karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:18:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 75101 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-04-13 10:44:23 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Nöpö luottaa sinuun muttei jaksa muihin luottaa.

Täällä oli ihan hiukan vain pakkasen puolella, liekö ollut asteen verran. Aaamu oli pilvinen, mutta harmaat pilvet on vaihtuneet valkoisiin poitapilviin ja paljon sinistä näkyvissä. Aurinkolasipäivä kai.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-13 10:54:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Jotain pahaa sille Nöpölle on tapahtunut kun se tosiaan tarvitsi melkein puoli vuotta ennenkuin uskalsi itse tulla pyytämään silitystä ja paijausta ja kun näkee että se siitä nauttii. Jospa se puolen vuoden päästä on niin kesy että saa sinne eläinlääkärin puheille viekoiteltua. Martin ja Leia ovat kumpikin auton sisällä jos ovi jää auki, sisustustekstiilit sopisivat niin kovin hyvin kynsien teroittamiseen. Minä en osaa pitää aurinkolaseja, lukulasejakin tosi harvoin, siksi kai se kuulokojekkin on jotenkin vierasta, mutta kai siihenkin tottuu. Luonnonlapsi olisin mieluiten. Kampaajaakin olen ajatellut jo pian kaksi kuukautta, saa nähdä milloin sinne raahautuu, minulla on pitkä tukka ja ponnari mutta ei se kaunis ole.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-13 11:41:37 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
mlv kirjoitti:
Minä en osaa pitää aurinkolaseja, lukulasejakin tosi harvoin, siksi kai se kuulokojekkin on jotenkin vierasta, mutta kai siihenkin tottuu. Luonnonlapsi olisin mieluiten.

Mulla on ollut vuosikausia tummenevat silmälasit...aurinkolasit turhan hankalat.
Molemmissa korvissa on napit...ei mitään värkkiä korvan ulkopuolella.
Aiemmin oli korvalehden taakse runtattava uloke...vaan sekoilin niihin.
Tämä ihon värinen nappi on hyvä...
Aika orpo olo on ilman niitä...
Kahdella härvelillä kuulee, mistä päinkin ääni tulee :lol:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-13 11:46:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Mulla on tehokkaat aurinkolasit vahvuuksilla ja kun olen silmälasejakin tottunut käyttämään niin en koe hankaliksi. Tosin kauppareissulla pitää olla silmälasit kotelossaan mukana, muuten ei sisällä näe tarpeeksi hyvin. Ei iso riesa.

Onhan sillä Nöpöllä varmaan jokin/joitakin huonoja kokemuksia ihmisistä, kun on arka sinnikkäästi. Onneksi sinä olet kärsivällinen!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-13 13:09:46 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Saapa nähdä millaisia vempaimia täällä on tarjolla, olen nyt kuitenkin päättänyt että kun niin pitkällä ollaan että saan laitteet, niin sitten totuttelen niihin ja käytän niin että tulevat osaksi sitä päivittäistä olemista. Minua ei haittaa ulkonäköjutut kun kamalampaa on nykyisin vähän koko ajan kysyä että mitä sanoit. Ei haittaa rollaattorin kanssakaan liikkuminen, se on vain hankala ottaa autoon mukaan eli kaupassa ostoskärryt antavat tukea. Juuri kävin potkurin kanssa lapioimassa halkoliiterin oven edestä katolta tippuneet lumet, sulaahan ne, mutta siihen ei oikein aurinko paista ja se oli päivän hyötyliikuntapassi.
On minullakin kaupassa mukana lukulasit kun pitää niitä sisältöjä tutkia.Minulla on aina ollut hyvä kaukonäkö ja lähinäkökin vielä toimii jos on valoa, mutta esimerkiksi iltaluku sängyssä vaatii lasit kun varon illalla kirkasta valoa.

