karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 19:34:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-02-24 20:58:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Vai että tottumaton... Kyllä sinullekin lipsahtaa ajatusvirheitä:
els kirjoitti:
Nälkä tarkoittaa joko sitä, että ei ole syönyt tarpeeksi - tai sitä että syöty ruoka on varastoitu pois käytöstä. Näitä voi tarkistaa kalorilaskuilla, mutta silloin pitäisi tietää, paljonko on syönyt. Ei grammoissa eikä lautasen koossa vaan kaloreissa. Muuten syötyä energiaa on vaikeaa arvioida.
Siis syödyn ruoan energiasisällön voi tarkistaa kalorilaskurilla, mutta vain siinä tapauksessa että tietää, kuinka paljon on syönyt kaloreissa eikä grammoissa tai lautasellisissa? Tuohon voin vain lausua, että jos tietää jo etukäteen, kuinka paljon kaloreita on syönyt, ei ole enää tarvetta tarkistaa asiaa kalorilaskurilla.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-24 21:04:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
els kirjoitti:
Ei tämä sen korkeampaa matematiikkaa ole, mutta tähän täytyy tottua. Vesi ei vaikuta vaan vain nuo kalorilähteet
Ja nyt sinä opetat minulle senkin, että vedessä ei ole kaloreita. Kuules en minä sentään ole kehitysvammainen, vaikka selkääni särkeekin nyt niin paljon, etten kykene ajattelemaan kovin kirkkaasti.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-24 21:06:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Lasketaans nyt kierroksia, auttamassa täällä ollaan vaikka joskus vähän pilke silmäkulmassa...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-24 21:16:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Nyt huomasin, että olin lukenut väärin catharsiksen postuaksen, että pitäiskin syödä 600-1000 grammaa lihaa päivässä. Eli lihat kustantaisi sittenkin pahimassa tapauksessa jopa 6 euroa päivässä eli 183 euroa kuussa. Mutta kyllähän se silti voittaisi tämän perkeleen säryn joka tekee mut oikeasti hulluksi.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-24 21:26:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
els kirjoitti:
No en tyhmänä lain, vaan vain tottumattomana.
Se kävi ilmi jo noista leipälaskuista vierailijoiden ketjusta jokunen päivä sitten.
Kuinka monta kertaa aiot vielä muistuttaa minua siitä, että tein viikko sitten laskuvirheen?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-24 21:52:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47654
Paikkakunta: HomeSweetHome
Joo, minulta lipsahtaa herkästi ajatusvirheitä, ja vielä enemmän pilkkuvirheitä.
Sen taitavat tietää jo kaikki karppilan vakiopalstalaiset : ) Yleensä ajatus kuitenkin kuultaa läpi.

Sitä en ymmärrä vieläkään miten sinä lasket nämä lautaselliset tai grammat tai kalorit,
muttei sillä ole erityisesti väliäkään, koska kyse on sinun ruoastasi eikä minun.
Kuten Catharsis sanoi, auttaahan täällä yritetään.

Itse olen laskeskellut kaloreita (ja hiilareita ja rasvoja ja valkuaisia niissä) muutaman kerran vuodessa jo pari vuosikymmentä.
Ensimmäisten vuosien jälkeen tosin enää jälkikäteen, sellaisen hyvän ja kivan päivän jälkeen.
Olen laskeskellut kaloreita myös viikkoarvioina kauppalaskusta (kun me syömme aika lailla yksinkertaisia ruokia - tai ainakin aika usein sitä ja samaa).
Siksi tiedän aika hyvin sekä sen mitä itse syön kaloreissa, valkuaisena, hiilareina ja rasvana... ja alkoholina, jota sitäkin kuluu.

Kerro kokeilustasi, mitä se sitten onkaan, ja onnea matkaan o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 01:54:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Olen laskenut kaloreita aina vaa'an, laskukoneen ja kaloritaulukon avulla, enkä ymmärrä, mitä epäselvää siinä voisi edes olla tai että joku voisi edes ajatella, että olisi olemassa joku toinen tapa laskea kaloreita. (Tai sen tietysti ymmärrän, että jotkut onnekkaat osaavat laskea päässä.)

Lautaselliset taas olen laskenut lasken ihan vain muistinvaraisesti päässä ynnäämällä eli yritin muistella, mitä söin kyseisen päivän aikana.

