin on kypsä..

Katsos toisinaan "edustaja" ei todellakaan edes itse hae syötävää lautaselleen, vaan se kannetaan eteen. Ja on erittäin vaikeaa, varsinkin eri kulttuurien edustajille ymmärtää, että miksi heidän tarjoama paras mahdollinen juhlaruoka ei kelpaa.. Vaihtoehdot ovat aika vähissä, syöt ja juot kohtuullisesti sen mitä eteen laitetaan ja kohtuuden nimissä voi hallita vain annoskokoja, et niinkään sisältöä. (jättämällä jotain lautaselle)

"Mättö" on siten aika väärä sana tai "herkuttelu", ainakin minun mielestäni.

Mietinkin vaan seurauksia ja valmistautumista, kun noita tilaisuuksia valitettavasti tulee ja joskus useinkin. Tuolla edellä kyllä oli jo selvennystä asiaan, että keventää kokonaisenergiaa ennen ja jälkeen, niin ongelma ei ehkä ole ylitsepääsemätön. Korjailee ketoosilla ne välit kun ruuan saa itse valita.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-06 15:13:32 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Betzy kirjoitti:
Mä itse taas miellän asian niin, että silloin ennen karppausta, kun söin terveellisesti, niin otinhan mä silloinkin juhlissa jotain epäterveellistä hiilarimössöä - eivätkä ne silloinkaan kuuluneet mun normaaliin ruokavalioon. Ihan samalla tavalla mä voin niitä nyt juhlissa syödä.


Juuri näin itsekin asian näen. Jokainen valinta lasketaan, eikä joku satunnainen marjapiirakkasiivu tms. kaada hyvää (karppi)ruokavaliota. Ainakaan minulla :D Toki, jos elimistö ei syystä tai toisesta siedä esim. viljaa lainkaan, on tietenkin parempi jättää ne satunnaisetkin leivonnaiset syömättä, sehän nyt on selviö.

Ja mitä tulee tuohon "aika on/ei ole kypsä"-juttuun, niin veikkaan, että aika monelta jäisi tämä karppaaminen jos se tarkoittaisi tiukkaa puhdasoppisuutta (mitä se sitten tarkoittaakin) koko loppuelämän. Edelleenkin: jokainen valinta lasketaan, ja kumpikohan mahtaa olla terveyden kannalta parempi juttu: hyvin koostettu karppiruokavalio (mitä sekin sitten itse kellekin tarkoittaa, tyylejähän on monia ja hyvä niin) 80-90% ajasta ja loput 10-20% mahdollista "lipsumista" (en tykkää tuosta sanasta koska se on syyllistävä, mutten tähän hätään parempaakaan keksinyt), vaiko jo lähtökohtaisesti hiilarimössöinen ruokavalio niiden herkkujen kanssa? ;)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-11 13:23:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-03 12:00:52
Viestit: 26
Itselläni kyllä on pikku hiljaa ruvennut hiipumaan into koko karppaukseen. Sori, jos tästä tulee ihan kauhea vuodatus, mutta oon vähän pää pyörällä, että mitä tekis. Ainakin tämän foorumin perusteella ihmiset ovat saaneet apua vaikka mihin karppauksella, mutta itselläni vaivat vaan lisääntyy :(

Olen karpannut nyt kaksi vuotta. Sinä aikana oon saanut naamaani perioraalidermatiitti-ihottuman (ruusufinnin alalaji), varpaisiini ihme ihottuman (en jaksa uskoa, että se on mitään silsaa, sillä se ei lähde silsavoiteilla ym. pois) toinen munasarja on muuttunut PCO-tyyppiseksi, ovulaatio tapahtuu todella harvoin ja endometrioosikivut ovat tulleet helvetillisiksi.

Lisäksi painon ylläpitäminen on vaikeaa, laihdun koko ajan, vaikka syön. Olen 160 pitkä ja aina ollut hoikka (paino ylimmillään noin 55kg). Tänään vaaka sitten näytti 48kg, oon kohta joku luuranko. Lapsettomuusongelmien takia olen rampannut nyt lääkärissä, joka ehdotti, että jos muutaman kilon saisin painoa lisää, niin katottais, että olisko sillä ovulaatioon vaikutusta, sillä toinen munasarja on ultran mukaan normaali, että jos se paino on sen verran alhainen minulle, etten ovuloi. Koko kevään ja kesän oon vetänyt pähkinälisää, marjoja, kermaa yms, jotta saisin hiilareita enempi, mutta humps vaan paino tippuu. Ens viikolla olen menossa taas gynelle, jolloin katsotaan sitten jatkoja, että mitä keksitään, kun toi endokin vaivaa vaan entistä enemmän.

