karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:35:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72100 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-03-13 05:10:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
HP mullakin on ja tää on pelittänyt hyvin monta vuotta. Vanha kun tää alkaa olla niin uuden osto on kohta varmaan edessä. Veljen kaa yleensä suoritan tällaiset ostot kun itse ne näitä mitään ymmärrä.

Hlla ja Saana lähettää Leialle ja Martininille terkkuja ja kertovat että loppuviikosta tulee lähtö anhaan kotiin ja ties mihin uusiin kuvioihin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 08:34:02 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Toivottavasti siellä on kelit parantuneet, jos tosiaankin aiot lähteä kylille läppäriostoksille! Täällä ei sada lunta, tarkemmin tietää, kun on käynyt lenkin Hodarin kanssa. Leialle ja Martinille terveisiä! Kuva

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 08:56:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Johan on, jos kone oli susi jo tullessa. Parasta varmasti tosiaan varmistaa seuraavan toimivuus itse liikkeessä. Minulla on entinen kymmenen vuotta vanha omenaläppäri korvattu toisella lähes yhtä vanhalla, käytetty tuli halvaksi (hyvinkin, kun on aivan dinosauruksen ikäinen tietokoneeksi) ja toimii hyvin. Mutta itse en olisi ikinä osannut tätä metsästää, kaverin mies sen saalisti ja laittoi käyttövalmiiksi oravannahkoja vastaan.

Mutta onpa ihana vierailu tulossa sinulle lauantaina! Hyeenakin lähettää Leialle ja Martinille terveiset, jos oikein tulkitsen se kannustaa pysymään sisällä mikäli ei kelit miellytä :D

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 09:07:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Leia ja Martin kiittävät terveisistä! Nyt oli aamuruoka jotain joka ei oikein maistunut, mutta ei tainnut olla tarpeeksi nälkä, kun tilaan ruoat netistä niin ne saa rahtivapaasti kun tilaa paljon ja siksi onkin kotona yhden sortin kuivamuonaa ja sitten märkäruokaa eri merkkejä ja makuja. Karkit lisäksi. Morkkis, minä olen myös aikanaan ollut omenan ystävä, mutta ne ovat tosiaan arvokkaita hankkia uutena. Käytetyistä ei oikein tosiaan tiedä jos ei ole seurannut kehitystä edes. Poika ammattilainen mutta siellä Suomessa.

En taida pitää kiirettä sen uuden koneen kanssa, jos vaikka saa viimein valokuidun niin ostan vasta sitten jos tämä vanha kuitenkin pelaa jotenkin, asensin Skypen uudelleen ja se näyttäisi alkavan toimia, nyt kun en ole töissä, niin tämä surffi riittää pitkälle kun sain virustorjunnat myös kuntoon. Pankkihommat toimivat ja nyt on oikeastaan jotain häikkää vain äänissä, volyymit eivät riitä mihinkään, kuulokkeilla kyllä sitten saa toimimaan paremmin, mutta niitä ei mielellään pidä kun on tottunut muuhun.

Lunta on joka paikka täynnä, pihaa ei ole vielä aurattu, pitää varmaan mennä putsaushommiin kohta. Lämpöpumpun kinoskin on taas saanut täydennystä mutta sinne ei ole nyt kiirettä kun luvassa on kuitenkin kirkkaampaa säätä. Ajattelin lauantain vierasruoaksi laittaa uunissa possunkyljyksiä, täällä saa onneksi vielä sellaisia rasvareunuksisia aika paksuja kunnon kyljyksiä, lisiksi se hapankaalisalaatti, tuoresalaattia ja riisiä. Jos haluavat kahvileipää, tuovat tullessaan.

Vaalikouhotus alkaa täälläkin olla vauhdissa, nyt on pari vuotta säästetty ja kituutettu niin kouluissa kuin hoitopuolellakin ja kas - nyt sinne laareihin onkin kertynyt niin paljon että voi kaikille luvata rahaa tosi reippaasti jos nyt vain muistatte äänestää sitä nykyistä hallitusvaltaa. Mutta eihän sitä propagandaa tietysti tarvitse kuunnella, mutta kun uutisistakaan ei paljon enää muuta tule.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 09:26:49 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
No oletpa sinä aikamoinen, kun sait sen vanhan läppärin taas toimimaan noin hyvin! Minä muistan, kun piti pitää rimanpätkiä vanhan läppärin alla, kun kuumeni kamalasti. Sai siitä vähän lisäaikaa.

