Heippa kaikille!
Olen uusi alakarppaaja ja olen perehtynyt aiheeseen kunnolla ts. olen lukenut sivustokaupalla netistä asiaan liittyviä sivuja sekä lukenut Atkinsit, Heikkilät, Zonet yms. kirjat...
Nyt on tullut oltua kaksi päivää Atkinsin aloitusvaiheessa ja ongelmia tuntuu olevan joitakin. Ensinnäkin päätä särkee aika pahasti ja tuppaa olemaan nälkä. Tiedän, ettei tässä pitäisi nälkä olla ensimmäisinäkään päivinä, mutta on jotenkin vaikea syödä niin paljon ja niin monta kertaa päivässä sallittuja ruokia, ettei olisi nälkä koskaan. Tulee jotenkin kalliiksikin ostaa lihaa, kanaa, kalaa tms. niin paljon, että saisi useamman aterian päivässä tehtyä. Oikeastaan nyt vasta ymmärtää, kuinka paljon leipä, peruna ja jogurtit täyttivät ja toisaalta olivat halpoja. Olen yrittänyt juoda tarpeeksi, ottanut vitamiineja ja syönyt salaattia, tomaattia tms.
Pelkään nyt vielä, että hiilarit eivät kuitenkaan ole tarpeeksi matalalla ketoosia varten, sillä tomaattia yms. vihanneksia ja Valion sokeritonta mehukeittoa on tullut syötyä aika paljon. Tuossa toisessa ketjussa luki, että laihduttaa alakarppaajana voi joko ketoosin kautta tai hiukan enemmillä hiilareilla, mutta sitten rasvan määrää rajoittamalla. Pohdinkin nyt, että paljon (ja mitä) hiilareita voi käyttää verrattuna ketoositilaan ja paljonko käytännössä rasvaa voi käyttää, että laihdutus jatkuu?
Mietityttää myös se, että laihtuisinko pelkästään jos jättäisin leivän, pullat, perunan, karkit ja suklaat pois? Minulla on paljon pudotettavaa, mutta toisaalta helposti paino lähtee putoamaan, jos vain saan itseäni niskasta kiinni. Vähäkaloriset dieetit eivät todellakaan sovi minulle.Tässä tiukassa vaiheessa kaipaan ennen kaikkea jogurttia, jäätelöä ja hedelmiä.
Jos joku jaksaisi jotain ajatuksia, syömisvinkkejä yms. kirjoitella niin mukavaa olisi, on jotenkin niin sekava olo näistä ja pelottaa, että kaikki tulee heti takaisin, minkä saa pois.
