karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:18:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-09-18 08:52:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-15 20:13:46
Viestit: 861
Paikkakunta: Kuopio
Puska selitti että ei yksittäistapauksista voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Minusta kuitenkin tuntuu että jokaisella karppaus on aiheuttanut jotain hyvää, miten siis oli pieni selkeä lista? Esimerkkikysymyksiä.

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?

Lisäys: Lähettäskö tän Pekalle vaikka joululahjaksi..

_________________
Meidän talossa ihmiset karppaa, koirat lähes barffaa ja rotat toimii bioskina.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 09:08:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-12 20:13:20
Viestit: 227
Paikkakunta: Halikko
Nooh...Mä voin aloittaa ja laittaa tämmösen minimaalisen, mutta minulle suuren huomion...
Eli olen nyt kohta seitsemän viikkoa karpannut (Ketokarppausta)
muutaman päivän kuluttua laktoosi-oireeni alkoivat kadota ja pystyin hyvällä omatunnolla nauttimaan mm. kermaa vaahdotettuna, ilman että alkaisin kerätä kaasuja mahaani.. :mrgreen:
Kohta yhdeksän kiloa on tähän syssyyn pudoteltu ja nyt alkaa huomaamaan, tässä isossakin ruhossa miten alkaa massu kiinteytymään ja vyötärö pikkuhiljaa tulemaan esiin \:D/
et tämmössii... :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 09:20:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-04-03 20:12:19
Viestit: 25
Paikkakunta: Kanta-Häme
Antarn kirjoitti:
Puska selitti että ei yksittäistapauksista voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Minusta kuitenkin tuntuu että jokaisella karppaus on aiheuttanut jotain hyvää, miten siis oli pieni selkeä lista? Esimerkkikysymyksiä.

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?


Mä olen ollut täällä aika hiljainen taustalukija, mutta koska Puskan samainen kommentti ärsytti mua ja herätti samoja ajatuksia, ettei tässä mitään YKSITTÄISTAPAUKSIA olla, on pakko vastata tähän!

- olen karpannut huhtikuun alusta alkaen, siis n. puoli vuotta kohta. Taukoa tuli kyllä kesäloman aikana reissussa, kun ei voinut aina valita syömisiään.

- kohonnut verenpaine oireettomaksi, hieman kohonnut sokeri normaaliksi

- veriarvot testattiin keväällä ja pari viikkoa sitten, olivat normaalit jo alussakin, mutta veren rasva-arvot l. triglyseridit olivat lähes puolittuneet ja ovat nyt hyvin lähellä alarajaa, kolesterolit ok, sokeri ok

- verenpainelääkkeet pois

- paino -23 kg, kuiva ihoni on nyt normaali ja hyvän värinen, ei ilmavaivoja, vatsa toimii hyvin, nälkäpiikit pois, kylläisyys pysyy, mieli on tasainen

_________________
- Onni piilee tyytyväisyydessä, kiitollisuudessa ja kyvyssä luottaa tulevaan. -

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 09:41:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-27 16:11:01
Viestit: 761
Paikkakunta: Lappeenranta
Olen karpannut toukokuun lopulta, ja minun tervehtymislistaukseni on seuraava:

- ilmavaivat poistuneet
- väsymys hävinnyt
- kohonnut verenpaine laskenut normaaliksi
- paino laskenut ja keho kiinteytynyt, erityisesti karppaus on vaikuttanut keskivartalolihavuuteen; vyötärön ympärys on pienentynyt 20cm.
- kuukautiskierto normalisoitunut; ennen 31-50vrk, nyt 28vrk, kuukautiskivut lieventyneet huomattavasti
- jatkuva päänsärky loppunut. Ennen söin särkylääkettä joka päivä
- mieliala parantunut, vakavan masennuksen sairastaneena arvostan todella korkealle
- jatkuva ruuan himo ja ahmiminen on jäänyt pois kokonaan
- itseluottamus on kasvanut, kun huomaa onnistuvansa painon pudotuksessa ja vieläpä helposti ja ilman kieltäytymisiä

Että tällainen yksittäistapaus minulla :D :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 10:07:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-04-07 15:00:02
Viestit: 315
Paikkakunta: PKS
Karppailua reilu vuosi, ja positiivisia muutoksia useampi, mm.:

ei pieretä
ei väsytä
rutikuiva iho tasoittunut
päänsärky harvinainen
todella vähän plakkia
erilaiset addiktiot ja himotukset hävinneet

