karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-05 23:56:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 12:50:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Make kirjoitti:
Yup, ensimmäisiä havaintoja Atkinsista olikin että hampaissa ei ollut ylimääräistä, karkeaa töhnää =D> No enpä ollut sitten ainua tämän huomannut :D

Make Make, Oulun murteella sanotaa "ainua" (enpä onnistunut laittamaan sitä "shame on you"-hymiötä... vielä opettelussa) :lol:

terveisin nimimerkki "itse kyllä Ouluun Tullista Tullut" 8)

ViestiLähetetty: 2004-05-23 17:13:06 
Poissa
sintti
sintti

Moi kaikille!
Olen antanut lapsilleni fluoritabletteja n. 14 vuotta vaihtelevin (toisinaan säännöllisin) väliajoin. Reikiä ei yhdellekään ole tullut hampaisiin.
Toisaalta olen itse valvonut hampaidenhoitoa välillä suorastaan aggressiivisestikin. En voi koulutukseni tai kokemukseni pohjalta millään uskoa, että kenenkään terveys vaarantuisi fluorin takia, päin vastoin!
Mutta, jos kellään on tutkittua tietoa oman kaivoveden fluoripitoisuudesta, kehottaisin olemaan tarkkana. LIIKA fluori taas ei tuekaan hammasterveyttä, vaan voi aiheuttaa valkoisia tai ruskeita laikkuja hampaisin (harvinaista Suomessa). Mutta tällaista on esiintynyt, etenkin Luoteis-Hämeessä.
T.The Dentist always the Besswisser

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 19:39:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, tutkittua tietoa nuokin yllämainitut linkit sisälsivät. Professoris-tasoista. Ja sisällöltään melko lailla fluorin syömisen vaaralliseksi kuvaavaa.

Henk.koht. käytän fluoria vain hammastahnoissa + huuhtelen suuni kunnolla aina pesun jälkeen. Enkä takuuvarmasti tule jälkeläisilleni (tuleville siis) sitä syöttämään, sanoi hammaslääkäri sitten mitä vain. Aivan samoin kun en usko kollegoitanikaan jos he puhuvat low-fat manian vallan alla ruokavalioista, en tässä asiassa usko hammaslääkäreitä jos he puhuvat fluori-manian pauloissa. Kun kerran ON, ja Korkeassa Asemassa olevia, saman ammattikunnan henkilöitä joilla on selkeä, vahva ja tieteellisesti perusteltu vastakkainen näkemys todellisesta asianlaidasta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00