Terveeltä se Nöpö kuitenkin vaikuttaa eli ei ole kropassa arkoja paikkoja eikä muutenkaan merkkejä että olisi vahingoitettu, mutta joku kova pelko sillä on edelleen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-14 11:51:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Nyt alkaa tosissaan tuntua keväiseltä, aurinko paistaa, tuulee vain ihan vähän ja lumet sulavat, eihän tässä vappuunkaan ole enää kuin sellaiset hieman yli puoli kuuta. Pääsiäinen lähestyy ja saa nähdä jos tulee virpojia, karkkia ei ole kun eivät syö kotonakaan makeaa, kai pitää keksiä jotain muuta kivaa varalle, hätätilassa joku kruunu. Täällä on valtakunnallisestikin sokerin kulutus laskenut ja kaikki tuntemani lasten vanhemmat rajoittavat makeita, samoin päiväkodeissakin eli kiva että päästään siihen että karkit eivät ole palkinto vaan palkinto on jotain muuta, vaikkapa kirja. Niitä pitääkin taas hakea kotiin varastoon kun seuraavan kerran käyn naapurikylällä, siellä on vielä ihan oikea kirjakauppa.

Tänään lounas keittomunat, kylmäsavulohta, sitruunalla maustettua majo-cream fraiche kastiketta ja ryskit, nyt alkavat mustaherukat vähentyä, saa nähdä riittävätkö seuraavaan satoon, päivällinen possupaistia ja brokkolia voissa. Omaa lähdevettä ja kahvia.

Pelakuut alkavat herätä tosissaan ja kukkia, muutama pistokaskin mullassa ja lisää pitäisi ruukuttaa, ovat vedessä. Nyt en vain muista mikä pistokas mistäkin eli voi tulla sitten ruukkuja joissa erivärisiä kukkia. Hieman ovat saaneet kasvuhormoonia eli pajun oksanpätkiä liottelen vedessä ja kasteluveteen vähän sitä noille ruukutetuille.
Kylille pitää vielä tehdä pieni retki ja metsästää kotimaista lammasta, sen verran pääsiäistä voisi viettää, mämmiin en koske, eikä esimerkiksi pashat kuulu omaan perinteeseen. Niin- niitä kananmunia tietysti.

Suomessa vaalit, pitää muistaa katsoa vähän illalla. Kun ne äänestäjät muistaisivat että millään puolueella ei ole omaa rahaa vaan kaikiin lupauksiin ne rahat kerätään ihmisiltä ja varmimmin sieltä kulutusveropuolelta sähkön ynnä muiden välttämättömyyksien avulla. Minä yritän äänestää niitä jotka eivät lupaa kaikille jotain, vaan omien tärkeysjärjestysten mukaan, esimerkiksi koko maan infrastruktuurin kunnossapitoa vaaliville.

Toivotaan sinne kotimaahan viisasta hallitusta joka kestää populistipaineet!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-14 12:29:59 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Toi pajunoksakonsti onkin mielenkiintoinen! Mä ostin joskus niitä täytettäviä pahvimunia, enkä niihin laittanut karkkia, vaan jotain muuta kivaa.

Saas nähdä kauanko Suomen hallituksen muodostaminen kestää!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-14 13:53:29 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Tuota pajukonstia olen käyttänyt ennenkin ja kun muutenkin uskon hormooneihin oli se sitten kasvit tai ihmisen fysiologia niin tuota olen käyttänyt ja kertonut muillekkin kiinnostuneille, en tosin ystävättärelle kauppapuutarhassa koska hänellä on omat konstit.
Täällä på svenska https://www.wexthuset.com/fakta-och-rad/om-odling-och-skotsel-av-tradgard-och-vaxter/fakta-och-forklaringar-om-tradgardsvaxter-och-odling/fakta-om%20hormoner-och-rotning-av-sticklingar-i-tradgardsodling
Lainaa:
Så här gör du eget salixvatten till sticklingar som ska rotas:
Klipp mjuka årsskott av videkvistar, helst under försommaren.
Repa av nederdelen av bladen och skär långa snitt längs med nederdelen av stjälken.
Låt nu stjälkarna stå i vatten.
Skär till dina sticklingar och ställ dem tillsammans med videkvistarna i några dygn.
Plantera dem sedan i krukor med såjord.
Vattna sticklingarna sedan med resterande salixvatten.