...Ja alkoholia ei tee mieli. Joillekin tämä tosin saattaisi olla huono ilmiö. :mrgreen:

_________________
Dee, kooöö ja magge, sekä muut täältä: http://www.iherb.com
Ja koodilla eni261 alea!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 10:29:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-15 20:13:46
Viestit: 861
Paikkakunta: Kuopio
Vastataan itekki :mrgreen:

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti? Varmaan tuosta tänne liittymispäivästä asti, eli kohta viitisen vuotta :shock: Välillä tullu repsuiltua pidempiä aikoja, varsinkin mun lihattomien tammikuiden jälkeen.
- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä? Migreenikohtauksia ei ole ollut sitten viime joulun. *koputtaa puuta*.
- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten? Päänsäryt ovat vähentyneet, atooppinen iho on rauhoittunut, astmakohtaukset on vähentyneet, samoin allergiaoireet. Esim. ennen uudesta taloon tulleesta kesyrotasta tuli viikoksi iho-oireita, nenä valui ja henki vinkui, nyt on ehkä päivän vähän enemmän nuhaa. Nyt totuin meidän toiseen koiraankin viikossa :shock: Ja poskiontelontulehdukset ovat nykyisin tosi harvinaisia, kun nuorempana niitä oli about kuukauden välein.
- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan? Migreeniin liittyvää pahoinvoinninestolääkettä en ole enää tarvinnut, enkä Bucort-voidetta ihottumaläiskiin.
- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon? Astmalääkitystä olen vähentänyt, allergialääkkeitä ei tartte syödä ympäri vuoden, silmätippoja pystyi vähentämään ja ihoa rasvaan enää säännöllisen epäsäännöllisesti. Särkylääkkeitä napsin ennen lähes päivittäin, nykyisin ehkä muutaman kahdessa kuukaudessa.
- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan? Maha toimii karppiruualla täydellisesti, viljoja en kestä lähes ollekaan ja ainakin kevyt- ja rasvaton maito tuottaa tuskaa mahalle. Mieliala on parempi ja tasaisempi.
- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia? Kynnet kasvaa hyvin, hiuksia kasvaa takaisin sellaisiin kohtiin jossa hiusraja on alkanut vetäytyä. Paino on tippunut ja noussut välillä, just nyt sais tippua pari kiloa ja sellut sais kadota. Ja lihaksia haluaisin enemmän joten liikuntaa. Finnejä on naamassa kyllä ihan liikaa, pitää kehittää niille jotakin. Mummo sanoo aina et nykyisin mun iho on terveen värinen kun ennen olin niin kalpea. :)

Ja ai niin, en enää kuole pähkinöihin, manteleihin enkä luumuihin. Pikkuhiljaa ja varovasti kokeilen onko muitakin ruoka-aineallergioita kadonnut.

_________________
Meidän talossa ihmiset karppaa, koirat lähes barffaa ja rotat toimii bioskina.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 10:53:11 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Olen karpannut tammikuusta 2009.
Karpatessa tulin huomanneeksi että mulle oli näköjään puhjennut ihokeliakia joka karppiravinnolla on oireeton mutta jos menen viljoja syömään niin ilmestyy jälleen. Verenpaine on laskenut.

Iho on siisti ja aikuisiän akne kadonnut kokonaan. Tukka kasvaa paksumpana ja lapsuudesta muistamallani tavalla laineekkaaksi. Atooppinen iho ei oireile lainkaan ja käytän minkäänlaisia ihorasvoja enää vain satunnaisesti. Enää en piereskele käytännössä koskaan :mrgreen:
Nälkäkohtaukset poissa, mieli tasaisempi, tunnesyönti helpompi katkaista heti. Vyötäröltä kadonnut yli 30cm 8) Vaikka paino on sahaillut eli ensin putos sit hiipi takas. Lihasta kehittyy karpilla paaljon herkemmin kuin aiemmin.

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 11:57:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-04 20:10:43
Viestit: 1348
Karpannut vuoden 2009 alusta lähtien.
- Krooninen närästys lähes tyystin hävinnyt.
- Ei muita terveysvaikutuksia.