Hyvät tarjoomukset olet suunnitellut!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 10:09:15 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Oi, saat taas mieluisia vieraita, mukava heidän kanssaan seurustella ja possun kyljykset
on tosiaan kelpo ruokaa, jos on semmoisia "oikeita" kyljyksiä. Mukavaa yhdessäoloa! :D

Se läppäri, kurja juttu jos on susi tullessana. Minä hermostuisin semmoisesta ihan hirveästi,
mutta sinä ootkin paljon tasaisempi luonteeltasi. Tai järkevämpi, vähän Aatamin oloinen.
Mä oon semmoinen huithapeli tuuliviiri, eioo elämä paljookaan tasinut, vaikka monenlaista
on ollut.
Greda mainitsi nuo rimat läppärin alla, mullakin semmoiset oli, saattavat olla vieläki tallessa. :mrgreen:
Mukavaa tiistaipäivää ja puuhastelua lumikinosten keskellä voinnin mukaan.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 10:15:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tuossa jo tein vähän lumihommia ja selvisikin miksi ei ole aurattu kun naapurin lumimies, ei siis tämä rakentajanaapuri, pysähtyi ja oli saanut varaosan lumitraktoriinsa ja kohta lupasi tulla, postilaatikon kohdalla iso valli raskasta lunta.
Nyt taukoa ja sitten vielä vähän ulos kevyempiin putsauksiin.
En muista kuinka vanha tämä läppäri on, siinä on kuitenkin jo Windows 10, taisin aika pian hylätä sen Vistan mutta hyvä olla varalla kun sillähän kuitenkin pääsin nettiin. Minulla ei ole älypuhelinta kun täällä kotona tämä läppäri riittää hyvin ja reissuja ei paljon ole, ihan vain Nokian karvalakkimalli riittää.

Suomeen näytti siirtyneen se eilinen lumimyrsky, ajelkaa varovasti jos olette tien päällä.

Lillamariakin linjoilla, kiitti viestistä! Minäkin tietysti olin vähän pahalla päällä eilen, mutta kun sellaista nyt vain sattuu ja siellä apulinjoilla oltiin ystävällisiä ja kärsivällisiä ja siinä se touhussa meni. Minä olen tosiaan aika lunki nykyisin kun yleensä kaikki järjestyy tavalla tai toisella. Ja kun ne stressihormoonit sille diabetekselle ovat pahaksi, niin antaa olla. Ja hommista - ei se maailma valmiiksi tule vaikka me kuinka paljon puuhataan.
Mutta temperamenttiahan saa olla ja se on sitä maustetta arkeen!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 10:28:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Ja kun ne stressihormoonit sille diabetekselle ovat pahaksi, niin antaa olla.


:lol: :lol: :lol:

Mä pääsin pahasta stressistä irti, kun kiukuttelin. :lol:

