karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 20:13:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 12:04:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-06-05 12:41:22
Viestit: 172
http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetita.html
http://www.mammadieetti.net/a/glykeeminen_indeksi.htm

Näiden linkkien päässä olevilla artikkeleilla minä pääsin alkuun. Vajaa kuukausi on takana ja n. 6 kg hävinnyt, toivottavasi lopullisesti.

Tervetuloa vaan joukkoon.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 13:52:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 08:38:20
Viestit: 531
Heissan!

Suhteellisen hyvälle kuulostaa, kannattaa kuitenkin tarkkailla tuota leivän määrää ettei sitä tule mätettyä liikaa, Montihan suosittelee muistaakseni n. 7 hyvähiilarista ateriaa viikossa, joten kovin usein ei kannata sekä aamulla että illalla noita leipiä ja puuroja harrastaa. Ja muistathan valita ruisleiväksi sellaisen missä ei ole niitä vehnäjauhoja - suurin osa nimittäin sisältää niitä.

Ketoosi ei kuulu Montignacin ruokavalioon eikä siihen noilla syömisillä kyllä pääsisikään, siinä pitää hiilarit vetää paljon alemmas.

Kaloreita ei kannata tuijottaa, syö reilusti proteiineja, rasvaa ei tarvitse syömällä syödä mutta sitä ei tule karsia ruokavaliosta, salaattiin reilusti vaan oliiviöljyä päälle! Tämä on totisesti rentoa puuhaa, ei sovi tiukkuksille! Mutta tuo kaloriajattelu on kyllä karsittava eikä se ihan helppoa ole, vie aikansa.

Kysy vaan rohkeasti lisää, täältä kyllä aina saa vastauksen :)

_________________
Karppaus aloitettu 25.8.2003.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 15:49:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-05-24 07:52:17
Viestit: 166
Itse olen siirtymässä Montin suuntaan Atkinsilta ja aion toteuttaa sen niin, että syön hiilariaamiaiaisen ( samantapaisen kuin sinä Oliivi!) ja pari kertaa viikossa muna+pekoniaamiaisen. Lounaalla syön sitten perusalakarppityyliin eli vihanneksia ja salaattia sekä protskua (kala, kana, liha). Iltapäivällä joku välipala ja sitten illalla kevyempi (kuten Monti suosittelee) vihannes+ protskuruoka. Ja pari kertaa viikossa hiilihydraatti-illallinen (riisi tai täysjyväpastaa esim. tomaattikastikkeen kera) ilman rasvoja.

Oliivi, minustakin ruokavaliossasi näyttää olevan melkoisesti leipää!! Etkö voisi kuvitella korvaavasi illan leipiä ja jugurttia toisella kunnon aterialla (esim. salaattia ja proteiinia). Vai haluatko nimenomaisesti syödä vain kerran päivässä kunnon ruokaa? Itse en Atkins-taustan jälkeen kyllä pystyisi siirtymään syömään noin paljon leipää ja puuroa ja ylipäätään hiilareita :wink: Mutta jokaisen meistä on tietysti testattava mikä kullekin sopii.

Oletko muuten lukenut Montignacin kirjan erityisesti naisille? Minusta siinä oli erityisen hyviä perusohjeita syömisistä!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)