karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:34:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: läiskät kynsissä??
ViestiLähetetty: 2005-11-22 20:29:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-01 17:33:15
Viestit: 69
Paikkakunta: Pirkanmaa
Tietääkö kukaan täällä mitä tarkoittaa kun kynsiin ilmestyy valkoiset läiskät? Sellaisia ei ole ennen mulla ollut ja nyt on tullut kaikkien sormien kynsiin rumat läiskät. Ne on kynnen kasvaessa siirtynyt jo keskivaiheille ja sitä myötä poistunevatkin. Tiedän että jotain se tarkoittaa, mutta en muista mitä, eikä kukaan muukaan, kaverit kyllä ovat huomautelleet. Elikkäs onko joku puutostauti vai mikä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-22 20:31:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-26 14:16:40
Viestit: 1198
Muistan että ainakin kalsiumin puute näkyy kynsissä täplinä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-22 20:39:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
Kyl määkin heittäisin tuohon, että kalkin puutetta läiskät on...
ja sekin jos kynnet alkavat pystysuunnassa "aaltoilla".

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 08:02:53 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Punapää, oletko varma?

Minulle on joskus sanottu näin:
Pitkittäisjuovat - magnesiumin puute
Poikittaisjuovat - sinkin puute
Pilkut - Ca/mg suhde huono

Minulla tosin itsellä on pitkittäisjuovia, eikä niihin tunnu mikään auttavan. Eli en ole ihan satavarma.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 09:39:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-14 13:54:18
Viestit: 402
Paikkakunta: Siuntio
^


Noin mullekin on asia esitetty.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 13:48:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-01 17:33:15
Viestit: 69
Paikkakunta: Pirkanmaa
No tuosta kalkin puutteesta mulle täällä töissäkin sanottiin, mutta miten se on mahdollista??? Syön kaikkia juustoja, kermaa, 10%jugurttia, rahkaa päivittäin. Ellei sitten kyseessä ole happo/emästasapainottomuudesta johtuva kalkkikato. Maitotuotteetkin kun kai lisää elimistön happamuutta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 14:55:14 
mulle joku huomautteli ruokavalion happo-emäs -tasapainolle haitallisuudesta. halusiko joku fiksumpi valaista mitä tällä tarkoitettaan ja miten siihen pitäisi suhtautua? mulla on hyvä olo, joten ihan pahasti epätasapainossa en usko minkään olevan. yksi valkoinen läsikä on munkin kynteen viime aikoina ilmaantunut kuitenkin :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 14:59:10 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
Paikkakunta: Espoo
misukisu kirjoitti:
Minulle on joskus sanottu näin:
Pitkittäisjuovat - magnesiumin puute
Poikittaisjuovat - sinkin puute
Pilkut - Ca/mg suhde huono


Kuulostaa kyllä hieman new age -hommille...

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 15:47:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-01 17:33:15
Viestit: 69
Paikkakunta: Pirkanmaa
Elimistö itse yrittää ylläpitää tasapainoa, mutta jos ruokavalio on happovoittoista niin sen neutraloimiseen kuluu paljon kalkkia, mikä taas on emästä ja näin ollen voi kaiketi aiheuttaa osteoporoosia, koska luustostahan sitä kalkkia otetaan. Viljatuotteet on happoa tuottavia, samoin maito ja lihat, kaffee ja tupakki, sokeri tietty. Kasvikset ja hedelmät on emäspitoisia. Valmarin kivennäisliuoksesta saapi hyvin emästä. Täytynee ottaa jälleen käyttöön.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 15:56:31 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
En tiedä mistä tuli autiolla saarella puutetta, mutta reissun jälkeen mullakin kasvoi kynnessä valkoinen poikkijuova ja todella kasvoi pois kynnen mukana. Erityisesti tämän huomasi varpaan kynsissä (ehkä koska ne on paksummat??).

Puutetta oli varmasti useammastakin tarpeellisesta noin 4vkoa, joten tarkemmin en osaa sanoa, epäilin kohdallani sitä kalsiumia, mutta syy voi olla muukin. Vaarallista se ei varmasti ole, kun kyseessä on lyhyt aikainen "puutteellinen" ruokavalio.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 18:57:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-29 16:45:09
Viestit: 1691
Paikkakunta: Juva
Ja miulla kun ois semmonen tieto että se on häiriö kynnen kasvualustassa. Eli siihin on esim. osunu joku isku ja se kohta on vaurioitunut. Ja niin kuin Marilyn kirjoitti, niin kasvaa poies....

_________________
"Kyllä minä lentelen. Ympärillä on onneksi punnuksia."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-24 08:21:13 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Lainaa:
Kuulostaa kyllä hieman new age -hommille...


Aijjaa... Tuon sanoi se tyyppi, joka teki mun hivenainemittauksen. Se sanoi, että se perustuu vain sen uran aikana nähtyihin tapauksiin.

Mutta tuo isku kynteen voi kyllä aiheuttaa samanlaista.

Ja pelkästä kalsiumistahan tuossa ei ole kyse. Ketodieetti poistaa kivennäisiä alkuvaiheessa, myös magnesiumia.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-24 10:48:20 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Pörriäinen kirjoitti:
Eli siihin on esim. osunu joku isku ja se kohta on vaurioitunut. Ja niin kuin Marilyn kirjoitti, niin kasvaa poies....


mulla toi sattui vain olemaan jokaisessa kynnessä samassa kohtaa, ilmestyi näkyviin reissun jälkeen ja kasvoi sateenkaaren muotoisena pois samaan tahtiin joka kynnessä. Sormissa ei tosiaan tullut kiinnitettyä huomiota, kun yleensä on lakatut kynnet, mutta varpaan kynsissä se oli sellainen selvä parin millin levyinen raita.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-24 20:15:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-05-24 23:54:38
Viestit: 193
Minulla ilmestyi valkoisia pisteitä kynsiin viime kesän aikana. Ihmettelin sitä kun niitä ei ollut moneen vuoteen näkynyt. Sitten tajusin että olin hikoillut helteiden takia rankasti jo monta viikkoa. Hankin magnesium ja kaliumpillereitä. Pilkkuja ei enää tullut ja myös ihmeelliset lihaskivut katosivat. Näin talvella niitä ei tarvitse mutta ensi kesää varten ovat tallessa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-24 20:18:02 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
Paikkakunta: Espoo
misukisu kirjoitti:
Lainaa:
Kuulostaa kyllä hieman new age -hommille...