*Mutta karppauksen terveysvaikutukset ja kovan rasvan väitetty pahuus yhtyvät vain lievästi. Onhan karppauksessa paljon muitakin tekijöitä kuin rasvan määrä tai laatu. Lisäksi aika moni karppi nauttii myös kasvirasvoja kuten oliiviöljyä, pähkinöitä ja manteleita (viimeksimainittuja etenkin mantelijauhon muodossa).

Ja närästyksen katoaminen ei liittyne rasvojen määrään tai laatuun vaan viljan yms. välttelyyn.

Jos siis ns. rasvasotaan viitataan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 12:01:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Kahdeksan vuotta takana

jatkuva vatsakipu katosi
väsymyskohtaukset ja heittelehtivä verensokeri katosi
korkea verenpaine katosi
20 vuotta vaivannut ihottuma katosi
ylipaino katosi

eipä kai muuta

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 12:11:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kaksi ja puoli vuotta karppina.
Metabolisen oireyhtymän vaivat pois eli
- verensokerit diabetes 2 lukemista normaaleiksi (lääkitystä en ehtinyt aloittaa, aloitin karppauksen)
- verenpaine normalisoitunut
- kihtioireet hävinneet
- painonnousu pysähtynyt, hienoista laskua, senttejä pois
- nivelkivut vähentyneet, voi olla vaikutusta myös että olen ottanut käyttöön kalaöljyn

ja astmalääkkeet olen pystynyt jättämään pois kokonaan.

Muokkaus: Niin - meinaa unohtua noita vaivoja, minulla oli myös kilpirauhasen vajaatoimintaoireita kasakaupalla, nekin ovat vähitellen hävinneet. Orientoitumiskyky palannut ja puhekkin luistaa esim.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 12:41:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-19 15:05:30
Viestit: 11921
Paikkakunta: Päijät-Häme
Kolmisen vuotta karppausta takana, ei ihan kauhean tiukkaa kuitenkaan.
Atooppinen iho rauhoittunut, astmalääkettä tarvitsen enää tosi harvoin, samoin muita allergialääkkeitä.
Aiemmin oli flunssa monta kertaa vuodessa, nyt ei moneen vuoteen, paitsi parasta aikaa kaksi viikkoa sairastettu virusflunssa.
Ei poskiontelotulehduksia, aiemmin useampi vuodessa.
Ei korvatulehduksia kuin muutama koko aikana, aiemmin useampi joka kevät ja syksy.
Vaikeasta masennuksesta ei enää tietoakaan, vaikka syyt eivät ole juurikaan poistuneet.
Colon irritabile ei juurikaan vaivaa, no jaa, tilalle tuli gastropareesin alku, mutta siitä voin kiittää kaksikymmentä vuotta minussa juhlinutta kakkostyyppiä.
Kasvoihin ei ilmesty kamalan kokoisia finnejä ihan yks kaks, vaikka lääkäri kertoi niiden kuuluvan diabeetikon elämään.
Hiukset pysyvät päässä, kynnet ovat vahvistuneet.
Vasomotorinen nuha on ihan kokonaan kadonnut.

_________________
viewtopic.php?f=11&t=25856

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485


Fac ut vivas.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 12:51:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-07 21:37:40
Viestit: 171
- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Kesällä tuli karppailtua (en nyt muista kuinka pitkään mutta yli kuukausi ainakin). Sitten totaalirepsahtaminen ja nyt taas uutta yritystä viikko takana. En siis vielä varmaks osaa sanoo kovin suuria muutoksia/tervehtymisiä, mutta jotakin kuitenkin.
- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
En oo koskaan saanu migreeniä karpatessa. Ja sillon kun en karppaa, niin tuntuu että se tulee aina sillon, kun oon vetäny jotain tositositosi sokerista mättöö, niin että verensokerit huitelee varmaan jossain pilvissä. En tiiä onko vaan mun omaa kuvitelmaa...
- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Turvotus laskee. Mahasta sen näkee. Mulla on perinteinen röllösiiderimasu, joka kyllä selkeesti pienenee heti karppailun alotuttua.

Toivosin hartaasti, että karppailu auttais mua myös psoriasiksen ja astman kanssa, kun muut on kertonu positiivisia vaikutuksia näihin. :) Samoin tietenkin ootan että mun hiukset vahvistuis ja kasvais nopeemmin, kynnet vahvistuis eikä lohkeilis ja iho ois terveemmän näkönen. :mrgreen: Näitä odotellessa...