Pelakuuthan ovat kyllä helppoja ssaada alkuun pistokkaista, multaa pitäisi hakea lisää joku päivä.

Onhan ne hallitusneuvottelut tietysti hankalia kun siellä taitaa olla useampi puolue melkein samoissa prosenteissa. Monesti jos on luvannut liikaa on puolueelle edullista jäädä oppositioon ja räksyttää sieltä, sitten jos päästään hallitusvastuuseen niin ei ne pelivarat ole kovin isoja. Mutta onhan se helppoa, kun olin tuossa aikaisemmin töissä koulumaailmassa, meillähän on lukiokin kunnallinen, niin kovasti poliitikot kehuivat ssatsanneensa x miljoonia kuten luvattu vaaleissa, unohtivat vain kertoa että koulun tilojen vuokraa korotettiin saman verran eikä sieltä kannattanut protestoida kun reksi sai pian siirron johonkin sivuhommaan jos ei poliitikkojen kanssa tullut toimeen. Nyt on kuitenkin ollut hyvät ajat ja rahaa liikkunut vaikka ei aina sinne missä minun mielestäni olisi tarvittu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-15 09:21:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Nyt varmaan tulee toistettua itseään aamun säästä, aurinkoa, tyyntä, keväistä, vielä kylmät yöt ja hanki kantaa, kissat varsinkin! Nöpö ja Martin alkavat leikkiä ja ulkoilla yhdessä, tyttöä ei huolita mukaan, tai ei se välitäkkään, ulkoilee vähän yksin. Nyt suihkuraikkaana kohta auto liikkeelle vähän ekstra ostoksille, nyt on ollut aika reipas kunto, mutta kyllä tuo kotipalvelun ostosapu on silti tarpeen, kantaminen on hankalaa ja välillä ei jaksa autonkaan kanssa lähteä liikkeelle. Vyöruusuaikaankin oli tarpeen.

Nyt voisi mennä kahvimukin kanssa ulos aurinkoon kun siellä on nyt istumpaikkakin. Lukeminen siellä ei tosin onnistu.

Vaalit ohi, katsoin vähän alkuun ja kun en paljon seuraa kotimaan politiikkaa niin en osaa isommin kommentoida. Toivotaan hyvää hallitusohjelmaa ja malttia maksajien rahastukseen.

Hyvää viikkoa Karppilaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 12:05:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Valokuidun kanssa tullut tuhrattua, supportin kanssa puhunut pitkään ja kyllä se linja on aktivoitu, mutta nyt näyttää siltä että routerissa on varmaan vikaa eli kun kytken kaapelit suoraan valokuidun muuntimen portteihin niin tv ja internet ok, mutta wi fi ei toimi ja muutenkaan ei kytkeminen routerin kautta. Pitää vielä katsoa tuota Wifiä, tilasin kuitenkin kaapelin siihen kun ei entisiä tarpeeksi pitkiä löytynyt, saavat tarkistaa lopputarkastuksessa nuo, nyt on vielä tämä 4g voimassa eli saa istua kirjoituspöydän ääressa.

Pihassa useampi mustarastas pari, pitää vähän seurata ettei kissat yllätä, Nöpö vahtii piilossa auton alla ja nyt on Martinkin jo liikkeellä.