Olen laskeskellut sellaisella ohjelmalla ruokapäiväkirjojeni perusteella syömiseni, eli ne pitäis olla ok. Rasvaakin tulee riittävästi. Viljat ei ole kuuluneet ruokavalioon. Sokeria olen syönyt jonkun verran (esim. tummaa suklaata), mutta aiempaan elämään verrattuna tuo sokerin käyttö on melko minimaalista. Tuntuu vaan hullulta, että VHH:n pitäis vissiin auttaa PCO:hon, mutta itselläni ko. vaiva on tullut juuri karppauksen aikana. Lisäksi endokin on jostain syystä riehaantunut.

Onko tää nyt sit kertakaikkiaan, ettei tää sovi mulle? Et jospa sitä suosiolla lisäisi jotain riisiä ja leipää ruokavalioonsa ja kattois, mitä käy?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-11 13:59:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Paikkakunta: Oulun seutu
^Oletko tutkituttanut esim. kilppariarvosi tai muita veriarvoja? Syitä vaivoihin voi löytyä myös jostain allergiasta. Sinuna lähtisin, jollet vielä ole, tutkituttamaan itseäsi vähän tarkemmin, koska en jaksa uskoa noita vaivoja ruokavalion aiheuttamiksi.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:43:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-03 12:00:52
Viestit: 26
Muutama vuosi sitten on kilppariarvot ja maksa-arvot mitattu, jolloin ne olivat normaalit, tosin nuo kokeet on ihan "hiilariaikoina" tehty. Viime kesänä ja syksynä tehtiin joitakin verikokeita; tulehdusarvot olivat normaalit ja hb hyvä. Pissassa tosin ketoaineita, eli ilmeisesti olin ainakin tuolloin ketoosissa, vaikken siihen pyrkinytkään. Jokuhan tässä mättää kropassa mättää :( Jokin on tuossa syljen koostumuksessakin muuttunut karppauksen myötä, mulle tulee todella paljon tummentumia hampaisiin, siis ihan sellasta mustaa laikkua, jota pitää vähän väliä käydä poistattamassa. Noh, toivon vaan, että tulisin raskaaksi, jolloin saisin hetkeksi unohtaa PCO:t ja nää endovaivat...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-11 20:45:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-05-25 11:01:52
Viestit: 97
matildah

Oletko ihan varma, ettei aliravitse itseäsi ja kaloririmäärä on järkevä? Ruokavaliolla ei ole suurta merkitystä, jos annokset ovat minimaallisia..
Toivottavasti homma paranee ja syy selviää!
Ehdotan minäkin lääkäriä ja tarkempia tutkimuksia, ettei vaan olisi jokin muu kiusaamassa hyvinvointiasi.

Jaksamista <3

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-12 07:38:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-28 12:31:42
Viestit: 454
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kommentoin aloitusviestiä; tosi hauska ja osuva!! Itsestäkin välillä tuntuu just ton suuntaselta, kun lukee tätä palstaa; joka valinnassa on puolensa ja puolensa ;) Kukin valitkoon itselleen (kropalleen) sopivimmaan vaihtoehdon tästä "karppaustyyliviidakosta"... Kukin paínottaa parhaaksi katsomiaan asioita; jotkut vain tiukasti hh määriä, toiset elää niiiiiin luonnonmukaisella ja alkukantaisella ruualla kuin mahdollista, toiset "repsuilee" ihan suunnitellusti, toiset on sitä mieltä, että se on merkki huonosti onnistuneesta karppauksesta ja itsehillinnän puutteesta, jos niitä "repsuja" tulee. Nostan kyllä hattua niille (teitä on varmasti paljon) jotka EIVÄT KOSKAAN koske mihinkään hhherkkuun. Itellä on tämä kesä ollut TOSI vaikeaa ruokailujen suhteen, tai perusruuat on selkeää karppia, mutta sitten tulee syötyä jäätelö melkein joka päivä [-X .... en vaan pääse siitä eroon.... :x

_________________
...mielestäni on hyvin vähän sellaista mikä on turhaa,Muumipeikko väitti kainosti.Ehkä itsensä peseminen ja puuron syöminen ja...