Aijjaa... Tuon sanoi se tyyppi, joka teki mun hivenainemittauksen. Se sanoi, että se perustuu vain sen uran aikana nähtyihin tapauksiin.


Siis voihan se olla, enhän minä mistään mitään tiedä. Mut äkkiseltään vaan tuntu oudolta että eri aineet vaikuttas raidan suntaan, vaikka onhan siitäkin logiikka löydettävissä.

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-25 01:27:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-02 00:53:26
Viestit: 82
Mulla on ollut valkoisia läiskiä kynsissä niin pienestä kuin muistan. Nyt olen 55 ja edelleen ovat kynteni laikkuiset. Josku enemmän joskus vähemmän.
kalkkia meille syötetiin lapsena, nyt inhoan kaikkia pillereitä, enkä ota niitä kuin pakosta.

Vasemman käden laikut ovat vihamiehiä, oikean ystäviä.

Karppaaminen ei ole vaikuttanut läikkien määrään.
En koskaan ole ihmetellyt niiden olemassaoloa, ne ovat kuuluneet aina minulle.

_________________
[img]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-26 10:09:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-14 13:43:40
Viestit: 2245
misukisu kirjoitti:
Punapää, oletko varma?

Minulle on joskus sanottu näin:
Pitkittäisjuovat - magnesiumin puute
Poikittaisjuovat - sinkin puute
Pilkut - Ca/mg suhde huono


Jeps, en ollut varma ja varmistin tietoni hivenainetutkijalta. Hän sanoi, että POIKITTAISET "aallot" kynsissä on RAUDAN puute.
PITKITTÄISET JA HARJANTEISET "aallot" on KALKIN puutetta ja
LÄISKÄT on SINKIN puutetta.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-27 21:34:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-01 17:33:15
Viestit: 69
Paikkakunta: Pirkanmaa
Jaa sinkin!!! No sitä minä en mistään purkista taida syödäkään ja kynnet ja hiukset ei nyt muutenkaan ole mitkään vahvimmasta päästä.. Nyt meinaan tulee jo uusia läiskiä esiin kun vanhat on kasvanut yli puolen välin. Vähän hermostuttaa kun aiemmin ei tälläisiä ole ollut ja olen niin tyytyväinen nykyiseen elämäntapaani että mitä josko siinä sittenkin on jotain vialla.......??? Kiitos vastauksista!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-05 14:03:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-16 15:35:30
Viestit: 220
pikkunen kirjoitti:
Mulla on ollut valkoisia läiskiä kynsissä niin pienestä kuin muistan. Nyt olen 55 ja edelleen ovat kynteni laikkuiset. Josku enemmän joskus vähemmän.
kalkkia meille syötetiin lapsena, nyt inhoan kaikkia pillereitä, enkä ota niitä kuin pakosta.

Vasemman käden laikut ovat vihamiehiä, oikean ystäviä.

Karppaaminen ei ole vaikuttanut läikkien määrään.
En koskaan ole ihmetellyt niiden olemassaoloa, ne ovat kuuluneet aina minulle.



Minullakin lapsesta asti ollut valkoisia läiskiä kynsissä. Tulevat ja menevät, kasvavat siis kynnen mukana pois ja uusia tulee. Mutta vain sormissa, ei koskaan varpaissa yhtään. Ja 'aneeminenkin' olen ollut aina hb alle 115. Eikä mikään rautakuuri auttanut. Raskauden aikana tutkittiin kaikki mahdolliset puutokset, muttei mitään selkeää syytä matalaan hemoglobiiniin.

Syksyllä tytön neuvolassa myös minulta mitattiin taas hb joka oli 113. Terkkari neuvoi taas ottamaan rautakuurin... niinpä... joopa.... onhan mulla niitä purkkeja kaapissa. :roll:

Mutta nyt sitten, marraskuussa aloitin karppauksen. Samassa yhteydessä aloin syödä kalkkitabletteja sekä kiinnittää huomiota magnesiumin sekä kaliumin saantiin (mm. Seltiniä hanaveteen). Lisäsin myös c-vitamiinin lisäravinteisiin. Ja kuinkas kävikään. Huomasin, ettei pilkkuja tullutkaan enää lisää ja eilen leikkasin kynnet, jolloin VIIMEINEN läiskä lähti!!! Jee, ekaa kertaa elämässäni minulla on kauniit kynnet!!! :D Lisäksi taas tytön neuvolassa mitattiin hemoglobiini ja se oli 124, enkä siis ollut syönyt mitään rautavalmisteita...

Vautsi. Jälleen muutama positiivinen juttu jotka olen saanut aikaan karppauksella sekä sen mukanaan tuomilla jutuilla.

_________________
oon ilonen ja silonen


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-05 16:25:04 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-03-31 19:20:44
Viestit: 40
Paikkakunta: Etelä-Savo
sinkin syönnillä katosivat läiskät kynsistä minulla. mutta sitä piti syödä ainakin pari kuukautta ennenkuin vaikutus näkyi, joten vajetta ilmeisesti oli.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AhrefsBot ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)