karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:12:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5102 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-11-08 07:22:44 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Kun lunta tulee niin kyllä se silloin minustakin on jo alkutalvea.

Mä lopetin märkäruuuan syöttämisen kisuille kokonaan kun täyttivät vuoden. Sitä ennen meni puoliksi sitä ja raakaa. Nyt menevät raakaruualla kokonaan ja ihan silloin tällöin annan hyvälaatuista kuivaruokaa muutamaan nappulan. Nekin saavat pyydystää kun heittelen pitkin kotia. Mulla kisut tykkää itsetehdystä viilistä ja saavat nuolla kipon kesäisin. Enemmän hommaahan tuossa raakaruuassa on mulle kun alkukuusta ostan noin kuukauden satsin ja pilkon ja pussitan ja pakastan mutta sit on helppoa kun otan vaan illalla seuraavan päivän syömiset sulamaan. Mulla on hyvä mieli kun kissat syö luonnollisempaa ruokaa ja voivat tosi hyvin. Sulla kisut pääsee hiiribaariin täydentämään ravitsemustaan parhaalla mahdollisella tavalla.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 16:22:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä. Noilla vuodenaikojen määrityksillähän on ihan virallisetkin kriteerit, mutta minusta on muakavampi käyttää näitä omia eli miltä tuntuu. Alkutalvelta tuntuu ja sisällä on mukava olla lämmintä, tosin ei yleensä yli 20 talvella. Lattiasta en viitsi mitata kun on mukavuussyistä lampaannahka tossut jalassa. Aamulla suihkuun meno on ekaksi viivyttelyä, mutta ei se sitten niin kamalaa olekkaan. Mietin juuri että mitä sitten jos ei enää jaksa itse, no siihenkin tottuu, etukäteen miettiminen ei paljon auta. Minulla on kuitenkin sellainen perusluottamus että kaikki järjestyy, jos ei tänään niin huomenna. Ja on suuri osa ihmiskuntaa joille ei järjesty ja silti elämä on elämisen arvoista niinkin. Ei varmaan kivikaudellakaan talvisin nuoremmatkaan suihkutelleet kovin usein.

Potti keittelee jauhelihakastiketta tai muhennosta tai jotain kuitenkin ja tuoksuista päätellen siitä voi tulla aika hyvää, Mukana kasa herkkusieniäkin ja kun oli tarjouksessa vain nauganjauhelihaa niin pekonilla ja rinsaalla voilla terästettyä. Kirriksen esimerkistä kauppasin kissoille raakaa jauhelihaa, mutta ei kelvannut eli hienoa kun Kirris on opettanut omansa raakatuoalle. Kyllähän ne hiiret tietysti ovat hyvö lisä.

Tytär ja vävy palaamassa lomilta, pitääpä taas vakoilla tutkalla miten pääsevät kotiin, mukava oli loma ollut. Lainakoiran mami ja miehensä lensivät eilen Thaimaahan, tarpeen loma sielläkin, hänellä alkaa eläkeikä lähestyä ja miettii kuinka paljon sitten vielä ottaa töitä vastaan, täällä on pulaa pätevistä opettajista ja juuri hänen alallaan löytyy on kysyntää ihan keikkapohjallakin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 17:13:23 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Tässä vähän erilainen pottiruokaohje:
Napolilainen liharagu

Ainekset
3isoa sipulia
2valkosipulinkynttä
2porkkanaa
2varsisellerin vartta
3 rkloliiviöljyä
3 rklvoita
600 g pala naudan paistia, lapaa, rintaa tai kylkeä kokonaisena (tai jauhelihaa)
voi-öljy seosta ruskistamiseen
1iso rosmariinin oksa
1laakerinlehti
1iso nippu oreganoa
3 dlpunaviiniä
3 dl luulientä
400 g laadukasta tomaattimurskaa tai itse keitettyä tomaattikastiketta
3 rkl tomaattipyreetä
ripaus sokeriasuolaa ja mustapippuria
2 peperonchinoa
2 rkl jauheeksi hienonnettuja kuivattuja tatteja tai muita metsäsieniä
lopuksi lisää vielä tuoretta basilikaa

Saa hautua yön yli lowlla.
Napolilaismummot saattavat hauduttaa ruokaa viikonkin.
Ei tämä on ihan pikaversio...

