karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-09 07:44:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: vissyistä ja suoloista
ViestiLähetetty: 2004-05-22 22:21:58 
armatar kirjoitti:
Olen nähnyt ihan tieteellisen artikkelin vissyistä ja nesteen imeytymisestä, ja tulos on se, että esim. treenin jälkeiseen nestevajauksen hoitoon parasta on mahdollisimman natriumpitoinen vissy, eli Olvin perusvissy tai Hartwall Original. Kaikki kevytvissyt (vähemmän natriumia) imeytyvät huomattavasti huonommin. Eli suolan puutos voi johtaa myös nestevajaukseen!

Juuri näin olen toiminutkin. Olen itsekin kokenut huonovointisuutta joskus aiemmin kuumina kesinä johtuen nesteen ja suolojen vajauksesta. Tälläkin hetkellä on vissypullot jääkaapissa. Hyvä tietää tuo kevytvissyjen juttu. Ostankin tästälähtien vain näitä perusvissyjä. Kiitoksia tiedosta!

Samaan tulokseen pääsee lisäämällä PanSuolaa(puolet normaalisuolan natriumista sekä lisänä kaliumia ja magnesiumia) n. 1- 1,5 g 1/2 l vettä. Maku ei ole paras mahdollinen mutta eipä tarvii raahata kalliita vesipulloja kaupasta.

Viestin otsikko: Re: vissyistä ja suoloista
ViestiLähetetty: 2004-05-22 22:28:34 
Anonymous kirjoitti:
armatar kirjoitti:
Olen nähnyt ihan tieteellisen artikkelin vissyistä ja nesteen imeytymisestä, ja tulos on se, että esim. treenin jälkeiseen nestevajauksen hoitoon parasta on mahdollisimman natriumpitoinen vissy, eli Olvin perusvissy tai Hartwall Original. Kaikki kevytvissyt (vähemmän natriumia) imeytyvät huomattavasti huonommin. Eli suolan puutos voi johtaa myös nestevajaukseen!

Juuri näin olen toiminutkin. Olen itsekin kokenut huonovointisuutta joskus aiemmin kuumina kesinä johtuen nesteen ja suolojen vajauksesta. Tälläkin hetkellä on vissypullot jääkaapissa. Hyvä tietää tuo kevytvissyjen juttu. Ostankin tästälähtien vain näitä perusvissyjä. Kiitoksia tiedosta!

Samaan tulokseen pääsee lisäämällä PanSuolaa(puolet normaalisuolan natriumista sekä lisänä kaliumia ja magnesiumia) n. 1- 1,5 g 1/2 l vettä. Maku ei ole paras mahdollinen mutta eipä tarvii raahata kalliita vesipulloja kaupasta.

Ai niin, unohdin että toi suolan määrä riittää koko vuorokaudeksi ja voihan tota vesimäärääkin suurentaa. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 07:14:00 
Morrigan kirjoitti

Lainaa:
500g lihaa, kanaa, kalaa kuulostaa ihan hyvältä ja siihen viellä munat päälle jos siltä tuntuu. 500g kuulostaa paljolta, mutta jos jaat sen esim. neljälle aterialle niin ei siitä paljoa tule.
otetaan vaikka esimerki: aamulla n.100g pekonia+ 2 munaa, lounaalla tonnikala salaatti jossa n.150g tunaa sekä 1 muna, päivällisellä 200g pihvi tms. ja vaikka illalla vielä juusto ja kinkku rullia. Siitä se 500g näyttää muodostuvan hyvinkin nopeasti....

Huh, kuulostaa isolle määrälle. Minä kun en lihaa syö niin onko puoli kiloa kalaa jokapäivä aivan älytöntä? Kalaahan ei suositella kun muutaman kerran viikossa.. :(
Millähän voisin lihaa korvata tässä aloitus vaiheessa? Pavuissakin on hiilareita niin paljon.. :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 17:23:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse oon vähän sitä mieltä ettei alakarppaamista kannata edes yrittää kovin alhaisilla hiilari määrillä jos ei syö lihaa... Eli joko vaan alat syödä myös kanaa jollei punainen liha yhtään nappaa tai sitten onhan niitä viher piiperöisten lihan korvikkeita :D mutta niissäkin kyllä taitaa olla jonkin verran hiilareita...Eli nosta vaan reilusti hiilari määrää, että saat protskuja tarpeeksi.
Eikös rasvattomia kaloja, seiti tms saa syödä ihan vapaasti? Itse oon ainakin ymmärtänyt, että rajoitukset koskee vain rasvaisia kaloja koska ne myrkyt varastoituu juurikin rasvaan..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 20:29:27 
Juu niin se taitaakin olla, että rajoitus koskee vain rasvaisia kaloja. Että seitiä ja muita rasvattomia vaan napaan.
Jos tämä alakarppaus toimii minulla niin saatanpa vaikka jossain vaiheessa lisätäkkin linnun lihan ruokavaliooni..jos enää saan kurkusta alas :shock: :) :?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00