_________________
Tarinoin Mustikkametsässä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 12:53:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 21:13:05
Viestit: 544
- Miten pitkään olet karpannut?
nyt 3 vuotta

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Paha atopia täysin oireettomaksi

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Kortisonivalmisteet, niin voiteet kuin tabletit, antihistamiinit jotka meni kutinaan.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Paino pysyy samassa helposti, väsymys katosi, ei ruuan jälkeistä väsymistä taikka ruuattomuudesta aiheutuvaa kärttyisyyttä, turvotus katosi, enää ei sairastu niin helposti, jaksaa paljon paremmin töissä ja urheillessa. Hiukset ja kynnet vahvistunut entisestään.

_________________
Aitojen asioiden puolesta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 13:36:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-17 12:19:10
Viestit: 697
Paikkakunta: London town
- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
.: Helmikuusta 2009. Aika rennoin rantein ja festareilla repsuillen, mutta kotona tehty ruoka on aina vähähiilihydraattista.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
.: Oikutteleva vatsa on rauhoittunut. Ennen kivisti usein ja meni ihan sekaisin milloin mistäkin, nykyään ei mitään ongelmia.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
.: Energiaa on enemmän, uni on paremman laatuista ja koko elämän kiusanneet nukahtamisongelmat on helpottaneet. Sairastan myös vähemmän ja flunssa onkin enää harvinaisuus, kun aiemmin sairastin ainakin viidesti talvessa.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
.: Iho on paremmassa kunnossa. Kai tää vyötärökin on vähän kitistynyt, vaikka en laihduttaakseni karppausta aloittanutkaan, vaan terveyssyistä. Nälänhallinta on paljon helpompaa, eikä mielihalujakaan ole mainittavasti, mikä on entiselle sipsihirmulle omituinen tunne.

_________________
If I had a dime every time you walked away
I could afford to not give a shit


Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 16:04:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-29 19:52:49
Viestit: 697
Paikkakunta: Stadi
Vähän jäävi vastaamaan vain kolmen kuukauden perusteella. Mutta vastaan kuitenkin.
Kuten jo jossain muussa ketjussa kirjoitin, niin minulle jäi 7v sitten pallolaajennuksen jälkeen vasemman käden särky ja lieviä rytmihäiriöitä. Lääkärin mukaan niille ei voi mitään, vaan ensimmäisten karppauspäivien jälkeen oireet katosivat ja ovat olleet tiessään siitä lähtien. Jo tämän takia yhtä en vaihda....
Okei sitten nämä normaalit. Pirteämpi olo, ei turvotusta, ei ruokailun jälkeistä väsymystä, kevyempi olo, jaksaa liikkua, tietty myös painon putoaminen, kuten mittari näyttää.

_________________
Kuva
aloitus 21.6.2010


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 16:20:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-03 11:42:41
Viestit: 1791
Paikkakunta: Kotka
- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Useamman vuoden. Toisaalta vaatisi karppaamisen määritelmän. Ketokarppaus ei minulle sovi, joten kokeiltuani sitä (henkeni uhalla, niin kuin silloin tuntui) en ole ollut sitä lähelläkään.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
En. Aviomies on saanut kakkosdiabeteksensa aisoihin.

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
Ks. ed.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Ei.

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
Ei.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
En mitään. Veren rasva-arvot eivät ole parantuneet niin kuin yleensä hehkutetaan karppipiireissä.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
En mitään.

MUTTA: uskon vakaasti a) runsaan hiilarikuorman sekä b) keinoaineita sisältävän teollisuusruoan epäterveellisyyteen. Kaikille.

_________________
Timo Kuuselaa mukaillen: Epidemiologisten tutkimusten jälkianalyyseille näytään pantavan liikaa totuusodotuksia.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 20:12:54 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-03-23 23:09:01
Viestit: 40
Olen karpannut helmikuusta 2010 eli 7 kuukautta. Viljat jätin kokonaan pois kesällä.