Munakasta, ryskiä ja possupaistia vielä pöydässä ja sitä kahvia onkin mennyt runsaasti tuon valokaistan kanssa touhutessa. Mutta sisullahan se, piuhoja vain on taas iso nippu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 13:30:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Sinä olet sisukas kaikkien piuhojes kanssa. Minä joutuisin ottamaan ammattiapua. Hetken mietin routeria mutta lienee reititin.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 13:35:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Greda, kyllä minullakin meinasi loppua kärsivällisyys ennenkuin huomasin että router ei pelaa, ja löysin uudet reitit, siis supportin jälkeen ihan itse, tämä 4g kun on niin helppo, pistää vain tikun koneeseen niin Internet on muutaman sekunnin takana.

No joo, nyt tulee yksi lihansyönnin syylistämis syy eli kun/jos britit lähtee niin budjettia pitää rukata ja Ruotsi iloisesti ehdottaa maataloustukien vähentämistä ja vähitellen poistamista. Kyllähän niissä tarkistusta on, osassa vihanneksia ja hedelmiä on ylituotantoa ja ne ihan vain hävitetään, taitaa tupakan kasvattajatkin vielä saada tukia vaikka se eurooppalainen ei taida kelvata valmistajille. Mutta Hintoihinhan se iskee sitten suoraan tai alkaa tulla pulaa eläinperäisistä ruokatarvikkeista. Muu yritystuki tuntuu olevan oikein, mutta maatalous ei kun siellä ne lehmät piereskelee ja vasikoiden suusta viedään se lehmä-äidin maito. Paitsi ei naapurissa, siellä vasikat saa kaiken.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 13:38:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Aika pelottavaa.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 14:31:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Suomen kannasta en tiedä, kai ne ehdokkaat voisivat kertoa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 14:46:36 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Kyllä täällä ainakin lihavihamielinen ilmapiiri on. Ihmettelen miten lapset jaksavat kasvaa kasvisruokavaliolla.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 16:10:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Minua tietysti surettaa kun näkee nuo naapurin lehmät ja vasikat ja aukean kylän jossa on lintuja jotka muualta jo häviävät, kuten kottaraiset esimerkiksi. Miksi tuetaan muita yrityksiä eri tavoin kun eihän esimerkiksi sotatarviketeollisuus ole mitään ilmastoystävällistä, lähituotteissa pakkaukset ja kuljetukset ekologisempia. Toisaalta kun tuodaan muualta niin ne päästöt ja myrkyt rasittavat köyhempiä.
Toivottavasti vanhemmat kuitenkin huolehtivat lasten ravinteiden saannista, kalastaakkin voisi itse.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 16:38:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Nuorena kalastinkin. Nyt olevinaan iso kynnys alkaa taas. Onkia ja virvelöidä nyt ainakin vois ja naapurillä näyttää nytkin olevan katiska joen rannassa. En ole viitsinyt katsoa onko merkkiä. Jotain helpotuksia lupamaksuihinkin lienee täällä yli 65-vuotiaille.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-16 17:03:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Täällä on kalastuskunta aina jossain kärhämässä, minä kalastin täällä muutamana syksynä isoa siikaa verkoilla, mutta yksin hankalaa ja jäi vähitellen ja sitten annoin veneenkin pois yhdelle työkaverille, se oli sellainen aika kehno käytettynä ostettu rohjo. Nyt ovat istuttaneet jalokaloja ja verkkopyynti kielletty eli mennyt hupipuolelle. Täällä muutama pari kalastaisi ihan omiksi tarpeiksi mutta kas kun ei saa. Onneksi minulla ei ole omaa kalastusoikeutta, saan luvat kyllä puoli ilmaiseksi kyläläisena.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-18 10:22:24 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Ja taas vain aurinkoinen aamu pienen yöpakkasen jälkeen, mustarastaat touhuavat ja omenia hakattu tosissaan, nyt tosin Martin on asettunut makaamaan turhan lähelle. Lapenlapsi perheineen suuntaa pääsiäiseksi Trondheimiin, minulle liian kylmää vielä, Atlantti viilentää. Mutta onhan se meri siellä hieno.

