Tervehdys kaikki karppaajat ja muutkin!
Itse olen syönyt hyviä hiilihydraatteja jo pidempään, eli jättänyt pois valkoiset jauhot ja muutakin huonoa hh, mutta nyt sitten skarppasin ja päätin kokeilla Heikkilän muotoista ohjetta.
Olen joskus pari vuotta sitten kokeillut Atkinsia, joka ei mulla toiminut ollenkaan. Ehkä söin liian vähän tms, mutta olo oli huono koko ajan. Kokeiilin sitä noin reilun kuukauden ja miehenikin siinä ohella kokeili. Tulos oli mies -7 kg ja mulla tuli pari kiloa lisää... huonon olon takia lopetin ja jatkoin syömistä entiseen malliin.
Mahani on voinut huonosti ja minulla on jatkuvasti ilmavaivoja (ei laktoosista johtuvaa) ja suolistossa kaikennäköisiä ongelmia. Marssin kirjakauppaan ja ostin pari viikkoa sitten Antti Heikkilän hyvän olon keittokirjan nro 1. Siitä lähtien olen sitä kirjaimellisesti noudattanut ja oloni ei ole koskaan ollut yhtä virkeämpi, saatikka mahani on ollut kunnossa nyt jo viikon - ihme! Mieheni on samalla ruokavaliolla ja tarkoitus on ottaa tämä elämäntavaksi, tosin myöhemmin otamme ruokavalioomme myös jotain hyviä hiilihydraatteja, nyt valio on lähes hiilihydraatiton jonkin aikaa. Tosin maitotuotteita käytän päivittäin, joko luonnon jugurttia tai rahkaa pari desiä.
No niin hieman itsestäni... Olen juuri täyttänyt 30 vuotta ja painoa on tullut, vaikkei lapsia vielä olekaan. Olen ammatissa, jossa pitää olla hyvässä kunnossa ja urheilen todella paljon, mutta paino ei ole tippunut millään, edes syömisen kontrolloimisella!
Nyt aloittaessani tämän valion, Painoa on tippunut parissa viikossa jo 3-4 kg!!! Painoin alottaessani noin 86 kg ja nyt vaaka näyttää 82 kg. Miehelläni suurinpiirtein saman verran. Unen tarve on nyt jo vähentynyt, ennen väsytti jatkuvasti ja sain nukuttua vapaina aina 12 asti. Nyt nousen jo ennen 10 ylös, vaikka myöhään olisi tullut mentyä nukkumaan

Joka ilta nukkuessani juon lasillisen punaviiniä, ihan terveydellisistä syistä (joo, se jää siihen).
Muutama kysymys on noussut tässä esiin, mitä ihmettelemme...
1. Mistä saatte kuidut, syöttekö jotain kuitulisiä?
2. Oletteko koskaan kokeilleet, onnistuuko itse tehty suklaa, jos lisää kookosrasvaan kermaa? Itselle se on liian kieleen tarttuvaa, jos on pelkkää mustaa suklaata...
3. Syöttekö ihan vapaasti rasvallisia tuotteita, vai lasketteko rasvan määrän tarkkaan?
(Itse en laske hiilareita enkä rasvoja, syön vain tuotteita, missä niitä ei ole tai on huisin vähän)
4. Miksi Heikkilä ei suosittele porkkanaa? En löytänyt syytä kirjasta, onko siinä tärkkelystä vai niin paljon hiilareita?
5. Onko täällä todella paljon urheilevia ihmisiä? Jos on, syöttekö paljon proteiinilisiä, että jaksatte urheilla? Oma urheiluni on spinnaamista 1-2 krt viikossa, 3 krt viikossa punttis, kävelylenkkejä ja vielä astangajoogaa 1-2 krt viikossa sekä välillä kerran viikossa aerobicciä. Urheilupäiviä tulee 5-6 viikossa.
No niin, kiitos vastauksista, jään nyt tutustumaan palstaanne. Joo ja kiitti, jos jaksoit lukea loppuun, hieman pitkä viesti...