(Ennätys oli tosiaankin seitsemän kunnon lautasellista ruokaa. Kylläkin vähärasvaista. Se oli ennen karppaamista ja ennen lihomistaipumuksen palaamista. Olin silloin niin huonossa kunnossa, että pysyin hoikkana vaikken tehnyt muuta kuin söin ja nukuin. Sitä kesti vuosikausia.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 08:15:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47654
Paikkakunta: HomeSweetHome
Vaaka, laskin ja kaloritaulukot ovat ihan jees, jos ei ole tarvetta tarkistaa mikä on ruoan hiilarien, valkuaisen ja rasvan suhde.
Niin minäkin tein viime vuosituhannella, ennen karppauksen aloitusta.

Ja kaloritaulukot ovat siitä kurjia, että saman näköisen ja samanpainoisen ruoka-annoksen kalorit voivat heitellä vaikka miten, riippuen siitä miten se on tehty.
(toki asia on helppoa, jos syö vain sellaisia eineksiä, joiden kanteen ne kalorit on merkitty. Itse olen aina vältellyt valmisruokaa, joten meikäläisen tapauksessa ruokien kalorit oli silloin ennen karppiakin pakko kaivella erikseen raaka-aineista lähtien, vaikken hiilareista, valkuaisista tai rasvoista välittänytkään.)

Jos valitsee vähärasvaisen, saattaa ruokaa saa syödä vaikka viisi lautasellista ilman että saa edes päivän kaloreita (saati ravinteita) täyteen.
Nimmarilla "kokemusta on, monen monelta huonolta vuodelta silloin joskus"

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 18:07:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
els kirjoitti:
Vaaka, laskin ja kaloritaulukot ovat ihan jees, jos ei ole tarvetta tarkistaa mikä on ruoan hiilarien, valkuaisen ja rasvan suhde. Ja kaloritaulukot ovat siitä kurjia, että saman näköisen ja samanpainoisen ruoka-annoksen kalorit voivat heitellä vaikka miten, riippuen siitä miten se on tehty.
Minun kaloritaulukossa kerrotaan myös ruoka-aineiden proteiini- ja hiilaripitoisuudet. Ravinteiden laskeminen on joo työlästä, mutta onko sille siis jotain parempaa vaihtoehtoa? Jotenkin käsitän puheistasi, että sinulla on joku parempi vaihtoehto. Jos näin on, haluaisin mielelläni kuulla siitä.

Mutta sitä en kyllä ymmärrä, mitä väliä sillä on, miltä ruoka-annos näyttää, kun kyse on kaloreiden laskemisesta vaa'an ja taulukon (ja laskimen) avulla. Vai onko sinun kaloritaulukossasi ehkä jotain valokuvia?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 18:15:07 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47654
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ei ulkonäöllä ole väliä, jos lasket ne makrotkin etkä vain kaloreita.
** poisto **

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 21:20:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
(Kommentti poistettu vanhentuneena.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-25 22:05:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47654
Paikkakunta: HomeSweetHome
Poistin, toivottavasti auttoi o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-02-26 01:05:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Kiitos minäkin poistin oman kommenttini. :)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-03-05 14:49:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Mietittyäni asiaa tarkemmin päädyin siihen, että 2,2,3-aineenvaihduntadieetti olisi aika haastava, koska siinä pitää syödä muistaakseni kolmen tunnin välein. (Minulla on ollut tavoitteena päästä tilanteeseen, jossa ruoanlaittoon kuluisi päinvastoin entistä vähemmän aikaa.)

Yritän sen vuoksi ratkaista tulehdusongelmaa ketokarppauksen avulla. Olen repsahtanut muutaman kerran mm. ahmimaan jugurttia niin, että hiilareiden määrä moninkertaistui, jolloin särky paheni joka kerta huomattavasti. Eli kyllä näyttäisi pelittävän tulehduksen jarruttaminen hiilareita vähentämällä. Nyt on siis tavoitteena ajaa hiilarit niin minimiin kuin sielu sietää. :)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-03-05 15:19:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93757
Tsemppiä sille! :smt023

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-03-10 15:05:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Nyt se on uskottava: jo pienikin määrä (rasvatonta) jugurttia aiheuttaa kipukohtauksen. :evil:

Söin rasvatonta sen vuoksi, että se venyttää enemmän vatsaani. Tulen jo pienestä määrästä kylläiseksi. Jos jugurtissa on 2 % rasvaa, voin syödä sitä vaikka litran kerrallaan ilman että tulee tunnetta, että nyt voisi jo lopettaa. - Tai söin sitä siis kokeeksi, mutta taidan heittää loput kompostiin. Sääli sinänsä, koska pidän jugustista. :(