Eilen sitten innostuin järjestämään olohuoneen mööpelit uudelleen, tietsikka ja sen kirjoituspöytä lähemmäs valokuitu sisääntuloa ja lähelle telkkaripöytää ja sitten kukkapöytää eri paikkaan ja sohvaa siirtelin, nyt tuntuu uusi järjestys ihan hyvälle, pitää katsoa jos jossain välissä saan langattoman netin toimimaan tuolla linjalla. Minä käytän kuitenkin konetta vain tässä kirjoituspöydällä eli siinä saa kunnon "työasennon", kirjoituspöytä sellainen pelastettu, iso ja raskas, vielä intarsiat ovissa, siellä hyvät tilat papereille ja ylimääräisille latureille ja piuhoille. Ja huonekalut liikkuu hyvin kun pistää maton jalkojen alle.

Tänään aamulla tavan mukaan musta kahvi, lounas tonnikalasalatti, siinä tietysti reippaasti kananmunia, päivällinen possupaistin loppu ja hapankaalisalaattia, ryskit. Ostin sitten lappaspaistin, taidan tehdä siitä pataa. Valkosipulia tietysti reippaasti. Sen pakastaminen onnistuu paremmin kuin paistin, ainakin minulla pakastettu paisti jotenkin kuivuu.

Kyllä nuo ruokamäärät aloittelijoille taitavat olla vaikeita, tekisi mieli muistuttaa kirjoista. Ja nuo kaikenlaisten jojoilujen jäljet kestävät korjata, kituillen laihtuu muutaman kerran, mutta sitten se onkin hankalaa jos ei kuurista saa pysyvää ruokavaliota. Minulle alkuun oli paras juttu että painon nousu pysähtyi ja kääntyi sitten laskuun kuitenkin aika nopeasti, minullahan syy oli todennäköisesti D2 insuliiniresistenssi joka sitten pisti kilpparihormoonitkin sekaisin. Minä olen onnistunut välttämään painonvartijat ja VCLD kuurit ynnä muut kituilut. Ja olen kyllä kiitollinen että D2 on remissiossa ja kivutonta elämää, leikattu jalka vähän kiukuttelee välillä, mutta ei niin paljon että vaatisi troppeja, ahkeralla tupakanpoltolla hankittu keuhkoahtaumakin on pysynyt aika hyvin entisellään ilman pahenemisvaiheita. Kuulosta nyt ei kannata puhua!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-20 15:12:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Ja lauantaikin jo, ihania ilmoja on ollut ja upea täysikuu. Tänään tuossa etupihalle melkein hellettä! Kahvia olen juonut ulkona ja vähän aurinkoakin taisin saada, kävin yläkerran varastosta jo vähän keväisempää vaatetustakin. Nyt luvataan viilenevää, mutta kyllä ne vielä ovat tarpeen.

Lammaspadan tekaisin tänään, en ole vielä sitä syönyt, tarkistin vain että on mureaa, suolaa kaipaa lisää, mutta rasvaa ei tarvitse näköjään! Pakastan varmaan osan kun sitä tuli iso padallinen ja on senverran tömäkkää ruokaa ettei sitä litrakaupalla kerralla syö. Kylällä näyttää olevan pääsiäisvieraita, sellaisia puolikasvuisiakin, mukavaa kun on liikettä, naapurin vanhin isäntäkin oli ottanut pyörän esiin ja ajeli, siellähän on neljä polvea kolmessa talossa tuossa vieressä, tai onhan siellä neljäkin taloa kun yksi pojista muutti omaan, veljensä osti perikunnalta sen ja vuokraa nyt pikkuveljelle. Mukavia kaikki, tänään luvassa pääsiäisnoidan käynti, ei ole vielä näkynyt. Muumi kirja odottaa!

Kissat ulkoilevat aika ahkeraan, Nöpö eniten. Aamuisin hanki kantaa, mutta nyt päivällä ei enää, järven jääkään ei taida olla enää luotettavaa. Rannan tuntumassa edelleen lunta joten näyttävät ajavan kelkoilla siinä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 75101 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)