Täällä sataa vettä ja on loskakeli. Ajourat ohjailee, jos antaa ohjailla.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 12:55:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Greda, on se varmaan ihan hyvä keino jos on päässyt stressi päälle eli silloin tosiaan purkaa se pois. Pahinta kai on jos se jää päälle sellaiseksi kalvavaksi pahan olon tunteeksi ja jotenkin sellaiseksi että lamauttaa energiat. Minä olen jossain vaiheessa kun on tullut vaikka mokailtua oppinut ajattelemaan ettei sadan vuoden päästä kyllä niitä mokia kukaan muista. Ei sitä tupakkahommaakaan.
Täällä ollaan pakkasen puolella vielä, naapurin rouva käväisi pojaan kanssa, neiti esikoulussa ja poika täyttää jo vuoden ensi lauantaina. Sai pienen lelun jo mukaan lahjapaketissa. Siitä nämä nettiostot ovat täällä erämaan laidalla korvaamattomia kun ei sinne lelukauppaan jaksa ajella näillä keleillä, posti tuo kotiin! Nyt hakee kotoa palautuspaketinkin, juuri kirjoitin rahtikirjat netistä ja maksoin luottokortilla. Siinä toimii hyvin SMS koodi varmistuksena kun ostaa jotain. Varoittaa jos on joku asiaton yrittämässä käyttää.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 17:45:38 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Onko sulla mikä virusohjelma? Mulla on sellainen erillinen pankkipalvelun virusohjelma vielä joka tulee päälle kun maksaa laskuja tai ostaa luottokortilla. Se lisää turvallisuutta. Windows 10 on omat metkunsa ainakin mun toshiba ei siitä ohjelmasta tykkää. Enimmäkseen käytän omenaa kun kirjoittelen.
Meillä sataa vettä.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 18:15:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla on sekä Windowsin mukana tullut Mc Afee ja aikaisemmin Norman joka muistaakseni sitten muuttui AVGksi.
AVG kyllä yrittää myydä vaikka mitä lisiä, mutta minulla on vain se perusjuttu. Minä käytän nettiostoissa vain Norwegianin Visaa, joka vaatii SMS koodin ennenkuin menee läpi, aikaisemmin oli joku mennyt läpi ilman koodia ja sain tietysti uuden kortin ja hyvityksen, kerran olen joutunut sulkemaan kortin kun tuli sms koodeja vaikka en ollut ostamassa. Pankkiin on oma koodilaite jolla kirjaudutaan ja hyväksytään esimerkiksi uudet tilinumerot ja myös maksut. Nykyisin ostan netistä aika paljon Klara laskutuksella niin ei tarvitse aina olla luottokortin kanssa liikkeellä, sitä mahdollisuutta tarjoavat myyjät täällä ja se pelaa hyvin.
Täällä pakastuu ja kirkastuu, mutta kyllä sitä vettä riittää sitten kun lumet alkavat sulaa! Kai se jossain välissä vielä tapahtuu tänäkin vuonna. Jotain hyvää siitäkin, täällä on ollut useampia kuivia vuosia ja pohjavedet alhaalla ja kaivoja kuivina, nyt tulee varastoon ainakin tällä alueella.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 19:31:14 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Klaraa olen minäkin käyttänyt aina välillä ja koodit ovat tarpeen korteissa.
On teillä lunta tosi paljon, meillä muutama kymmenen senttiä vesisateen jälkeen.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-13 21:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Uudessa koneessasi (kun saat sen) on W10, ja siinä on virustorjuntana Defender. Asennusvaiheessa se pitää vaan ottaa käyttöön. Muita virustorjuntoja ei tarvitse.
Klaraa mäkin oon välillä käyttänyt. Millon mitäkin. Jotkut ohjelmat kerää bonuspisteitä, vaikka maksaa eri firmojen maksuja, niin sitten saa alennusta. Pitäisi joskus perehtyä.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 07:07:52 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Klara? Mikä se on? Vai tarkoitatteko te nyt sitä Klarnaa, jonka kautta kanssa voi nettiostoksia maksella?

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 08:12:24 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Lillis, Klarnahan se on, tulee vain puhuteltua Klaraksi, se toimii hyvin ja riippuu vähän myyjästä saako Klarnan palvelun ilmaisena vai onko joku pikku maksu.
Weera, onhan minulla tässäkin Defender joten on kyllä sitten torjuttu kaikkea. Mainoksenestot myös päällä paitsi joku lehti on saanut armahduksen.

Ihanan aurinkoinen aamu taas, mutta pakkasta kympin paikkeille. Tikka ja muutama talitiainen jo aamiaisella tuossa ikkunan edessä, aurinko varmaan päivällä lämmittää jo ja kukat tosiaan alkavat heräillä talviunestaan. Niin ne pimeimmät talvikuukaudet ovat taas ohi ja kevät ja kesä lähestyvät vaikka tuntuu että ollaan vielä talvessa.