Terveiset lämpimään pirttiin...
Täällä tuulee niin, että tukka meinaa lähteä :roll:
Olen tehnyt...herkkua

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 17:30:24 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
No olipa ohje Tuulimumma! Tuskin jaksan kokeilla. Ainesosalista aivan liian pitkä mun tyyliin ja sanotaan että kyllä köyhäkin keittää jaksaa vaan ei malta jähyttää, mutta en taitais viikkoa jaksaa keitelläkään. :smt005 :smt043

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 17:40:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla on pakkasessan sopivaa lihaakin ja noita muita voikin lisäillä, nyt meni mukaan herkkusieniä tuohon pataan mutta kuivattuja suppiksia löytyy. Tuo jauhelihapata varmaan riittää muutamaksi päiväksi. Minä olen haudutellut aina patoja muutaman tunnin ihan hellallakin, sitkeä liha ei maistu joten pikakokkaus ei onnistu paitsi sitten jos on vaikkapa kunnon riippunut pihvipala joka ei saa paistua liikaa. Minähän sain sen keittokirjan, på engelska ja ihan hyviä ideoita siellä on paitsi että lukuhalut vähenee kun ekaksi kaikista lihoista putsataan rasva pois ja keitoista kuoritaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 18:02:54 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Greda Carpo kirjoitti:
No olipa ohje Tuulimumma! Tuskin jaksan kokeilla. Ainesosalista aivan liian pitkä mun tyyliin ja sanotaan että kyllä köyhäkin keittää jaksaa vaan ei malta jähyttää, mutta en taitais viikkoa jaksaa keitelläkään. :smt005 :smt043

Jokainen kokki karsii aineksia mielensä mukaan...nou hätä :lol:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 18:05:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Joo mutku vielä ois se viikon hauduttelu? :shock:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-08 18:07:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Hyvä kun mainitsit kuivatut suppikset mlv! Mulla on kuivattuja mustatorvisieniä, jos innostuis värkkäämään niillä täytetyn lihamurekkeen. :) En meinaa niitä muistaa käyttää. :oops:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-09 05:14:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Mumman ohje vaikuttaa oikein hyvältä!

Mlv:n vitjaa on aina niin kiva lukea kun sellainen peruspositiivisuus ja luottamus siihen että elämä kantaa on läsnä :-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-09 11:39:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kirrimirri kirjoitti:

Mlv:n vitjaa on aina niin kiva lukea kun sellainen peruspositiivisuus ja luottamus siihen että elämä kantaa on läsnä :-)



Samaa mieltä. Kun ihminen on sinut itsensä ja ympäristön kanssa, niin mielenrauha on saavutettu.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-09 12:12:08 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä! Nyt iski nuha, naapurin lapset ja isompikin väki on ollut nuhassa ja ehkä flunssassakin ja itsellä alkoi eilen illalla nenä vuotamaan ja kurkku kipeä. Yöllä vähän heikko nukkuminen ja nyt ei oikein tiedä haluaako kroppa lounasta. Onneksi on asiat hoidettu kylällä ja yläkerran kukat samoin eilen eli voi mennä peiton alle lepäämään, tulet lämmittävät, en usko että on kuumetta, ei ainakaan paljon. Kotitonttu on piilottanut kuumemittarin kun sitä niin harvoin tarvitsee, paistolämpömittari suusta mitaten 37, liekö miten tarkka. Maksoin tuossa kaikki kertyneet laskutkin pois ja ruokaa on, jauhelihapadasta tuli hyvää.

Paljastus: show
Vähän lääkitystä, tuoretta inkivääriä, sinkki ja C vitamiini imeskelytabuja, Hopeavettä nenään ja kurkkuun suihkeena, kurkku alkoi korjautua heti. Sisäisesti en hopeavettä käytä kun varjelen vatsan bakuja, mutta sitä on hyvä olla kaapissa kissan hoitoon ja emäntäkin joskus tarvitsee. Jalkasienen hoitoon minusta turvallisempi kuin apteekin sienilääkkeet, mutta tosiaan ei sitä monta kertaa vuodessa tarvitse.Jossain päin maailmaa hengittelevät ahtaumaankin mutta en ole ajatellut siihen kokeilla edes. Niin, NAC tabu myös, helpottaa yskimistä, sitäkään en normaalisti käytä. Mutta kaapissa on vähän kaikkea, varalta

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-09 13:55:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5354
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Ikävä kuulla, että flunssa ja kurkkukipu kiusaa sinua.