"Mateen maksa ja sian kiel' voelle vertoja vettää" -Mirjam-täti, 87 v., R.I.P-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-19 09:16:10 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^ hhherkku, loistava sana! :D

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-19 09:22:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
helimaria kirjoitti:
. Itellä on tämä kesä ollut TOSI vaikeaa ruokailujen suhteen, tai perusruuat on selkeää karppia, mutta sitten tulee syötyä jäätelö melkein joka päivä [-X .... en vaan pääse siitä eroon.... :x


Oletko harkinnut jädekoneen hankkimista? Sillä saa tehtyä ihan karppia jäätelöä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-20 12:15:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-19 22:40:47
Viestit: 11
-ile- kirjoitti:
En tiedä johtuuko siitä että lopetin noiden lipittelyn, mutta päänsärkyni ovat lähes kokonaan hävinneet. Toki joidenkin keho kestää noita paremmin tai ilman tuntuvia sivuvaikutuksia. Siltikin ei ole haitaksi tietää kuinka kiisteltyä kemikaalia käyttää. En halua saarnata ja jokainen aikuinen ihminen tehköön mitä tekee. :)


Minä olen vuosikaudet karttanut aspartaamia kuin ruttoa, juuri terveyshaittojensa vuoksi. Sitten kun aloitin karppauksen, aloin käyttää aspartaamia, koska jotain makeutusta piti saada. Huomasin sen kyllä arsyttävän vatsaani, mutta ajattelin, että kait se siihen tottuu ja ei kait haittaa jos sitä sen aikaa käyttää, että pääsee normaalipainoon.

Nyt on mieli muuttunut!

Jo alkukesästä alkoi vatsassa tuntumaan kummallista polttelua, ja se vaan paheni kesän aikana. Lopulta tultiin kesken lomareissun kotiin kun en enää kestänyt (onneksi oltiin vaan vaunuilemassa Suomen kamaralla). Jo alkukesästä sain lähetteen Gastroskopiaan ajatuksella että menen sitten joskus syksyllä. Noh, se aika oli sitten pakko varara mahdollisimman pian, ja sainkin sen viikon päähän soitosta. Löydöksenä muuten normaali vatsan limkalvo, mutta hieman tulehtuneen oloinen, lisäksi vatsan yläosaan oli kasvanut 20-30 kpl polyyppeja, koepalat onneksi osoittivat niiden olevan hyvänlaatuisia.

Kun kysyin lääkäriltä, että mikä ne aiheuttaa? vastaus oli, että jokin ärsyke saa ne kasvamaan, mutta ei tiedetä mikä. Sitten kun se ärsyke poistuu, niin polyypitkin todennäköisesti häipyvät.

Minun ruokalistallani ei ole muuttunut mikään muu kuin että aloin käyttää aspartaamia!

Nyt en muuten koske aspartaamiin pitkällä tikullakaan!
Kaikki aspartaamit olen kotoa hävittänyt enkä uusia osta.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wwloVcW/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-20 12:36:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-19 22:40:47
Viestit: 11
matildah kirjoitti:
.

Onko tää nyt sit kertakaikkiaan, ettei tää sovi mulle? Et jospa sitä suosiolla lisäisi jotain riisiä ja leipää ruokavalioonsa ja kattois, mitä käy?


En minäkään usko noiden vaivojen tulleen ruokavalion seurauksena, ikä niitä tuo, sori, mutta niin se vaan menee.

Mitä tulee siihen että laihdut vaan, ja vaikka viljat ei ruokavalioon kuulukaan, Sinulla saattaa silti olla esim. Keliakia tai Laktoosiintoleranssi tai molemmat ja molempien oireisiin sinun kuvauksesi sopii. Molemmissa nimittäin ohutsuolen nukka tuhoutuu ja sitten ei enää mitkään ravintoaineet imeydy, vaikka söisit kuinka paljon.

Ja jos kyseessä on keliakia, pitää ottaa huomioon, että gluteenia on oudoissakin yhteyksissä

Pyydäpä siis lääkäriltäsi laktoosirasituskoe ja keliakiavasta-aine koe sekä pyydä kilppariarvot tarkistettavan.