Olin puhunut vhän tuon naapuriyrittäjän kanssa että olisi kaadettu puita tästä tontilta, tuossa tien varressa olevat puut alkavat varjostaa liikaa pihaa ja rannan suunnassa löytyy myös polttopuuksi kelpaavaa, mutta taitaa nyt olla liikaa lunta, menee miesten aika lumitöissä kylällä. No- ensi talvena sitten, minulla on puuvajassa kyllä polttopuuta ainakin pariksi talveksi vielä. Rakennuspuolen yritäjälläkin on tilauskirja täynnä, hyvin on pojilla mennyt firman kanssa. Isähän on se lihakarja ja lumimies ja touhussa jatkuvasti eli kylässä asuu neljän polven väkeä omissa taloissaan. Tai siis nuorimmat eli lapsukaiset tietysti vanhempiensa kanssa.

Tänään lounaaksi munakas ja päivälliseksi joku Wokki. Juustolla ja vihreillä täydennettynä.
Tuntuu että olen välttänyt tämänkin talven flunssat ihan ilman rokotuksia ym jos nyt ei tuo sairaalassa käynti herättele jotain, eihän vielä voi ihan varma olla, mutta on tässä lähistöllä ollut puolikuntoisia ja ei ole ainakaan vielä iskenyt mikään pöpö. Ulkona touhuamista olen yrittänyt lisätä kun se ihan selvästi tekee hyvää keuhkoille. Tuossa muuten lueskelin tuota COPD kirjaa ja siinä oli noista hengitettävistä ahtauma ja astmalääkkeistä että iso osa lääkkeestä jää matkalle eli siksi esimerkiksi kortisonisuihkeissa se suun ja nielun tarkka huuhtominen on tarpeen. Ennenkaikkea suun sienialtistumisen, mutta varmaan myös siksi että suun limakalvoiltahan imeytyy varmaan elimistöön ja kortisonillahan on omat sivuvaikutuksensa joten keuhkoihin se mitä tarvitaan ja loput huuhdellaan ja kakistellaan pois.

Nyt pukemaan ja ulos ihmettelemään ja ihailemaan niitä eilen täydennettyjä lumivuoria! Martin varmaan lähtee kaveriksi! Hyvää päivänjatkoa Karppilaan!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 08:54:28 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kiitos neuvosta. Tokalla krt ihan tunsinkin siellä kurkun lähettyvillä sitä jauhetta. Huuhtelen! Huuhtelin kyl jo aikaisemminkin, mutta muistin vain, että oli kehottanut siihen, nyt tiedän miksi. :D

Kiva kun saat omalta tontilta puita - sit joskus. Silloin kun me asuttiin maalaistalon pihapiiriä, niin joka talvi kaadettiin puita harvennellen. Lämmitykseen ei mennyt rahaa kuin se mikä keskuslämmityksen kiertovesipumppuun meni.

Täällä on yöllä taas satanut lunta.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 09:08:35 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
mlv kirjoitti:
Lillis, Klarnahan se on, tulee vain puhuteltua Klaraksi,

Ahaa, mä pöjjä en ymmärtänyt, että kyse oli ikkäänko lempinimestä, anteeksi. Klara on ihan kelpo nimitys, eihän siinä mitään.

mlv kirjoitti:
. Tuossa muuten lueskelin tuota COPD kirjaa ja siinä oli noista hengitettävistä ahtauma ja astmalääkkeistä että iso osa lääkkeestä jää matkalle eli siksi esimerkiksi kortisonisuihkeissa se suun ja nielun tarkka huuhtominen on tarpeen. Ennenkaikkea suun sienialtistumisen, mutta varmaan myös siksi että suun limakalvoiltahan imeytyy varmaan elimistöön ja kortisonillahan on omat sivuvaikutuksensa joten keuhkoihin se mitä tarvitaan ja loput huuhdellaan ja kakistellaan pois.