Sinulla vaikuttaa olevan hyvä lääkearsenaali siellä ja muutenkin olet hoitanut asiat kuntoon, jotta voit lepäillä. Toivottavasti paranet pian!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-10 11:08:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tänään paljon parempi olo, eilen oli ehkä vähän lämpöä, mutta nyt ei enää. Kurkku ok kun välillä vähän suihkuttelee, keuhkoista vielä nousee tavaraa, mutta NAC auttaa niitä ylös. Jospa ruokakin alkaisi taas maistumaan, lounaaksi luulen että kokkailen jonkun munakkaan ja päivällinen sitä jauhelihapataa, hapankaalta voisi ottaa vähän kaveriksi. Vettä, kahvia, ryskiä mustaherukoilla. Viinit säästetään patakavereiksi, ei maistukkaan. Lunta sataa hiljalleen, maassa ehkä sentti. Kissat, paitsi Nöpö, sisällä uinailemassa. Leiahan täällä käy hiekkalaatikolla tarpeillaan, pojat ulkona vielä, saa nähdä talvella sitten. Linnuilta talipallojen viimeistä viedään, pitää ainakin senverran tointua ulos että nille ruokaa! Muuten sisällä varmaan, tulia pesään.

Isänpäivä, onpas jo aikaa kun isä kuoli, hän sai olla kotona viimeiseen saakka ja menehtyi ambulanssissa parin kilometrin päässä kotoa. Minä asuin silloin Hesassa joten en ollut läsnä. Minä olin aikoinaan isän tyttö, eka oma lapsi josta toivottiin poikaa, sitten kun menin naimisiin niin se loppuikin siihen, mutta se on jo surtu pois. Sota teki omat kuvionsa siihen maailmaan. Veli hoitaa haudat kun minä asun täällä kaukana, hän on uskollinen perinteille ja piti huolta vanhemmistakin loppuun saakka. Pitäisi muistaa kiittää.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 11:44:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Lunta satelee hiljalleen, tomerruin aamulla kuskaamaan roskapöntön tyhjennyspaikalle, se on sellainen iso rattaallinen eli lumessa ei mikään ilo sitä siirrellä, nyt sitten kestääkin varmaan kevääseen ennenkuin seuraavan kerran on tyhjennystarve. Pakko oli ottaa kannettava happilaite mukaan, kun olo vielä hutera. Kyllä tämä köhä vielä kestää, vaikka ei pahenekkaan, ei oikein jaksa mitään ylimääräistä, mutta tuo roskasäiliö oli kyllä hoideltava jo.

Yö meni hyvin, sitten ennen liikkeelle lähtöä happiannos ettei mene arvot liian alas kun lähtee liikkeelle. Juuri tällaisissa terveille normijuttu vaivoissa huomaa sen oman haavoittuvuuden ja nytkin taitaisi olla liikut kiinni jos ei olisi noita itse hankittuja happijuttuja, tietysti niitäkin pitää, kuten muitakin lääkkeitä, käyttää harkiten.

Tänään olin ajatellut tehdä pekoni-juustopannaria, mutta en taida jaksaa, eipä ne ainekset karkaa, munia kuitenkin jossain muodossa, vaikka keitettyjä sillin kera, saa nähdä mikä houkuttaa, mikään ei oikein maistu. Päivällinen jauhelihapataa, siitä voisi kermaa lisäämällä tekaista keiton ja pala juustoa kaveriksi. Kahvi kuitenkin maistuu ja vettäkin juon vähän enemmän kuin tavallisesti kun kosteutta poistuu nenän vuotaessa ja keuhkoistä myös.

Kissat paljon sisällä, Nöpö ja Martin kuitenkin touhuavat lumessa vähän, Leia usein vahtii kissaluukun ikunan läpi ja jos käy ulkona, niin pieni piipahdus! Järvi vielä osin sula, tulee huono jää jos nyt lumisateilla jäätyy. Jäällä menee lumikelkkareitti ja jos jää on hyvä, niin eivät ajele tiellä tai ojissa vieressä. Jotain iloahan täällä kuitenkin on hyvä olla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 11:55:46 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Huspois nuhat ja köhät! Jospa menee äkkiä ohi.
Sie kun sillä potilla kaikenlaista haudutat, niin joku tomaattipohjainenkin tulee sillä ihan loistava.
Tomaattihan on semmoista, että paranee kuta pisempään hauduttelee, alle kahden tunnin ei kannata yrittääkään.
(vrt. Napolilainen ragu)
Mä tein vähän aikaa sitten tomaattikastiketta, sitä haudutin 5 tuntia. Tuli kyllä hyvää.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 12:14:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Lillis, tomaattimurska on kyllä useimmiten reilusti valkosipulilla höystettynä padan pohjana. Kala taas selviää ilman pitkiä hauteita ja silloin joku creme fraiche pohja sitruunan kera, mutta potissa en ole ajatellut kalaa laittaakkaan, uunikala on jotenkin se nopea ja maistuva.

