karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-16 05:21:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-07 16:54:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aivan! Niiks, se taisi olla viimeinen jakso tällä erää.
-> P&E:n uusia sekoiluja odotellen (optimistisesti oletan että P jäi kuitenkin henkiin !)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-07 17:26:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, niin oli :(
Kerään kiivaasti rahaa ostaakseni sen 4 dvd:n boxin itselleni...

Joko on liian OT? ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-09 08:30:11 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Kiitos Elka tuosta artikkelista, ja huh huh! Taitaa mullakin jäädä ne pellavansienmet hyllyyn tästedes...

Miten tämän uuden tiedon valossa pitäisi noista kuiduista nyt oikein ajatella? Itse en leseisiin ole koskenut enää pariin vuoteen (yhtä voimakkaat reaktiot kuin Mirkalla eli kaikki vilja on ehdoton ei-ei), mutta kotimaisia marjoja ja vihanneksia syön päivittäin + useimpina päivinä ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta. Ymmärsin jotenkin niin, että ravinnosta luonnostaan tuleva kuitu on ok, mutta lisäämään ei kannata ryhtyä ja varsinkin leseet kaivoon?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-09 09:47:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näin minäkin ymmärsin. Että hedelmistä ja vihanneksista ei tule liikaa. Leseiden lisääminen haitallista. Koko kuitujen syövältä suojaava vaikutus todistamatta ja kuidut sinänsä eivät tarpeellisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-09 18:48:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kiitos, Elka tuosta ja muistakin suomennoksista. Siellä on hyviä löytöjä ja hyviä käännöksiä - ja on varsin mukavaa nähdä ne välillä suomeksikin. Olen itse aika huono useimmssa tietokonesovelluksissa, vaikka kieli vielä meneekin ...

Ja tuo kuitujuttu oli mielenkiintoinen. Ainoastaan se alumiiniosio jäi hiukan askarruttamaan, pitäisi katsoa viitteet - muistelen nimittäin että joskus aikoja sitten isolla alumiini-Altheimer pelotteluhypellä saatiin porukka vaihtamaan vanhat mehumaijat teräksisiin. Ja sen jälkeen näkyi jossain pikku-uutinen, jonka mukaan havaittu alumiini johtui likaisista koeputkista tms. Mikä ei sinänsä ole ihme, kokeellisissa hommissa kun voi sattua kaikenlaista.

terv. els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-09 19:37:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

*Huokaus* on tää niin tätä... pistät sitten mitä tahansa suuhusi niin henki lähtee varmasti, ainakin jonkun tahon mukaan :evil: Mutta niin kuin olen aikaisemminkin sanonut: niin kauan kun mulla menee aski smarttia päivässä ja olen sairaaloisen ylipainoinen niin se on ihan sama mitä suuhuni laitan, vaikka puoli maailmaa olisi siihen kuollut, kunhan nämä kirotut läskit vaan kaikkoaisi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-09 21:05:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä olen kyllä niin ihastunut pellavansiemeniin, että niitä pitää saada se lusikallinen joka aamu jugurtin sekaan. Onhan niissä muutakin kuin kuitua! Ja aion kyllä korvata vehnäjauhoja edelleen vehnäleseillä pannaria tehdessä, ei tule niin pullamaista, pullamaisuus ällöttää. :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00