Näppylät ovat kadonneet kasvoista täysin. Migreenejä tulee huomattavasti harvemmin. Maha ei temppuile eikä murise. Paino on pudonnut normaalipainon sisällä kolme kiloa ja housut mahtuvat taas jalkaan. Jaksan tehdä, mennä ja kokea - jopa siivota!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 20:35:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Karppina noin kolme kuukautta (vasta, mutta maasta se pienikin ponnistaa hei 8) ) ja olen havainnoinut mm. seuraavaa:

- Energiaa riittää, aterian jälkeen ei väsytä
- Jos syö jotain entisessä elämässä normaalia (sokerijogurtit, ruisleipä, pulla) niin alkaa kaappien tyhjennys
- Olomuoto 'tiivistynyt' ehkä jonkin verran eli lihakset tuntuu vähän paremmin tuolla alla, painossa ei muutosta
- Ei kiukuta, jos nälättää :mrgreen: Alkaa vaan väsyttää, mikä sekin menee ohi kun saa ruokaa eteensä
- Masua ei turvota, liiat hiilarit aiheuttaa epämukavaa 'kuplintaa'

Jos tää ketju on vielä vuoden päästä täällä, niin tulen päivittämään hyviä kokemuksia :wink:

Edit: Ainiin, en tule nykyään juuri milloinkaan kipeäksi. Sekin vielä.

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-18 23:16:03 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Ensin n. vuonna 2000 karppasin itseni normaalipainoiseksi. Tuon ja tämän hetken välissä pitkiä sairausjaksoja ja muita karppaukselle epäedullisia elämäntilanteita. Nyt mutukarpannut keväästä ja suurinpiirtein toukokuusta lähtien on oltu ketoosissa alle 30 g hh/vrk-meiningillä.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?

No PCOS:n ainakin. Menkat ovat vielä rankat, mutta eivät läheskään niin hirveät kuin ennen ja kuukautiset ovat normalisoituneet. Jatkuva jano on vähentynyt. Unen laatu on parantunut ja vireyttä on hieman enemmän (ja nämä ovat vakavasta unettomuudesta ja kroonisesta väsymyksestä kärsivälle olleet hyviä juttuja). Ihon kunto on parantunut. Alkanut astma hävinnyt lähes kokonaan. Huima verenpaine normalisoitunut. Näitähän riittää, kaikki ovat lähinnä sen seurausta että hyperinsulinismi on kurissa. Katsotaan seuraavissa verikokeissa että miten maksa-arvojen ja tulehdusarvojen on käynyt.

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?

Krooninen vitutus ja unettomuus ovat vähentyneet hieman, mutteivät kokonaan parantuneet. Karppaus on pikkuisen auttanut neurologisiin ongelmiin. Naishormonien epätasapaino on jotakuinkin korjaantunut ja lantionseudun ja paksusuolen tulehdustila (mahdollinen divertikuliitti, hyvin mahdollinen endometrioosi, en tiedä koska tätä ei ole vielä tähystetty) ovat tyyntyneet ärhäkkyydeltään noin kymmenesosaan entisestä. Menkat kestävät enää noin kolme päivää, mutta käyttämälläni arginiinilla saattaa olla myös osuutensa asiaan.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?

PCOS:ään ja inskoihin on ollut joskus käytössä metformiini (hyi helvetti). Kipulääkkeiden tarve on vähentynyt huomattavasti kun ei niin usein tule enää insuliinin ja nestetasapainon sekoiluista syntyvää päänsärkyä.

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?

Ks. yllä.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?

No sitä energiaa on vähän enemmän. Ei vielä niin hurjasti että olisin normaali-ihmisen tasolla koska nuo neurohäikät eivät karppauksellakaan mihinkään häviä, mutta on tämä auttanut. Niinjoo, ja tietty ne noin kymmenkunta kadonnutta kiloa ovat parantaneet oloa huomattavasti :mrgreen: Ylipäätään on vähemmän tönkkö olo. Ainoa negatiivinen puoli on oikeastaan se että olen alkanut saada migreenintapaisia päänsärkyjä, etenkin kun ilmanpaine on todella alhaalla. Tämäkin voi tosin olla arginiinista kiinni koska epäilen että se on verenpainejuttu, joten en syytä karppausta siitä.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?

Lihakset kasvoivat jo ennen kuin lisäsin liikuntaa. Muuta ei nyt tule mieleen. Täytyy tulla myöhemmin tänne lisäilemään juttuja jos ja kun muistan.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-20 06:56:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Verenpaine tippunut 15 pykälää just ohjearvoihin. Ikäni kestänyt krooninen ientulehdus on loppunut. Painoa lähtenyt n. 6 kiloa. Takana pari kuukautta...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)