Eiköhän se olo tästä kohennu, kuntoutuminen vain kestää jonkun aikaa. Vanhuus ei tule yksin, sanovat ja nyt ainakin kävellään aika hiljaa, mutta hyvä niinkin. Potkuri onkin jo tukena tuossa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 12:25:38 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Kuntoutumista toivottelen.
Hyvä ruoka taitaa ollakin paras lääke sekä sielulle että ruumiille =D>
Kuva

On se hyvä, jotta potkurista saa apuja liikkumiseen...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 21:47:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8758
Nyt vain lepäilyä ja flunssan parannusta. Taitaa se keittoruoka mennä paremmin alas syötynä ja jos ei mitään tee mieli syödäkään sairaana. Hyvä että potkuri on tukena varsinkin jos on liukkautta ja heikommassa olossa hyvä kun vähänkin ulkona yrittää pistäytyä. :smt056


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-11 23:18:09 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Potkuri on tosiaan hyvä kaveri talvella ja siinä kulkee puuvajasta polttopuutkin mökkiin. Nyt on hylly täysi ja se riittää kyllä pariksi viikoksi kun on vain sellainen tukilämmitys eli ei edes joka päivä. Pakkasilla sitten vähän eri. Olo vaihtelee, välillä parempi, völillä heikompi, tilasin kuitenkin ihan virallisen kuumemittarin kun onhan se hyvä olemassa. Ruokahalu edelleen melko heikkoa, ruokaa kyllä olisi.
Kiitoksia vain tervehtymistoivotuksista, nehän lämmittävät.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-11-14 13:58:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Aurinko vaihteeksi kurkistelee, aamu oli sumuinen, mutta nyt paistaa sen muutaman tunnin mitä jaksaa olla ylhäällä, nopeasti ne lyhenevät, palatakseen taas sitten keväällä.

Olo kohentuu vähitellen, naapurin rouva kertoi että heilä on oltu puolikuntoisia jo useamman viikon. Tänään kävin kuitenkin passin ulkona lapioin autoa esiin, lunta on tullut ihan kunnolla. Välillä miettii että autosta voisi melkein luopua, varsinkin talvella ja puolikuntoisena, katsastuskin tuossa edessä mutta kun siihen nyt on tottunut niin vaikealta tuntuu. Katsotaan nyt.

Ruokahalu meinaa olla edelleen kadoksissa, onneksi sentään kahvi maistuu. Pekonipannarin voisi nyt lopultakin tekaista, siitähän voi osan heittää pakkaseen jos ei tee kauppaa muuten. Nenäliinoja ja talouspaperia kuluu, kurkku on kuitenkin parantunut jo alkuunsa.

Nyt on telkkaristakin ollut haussa katsottavaa kun ei jaksa oikein touhuta muuta, joku jatko on löytynytkin, aamu TV uutisineen on kyllä mielestäni pilattu aika tehokkaasti kun se uusittiin viimeksi, poissa ovat kirja-arvostelut ja kunnon haastattelut, tänäkin aamuna taas vegepropagandaa ja nyt oli joku huippu-urheilija ja PT kehumassa ja seuraavaksi sitten poddaajia ja välin urheilua ja kolmen minuutin uutiset puolen tunnin välein. Nelosessa taas mainokset sekoittavat, pitäisi kai jatkaa aamu-unia postin tuloon saakka.
Nyt kuitenkin yksi aussi- sarja joka kohtalainen, norjalainen juttu myös jota voi seurata ja sitten on arkisin muutama britti ostamassa kämpää Espanjasta tai Portugalista. Niitä ex pattejahan löytyy aika paljon, nyt alkaa Brexitkin ja äänestys olla ajankohtaista. Kun ei itse pääse etelään niin voi vähän seurata noita. Rahasta ei tunnu olevan puutetta. Minä olen joskus katsellut vuokrakämppiä muutamaksi kuukaudeksi, mutta kun on nämä karvakamut ja talo sellainen ettei sitä oikein voi talvella jättää tyhjilleen, niin on jäänyt ja ihan hyvä niin. Arkihan tulee vastaan joka puolella.

Nyt voisi hipsiä keittiöön sen pekoni-juustopannarin kimppuun. Martin pomona koko ajan seuraa mitä tapahtuu, Nöpö maailmalla ja Leia nukkuu.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5102 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)