Keliakia muuten aiheuttaa myös lapsettomuutta eli juurikin erilaisia häiriöitä alakertaan, koska vitamiini-, hivenaine ym sellaiset eivät ole kunnossa jos ravinteet eivät imeydy.

Tässäpä muuten yksi linkki lapsettomuusasiaan liittyen

http://www.aumanet.fi/~therezza -> menee etusivulle
http://www.aumanet.fi/~therezza/Lapsettomuus.htm -> menee suoraan oikeaan osioon sivustossa, stoori on pitkä kuin nälkävuosi, mutta kuluipa odotukseemme aikaakin n. 12 vuotta.

Terveisin
Biolapseton, keliakikko jolla on maailman ihanin adoptiolapsi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-20 20:34:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-13 14:55:35
Viestit: 12
Therezza kirjoitti:
matildah kirjoitti:
.

Onko tää nyt sit kertakaikkiaan, ettei tää sovi mulle? Et jospa sitä suosiolla lisäisi jotain riisiä ja leipää ruokavalioonsa ja kattois, mitä käy?

Mitä tulee siihen että laihdut vaan, ja vaikka viljat ei ruokavalioon kuulukaan, Sinulla saattaa silti olla esim. Keliakia tai Laktoosiintoleranssi tai molemmat ja molempien oireisiin sinun kuvauksesi sopii. Molemmissa nimittäin ohutsuolen nukka tuhoutuu ja sitten ei enää mitkään ravintoaineet imeydy, vaikka söisit kuinka paljon.

Anteeksi, pakko korjata mutta laktoosi-intoleranssi ei tuhoa ohutsuolen nukkaa hoitamattomana, itselläni on kyseinen pikkuvika ollut koko ikäni. Se on vaaratonta, haittana vain yleisesti tiedossa olevat vatsavaivat.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-22 20:38:02 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Lainaa:
Keliakia muuten aiheuttaa myös lapsettomuutta eli juurikin erilaisia häiriöitä alakertaan, koska vitamiini-, hivenaine ym sellaiset eivät ole kunnossa jos ravinteet eivät imeydy.


Amen. Tai vaikka ei olis keliakia, mutta muuten vaan syöny niin väärin että on koko moottori sekasin. Sen korjaantumiseen myös menee aikaa. Ei välttämättä kuukaudessa näy, kahdessakaan -- mutta jossain vaiheessa täytyy vaan uskoa johonkin. En usko että jos lisäät perunaa ja muuta "normaalia" helposti imeytyvää ruokavalioon niin siitä hirveää haittaa on, mutta peruskarpilla, varsinkin luomulinjalla, syö kyllä vähintään yhtä terveellisesti kuin spagettihiiret jotka periaatteessa syö virallisten suositusten mukaan vähärasvaisesti jne. ja paljon kuitua (leipäkuitua ja lesettä ja sahanpurua).

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-23 13:20:52 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Matildah: Entä jos lisäisit hiilareita ruokavalioosi? Jos olosi oli hyvä aiemmin hh-ruokavaliolla, niin voisithan lisätä hiilareita? En tiedä paljonko syöt nyt, mutta jos olet (ollut) ketoosissa vaikket haluaisikaan ja laihdut, niin hh-määrän lisäyksellä voisit kenties saada sitä painoa lisää? Ja lisää prodea kenties myös.
Jos sellainen hyvä karppi-malli olis sulle passelimpi?
Minä luulen että paino voi aiheuttaa ongelmia ja karppi-ruokavalio taas siinä mielessä että laihdut liikaa. Kenties sinä olet juuri niitä harvoja, joiden kroppa sietää hiilareita hyvin ja nykyinen ruokavalio (tiukalla??) hh-rajoituksella ei olisikaan se "sun juttu"?

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-31 09:52:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-29 11:07:22
Viestit: 1
Paikkakunta: 06-Alue
jep

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-09-23 03:36:31 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-08-26 10:18:45
Viestit: 13
Täytyy kyllä sanoa että taitaa omalla kohdalla mennä kaikki 25 kohtaa aivan metsään. Lopputulos on kuitenkin aika hurjaa painonpudostusta, jotta ehkä kuitenkin edes tuo oman kropan kuuntelu menee silloin kohdalleen, tai ainakin tuntumalla vähän sinne päin. :)

_________________
- Yks kymmenen kiloa sinne tänne, ei se oo niin justiinsa.

Jätkä on aika tankki, ei militaristi - siitä avakuva.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 1416 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)