Minä käyn tai ainakin koetan käydä vaa'alla joka aamu ennen aamupalaa. Ja laitan tulokset tarkasti talteen vihkoon, johon merkkaan myös päivittäiset liikunnat ja jotakin syömisestä, jos on mainitsemisen arvoista muutosta johonkin suuntaan. Meikä tykkää taulukoista

. Niitä on mukava katsella pitkässä juoksussa, näkyy hyvin tasannevaiheet (nätti nimi jumille) ja pikku pyrähdykset painonlaskussa ja toisaalta se hidas, tasainen edistys. Ja voi vähän saada osviittaa siitä, mitähän tuli tehtyä oikein ja mitä väärin.
Itseäni punnitsen joka päivä siksi, että muuten lihon huomaamatta tai hoksin sitten, kun housut alkaa kiristämään nivusista.

Karpatessa sitä tuskin tapahtuu, kun ei enää syötätä koko aikaa. Mutta ehkä se vähän on myös sellainen motivoiva ja toisaalta persiille potkiva juttu, kun katsoo mistä lähti. Olen siis myös vanha jojo, tuohon matolukuun saa laittaa kympin päälle alkupäähän jotta saadaan vanhoja lukuja kehiin . Anyway,joskus saattaa jäädä viikosta useampikin päivä punnitusta pois reissujen myötä. Mielenrauhani ei siitä järky, vaan jatkan sitten. Kokonaiskuvaa tarkastelen kuiteskin vaatekaapin perusteella, roikkokertoimella.
Mittanauha on apuna kerran pari kuussa. Ja vedän muuten mahaa sisään joka kerran kun mittaan. Muuten epäilen, että tulikohan fuskattua viimeksi. Parempi kuroa napaa kunnolla kiinni selkään, ihan kiva motivaattori sekin. Myös vatsalihasliikkeitten tekemiselle

Itselleni olen selittänyt, että kun kuiteskin kiinnostaa vain, montako senttiä on lähtenyt vyötäröltä, niin tuleehan se sama erotus tuollakin tavalla suunnilleen