karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 21:07:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kysymys pepsi maxista!
ViestiLähetetty: 2004-10-11 11:57:53 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Olen uusi tällä forumilla. Kirjoitin vieraana ensin mutta päätin sitten rekisteröityä. Sain tuolla vieraspalstalla jo yhden vastauksen koskien pepsi maxin lipittelyä ja atkinsia tai muuta vähähiilarielintapaa. Kuulemma pepsi max romuttaa täysin alakarppaamisen.

Onko tämä totta?! Apua sentään. Maxissahan ei ole hiilareita tai sokeria. Mutta onhan se keinotekoisesti makeutettu ja addiktoiva.

Juotteko te kaikki vettä ja teetä vain? Minä olen onnistunut silti pudottamaan painoa muutaman kilon vaikka juon pepsiä litran päivässä. Mutta onko se sitten esteenä pidemmälle painonoudotukselle?

Kyselee uusi jäsen..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-11 12:02:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä kysymys! Minäkin sain Pepsi Maxista sekä kylläisen olon että sellaisen kuin olisi syönyt jotakin hyvää. Hampaisiin ei tullut sellaista karheaa tahmakerrosta niin kuin sokerijuomista. Jätin sitten Pepsi Maxin pois koska siinä on jotakin haitallisia lisäaineita (en tarkoita keinomakeaa tällä kertaa), oliskos ollut fosfori, joka nakertaa kalsiumia pois. Nyt kittaan Lidlin hyvältä maistuvaa sitruunavissyä, Quelle Citrus.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-11 12:06:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa yrittää päästä PepsiMaxista eroon. On yllättävän helppoa. Mutta onhan se pienempi paha, jos syö hyvin ja juo PepsiMaxia, kuin jos vielä sen lisäksi syö huonosti. Opiskelija kertoo juovansa pari lasia Coca Cola lighttia päivässä ja eiköhän hän ole laihtunut.

Viestin otsikko: Re: Kysymys pepsi maxista!
ViestiLähetetty: 2004-10-11 12:13:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

marival kirjoitti:
Kuulemma pepsi max romuttaa täysin alakarppaamisen.

Kyselee uusi jäsen..

Ei kai se koko alakarppausta voi romuttaa vaikkei se mitään terveellistä olekaan. Mikä tänäpäivänä olisikaan terveellistä :roll: . Mulla meni aikoinaan pepsi maxia aika paljon, mutta en ole sitä lopettanut alakarppauksen aloitettuanikaan, vähentänyt vain. Jotenkin nautinto alakarppipizzasta menee jos en saa sen kanssa pepsi maxia, ne kuuluu jotenkin yhteen :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-11 14:40:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei se missään tapauksessa romuta koko alakarppausta, sen kun juot vaan, jos maistuu!

MUTTA kannattaa silti aina pitää mielessä, että makeanhimoista pääsee parhaiten eroon TA-DAA : välttämällä makeaa (mukaanluettuna keinomakeutetut elintarvikkeet). Siksi ei ole hyvä ajatus kitata litratolkulla lighteja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-12 05:02:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuossa ylempänä höpisin jotain Pepsi Maxin sisältämästä fosforista. Kuukkeloin asiaa hieman, ja sinnepäin se olikin: virvoitusjuomat sisältävät happamuudensäätöainetta E338, joka on fosforihappoa.

Etsiessäni limujen tuoteselosteita Coca-Colan seloste löytyi yllättäen Hesburgerin saitilta.

Pepsi Maxin makeutuksena käytetään aspartaamia ja acesulphame potassiumia. E338:sta oli vaikeampi löytää mainintaa. Yhdellä Pepsi Max -saitilla sanotaan vain, että Certain preservatives are used in soft drinks to ensure microbial stability and prevent spoilage. (Lienee romanialainen saitti! :shock: )

Pankaas hakien Googlella pepsi max - tuntuu ettei aineen kaupallista saittia löydä millään. Jostain uutisesta sitten ilmenee, että Pepsi on avannut uudet sivut osoitteessa http://www.pepsimax.com (yllätys yllätys). Onpa ihme saitti! En löytänyt siitä mitään asiantynkää, en edes mainosasiaa. Varsinaiset sivut ovat osoitteessa http://www.pepsi.com. Siitä kun klikkaa Pepsi Brands, saa muut muttei saa Pepsi Maxia. Tavallisen Pepsin tuoteselosteesta selviää, että kofeiinia on 25 mg 8:ssa ozissa - sama määrä on varmaan Pepsi Maxissa. Miten voi olla ettei Pepsi maxia ole tuotteissa??? Phosphoric acidia on Pepseissä.

Sitten onkin kaiveltavana se, pitääkö muistikuvani paikkansa eli että fosforihappo syö kalsiumia ihmisen elimistössä ja siten vauhdittaa osteoporoosia.

Enpä löytänyt juuri muuta kuin tämmöisen maininnan: Happojen varastointi johtaa luuston heikkenemiseen ja osteoporoosiin kalsiumkadon seurauksena, jossa hapoilla tarkoitetaan mm. fosforihappoa. Tuo saittikin on närästyslääkkeen mainossaitti.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-12 06:54:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Entisenä light-juomien suurkuluttajana tiedän että siitä tavastakin voi päästä. Toi kirkas (vesi) kun tökkii niin vaihdoin maustettuihin vissyihin, vaihtelua löytyy ja suosikiksi on jäänyt Kevyt olon karpalo. Vettä pakotan alas litran verran päivässä ja tuota vissyä menee pullollinen työpäivän aikana.
Kannattaa testailla eri makuja!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-12 11:49:46 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Jehna.