Siitähän ne terkkarissakin muistutteli, tuosta huuhtelemisesta, ja ihan vastikään näin jossain lehdessäkin jutun tuosta.
Kävi yks ilta silloin pahimman tautivaiheen aikana, että tunsin, että huuhtelemaan en jaksa mennä. En sitten suihkautellutkaan. :lol:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 11:39:44 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä kyllä huomaan sen avaavan vaikutuksen olossa eli nyt yleensä otan aamulla ennen uloslähtöä ja aamupäivä onkin se aktiivisin aika, illalla tahtoo taas siirtyä myöhempään kun silloin ei yleensä mitään touhuja tule harrastettua. Puhaltelin nyt muutaman PEFfin tuossa ja siihen se ei paljon auta. Täällä ei PEF lukemia käytetä tuossa ahtaumadiagnoosissa kun sanotaan että kun sitä harjoittaa niin tekniikka paranee, spirometria luotettavampi. Ja sitten tietysti ne oireet, muistaakseni BODE indexiä käytetään jossain, ei täällä. Tuossa jotain mutta ei kannata säikähtää https://reference.medscape.com/calculator/bode-index-copd

Nyt alkaa kymmenen vuotta LCHF ruokavaliota olla täynnä, liityin aluksi näille ruotsalaisille sivuille ja sitten löysin karppifoorumin myöhemmin. els tuossa muisteli jossain että Suomessa alkuaikoina ei ketokarppausta oikein siellä karppifoorumillakaan suosittu kun se taas tällä puolen oli Sosiaalihallituksen hyväksynnän jälkeen se normaali tyyli. Ja myös ne harvemmat ruokailuvälit, meille insuliiniresistenteillehhän se on yksi perusjuttu että aineenvaihdunta pelaa eli ne omat rasvavarastot saadaan käyttöön, jos inskat ovat korkealla niin silloin sitä energiaa on tankattava jatkuvasti.

Vois kai välillä muistella mitä kaikkea LCHF on saanut aikaan minulla

- heti muutamassa päivässä verensokerit esidiabetes lukemiin ja noin puolessa vuodessa usein jo normaaleissa
- kilpirauhasen vajisoireet poistuivat ehkä puolessa vuodessa, labrat samat eli vähemmän hiilareita, vähemmän tarvetta kilpirauhashormooneille eli se oma tuotanto riittää
- verenpaine laskenut 120/75 tasolle ilman lääkkeitä
- nivelkivut lakanneet, niitä oli tosin vain sporaadisesti
- nukkuminen parantunut
ja se paino joka oli noussut nopeasti kun diabetes ja kilpparivaivat iskivät laski sen 8 kiloa noin puolessa vuodessa ja on edelleen BMI 30 pinnassa nyt. Laskenut vähän, mutta epäilen että lihaksista kun vyötärö ei pienene.

Oma mielipide on ettei sitä vanhenemista kannata pelätä, mutta on myös hyväksyttävä ettei jaksa enää kaikkea ja sopeutettava se elämä niin, varottava turhia lääkkeitä, ja vääriä lääkkeitä eli ei se lääkäri tunne sinun kroppaasi ja sairauttasi yhtä hyvin kuin sinä. Minulle esimerkiksi tupakoinnin lopetuksen parin kuukauden lääkitys oli tarpeen, muuten olisin koukussa vieläkin, mutta siihen lääkkeeseenhän en jäänyt koukkuun. Ja nuoretkin voivat sairastua, ei se ole meidän vanhusten yksinoikeus, mutta vanhuskin voi tuntea itsensä terveeksi. Ja voida hyvin.

Eli tulipas tässä - mutta terveyttä meille kaikille- aurinkoa ja kevätpäiviä!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 11:45:52 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Hyvää pohdintaa, ja onnittelut menestyksekkäistä kymmenestä karppivuodesta! Perästä tullaan! (Tänä keväänä tulee seitsemän ilon ja tervehtymisen vuotta täyteen.)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-14 11:48:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Ai saiko sanoistani tuollaisen kuvan? Sori.

Silloin karppauksen alkuaikoina karppilassa nimenomaan ketoiltiin, tai sitten "hyväkarpattiin", mutta rasvalla ei saanut läträtä kummassakaan suunnassa : ) Ja siinä Suomi ja Ruotsi ovat edelleen erilaisia, että siellä tuo runsas rasvankäyttö on kuulunut jotenkin alusta asti vähintäinkin hyväksyttyihin kuvioihin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1994 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 168 69 70 71 72100 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)