Selkäni on ollut muutoin päivä päivältä parempi eli kestää rasitusta päivä päivältä paremmin. Pääasiallinen hoito on joka tapauksessa rasituksen välttäminen, jotta tulehdus voisi sammua.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-03-11 16:40:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-13 12:47:45
Viestit: 884
Paikkakunta: E-Suomi
Ai onko tää se Hayley Pomroyn lanseeraama? Mulla on se kirja, kokeilin kuukauden verran. Aika tiukka, kun maitotuotteet tais olla kiellettyjä. Mitään ihmeitä se ei siinä ajassa tehnyt enkä mäkään sen kauempaa jaksanut. Tuosta löytyy se oma ryhmä Facebookissa...jotkut siellä jaksaneet kuukausiakin olla ja ehkä se joillekin on toiminut.
Kirja oli välillä vähän tulkinnanvarainen, kun käännökset eivät olleet niin justiinsa...joutui hommaamaan rinnalle enkunkielisenkin joskaan ei se auttanut enempää.
Hiilaripäivinä kyllä oli funtsiminen, millä nälän sai pois vaikka sai syödä hevosen annoksia :lol: ...rasva oli kokonaan ei ei.
Ehkä se kulhollinen puuroa kera marjojen voisi jeesata. (Jos jaksoi kiskoa) Mut joku kaurapirtelö :shock: :shock: jauhot jäi kurkkuun...köh köh.
No en ehkä ollut tarpeeksi kauan kuurilla...en vaan jaksanut.
Onnea matkaan jos meinaat mennä.
Itse oon aikamoinen sokerihiiri jos palaisin hiilarimaailmaan...joskin välillä tekisi mieli toisinaan jotain banaania tms.
En onnistunut karttamaan herkuttelua vaikka pyrin muka syömään terveellisesti.
No toi 4 viikon ajan ei varmaan muuten ollut aika eikä mikään, aineksia sai hakea välillä hakemalla vaan kuten sitä jotain leipää jota sai vain Ruohonjuuresta...
Hyvin sai kyllä syödä ja paljon!

_________________
En enää ketoile enkä karppaile


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-03-11 23:17:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1204
Kiitos tiedosta. Olen nyt kuitenkin niin tyytyväinen tähän ketokarppaukseen, ettei tulisi enää mieleenikään aloittaa moista 2,2,3-rumbaa. :D

Lisäksi laskin juuri, että kulutkin ovat ihan kohtuulliset, vaikka syön päivittäin kokonaiset 450 grammaa lihaa. On tosin halvimmasta päästä eli sydäntä. Kuukauden ruoat tulevat kustantamaan about 160 euroa, jota voisin painaa alemmas vaihtamalla oliiviöljyn kokonaan voihin.

Päivittäinen ruokavalioni on seuraava: 1 porsaansydän, 100 grammaa kaalia, 3 munankeltuaisella ja voilla höystettyä lämmintä juomaa. Hauduttamiseen voita ja oliiviöljyä. Välipalaksi monta mukillista sydämen keiton yhteydessä syntynyttä herkullista lientä, johon lisään voita.

Olen laihtunut tällä ruokavaliolla yhden kilon kahdessa viikossa, mikä on minulle todella hyvä tulos. (Rasvakudos on minulle pelkkä esteettinen ongelma, joka johtuu lähinnä luideni hentoudesta eli minulla ei ole kuin muutama kilo pudotettavaa, eikä niidenkään pudottamisella ole terveydellistä merkitystä. Pikemminkin pelottaa, että jääkö minulle tarpeeksi laardia estrogeenintuotantoa varten, koska parasta ennen päiväykseni on jo umpeutunut. :D )

P.S.
450 grammaa lihaa kuulostaa paljolta, mutta se tekee vain 75 grammaa proteiinia päivässä. En syö mitään muuta proteiinipitoista paitsi ne 3 munankeltuaista, joista tulee yhteensä 12 proteiinia. Siis 87 grammaa prodee päivässä, mikä on käsittääkseni ihan normiannos.

P.S. II
Onnistumisen salaisuus ei piillyt kohdallani niinkään rasvan määrässä vaan kuidun välttämisessä! :D Pienikin määrä kuitua venyttää väärällä tavalla vatsaani sillä seurauksella, että haluan syödä uudestaan heti kun kuitu on poistunut vatsalaukusta. Toki rasvaa pitää syödä niin paljon, että kalorit tulevat täyteen ja nälkä poistuu.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)