Minä olen PepsiMaxin ylin ystävä.

Ei sitä litratolkulla mene, mutta jokunen lasi päivässä kummiskin.

PepsiMax on omasta mielestäni siitä hyvä, että se estää napostelun. Jos tekee mieli ylimääräistä niin hörpinpä PepsiMaxia kunnes ei tee enää mieli ja tadaa; nou hiilari, nou kalori, nou nothing ja mikäs sen mukavampaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-12 13:38:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Kannattaa yrittää päästä PepsiMaxista eroon. On yllättävän helppoa. Mutta onhan se pienempi paha, jos syö hyvin ja juo PepsiMaxia, kuin jos vielä sen lisäksi syö huonosti. Opiskelija kertoo juovansa pari lasia Coca Cola lighttia päivässä ja eiköhän hän ole laihtunut.

84-78.5= 5.5 kiloa kahden viikon alakarppaamisella. Kymppi vielä tuosta pois niin ollaan kuivilla.
Tosin nyt yritän jättää tuon cokis lightin päivittäisen litkimisen pois. Fun lightillä kevyesti maustettua vettä sen sijaan menee ainakin 2 litraa/ päivä ;)

edit: Herrajumala! En ole syönyt kahteen viikkoon tummaa leipää!
Yksi sämpylä eksyi viikko sitten vatsaan, mutta sen jälkeen on pitänyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-12 19:16:22 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Mäkin oon ennen litkinyt kaikenlaisia limppareita aika paljon. Mun lempparia oli päärynälimut. Jätin kaikki limut pois kun aloin alakarppaamaan. Nyt oon löytänyt uuden suosikin, Kevyt Olo päärynän makuisena. Siitä tulee ihan samanlainen jälkimaku kun jois päärynälimua, jee!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-17 17:53:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rakastan Pepsi MaXia :oops:

Mutta, nyt en ole sitä kohta viikkoon juonut =D>

Raipe Perus Ins.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-17 18:35:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jokainen pitäköön hiilihydraatittoman paheensa, jos tuntuu että ei muuten tule toimeen. Itse juon kahvia kaksi mukillista päivässä ja vielä funlightilla maustettua vettä.

Eli juo vaan jos tykkäät, kunhan et puolentoista litran pulloa kisko. eli herkkuna mutta ei janojuomana. Muista kuitenkin, että se kama on addiktoivaa, mikä on täysin tarkoituksellista.

Jos oikein muistan, vanhoissa 70-80-l taitteen Atkins-kirjoissa kiellettiin light-limsat niiden sisältämän hiilihapon vuoksi. (tätä en voi tarkistaa kun kirjani on jossain muutossa kadonnut)

Eli jokainen päättäköön itse, minkälaisen "ruumiini on temppelini"-asenteen ottaa, kun miettii kahvia, teetä, lisäaineita, colaa, natriumglutamaattia tai vaikka lihan tuoreusvaatimuksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-17 20:53:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

niin non tämä nyt liipaa asian vierestä. MAxihan sisältää kofeiinia joka SAATTAA vaikuttaa insuliniieritykseen. Ite oon tässä nyt tällä viikolla koittanu itellä testailla miten tämä kahvi vaikuttaa mulla. Eli kestääköhän sitä sekottaa leipäjuuston tai rasvasen aterian kanssa. Sellanen ois ihan kätevä laite, jolla testataan verensokeri... pitäs pyytää joululahjaksi :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-17 21:06:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Emmuzka kirjoitti:
Jos oikein muistan, vanhoissa 70-80-l taitteen Atkins-kirjoissa kiellettiin light-limsat niiden sisältämän hiilihapon vuoksi. (tätä en voi tarkistaa kun kirjani on jossain muutossa kadonnut)

Muistatko miksi hiilihappo olisi pannassa Atkinsilla. Onko jollain tästä tarkempaa tietoa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-18 00:29:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jos olen oikein ymmärtänyt, hiilihappo turvottaa joka saattaa olla esim. munuaisvaivoista tai korkeasta verenpaineesta (Atkinsin kohderyhmiä hekin) kärsiville huono juttu.

Toinen on kofeiinin verensokeria nostattava vaikutus, tästä on muistaakseni jotain tutkimuksiakin. Tosin, jos oikein muistan, vaikutus oli varsin vähäinen. Atkinsin mukaan myös täysin keinomakeutettu tuote saattaa laukaista insuliinireaktion, joskin erittäin harvinaista.

Itse olen juonut kahvia ja light-limuja aivan vapaasti karpatessani, ja hyvin on paino tippunut. Tosin, kyseisiä aineita on tullut vähennettyä mutta ihan vahingossa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-18 04:38:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse en ole huomannut mitään addiktoivaa vaikutusta Pepsi Maxissa, niin kuin en yläkarppiaikoina normaaleissakaan limuissa. En ole koskaan juonut niitä mitenkään merkittävästi, joten melko yksilöllistähän tuo. Eli, mikäli olen ymmärtänyt oikein, mahdollisen vaikutuksen insuliinitasoon lisäksi Maxilla ei siis pitäisi olla muita vaikutuksia laihduttamiseen. Terveysvaikutuksia täällä tosin on kyllä mainittu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00