neitietsivä kirjoitti:
Ei ole kyseessä todellakaan mikään "iiks olen läski" -juttu... Olen totaalisen kyllästynyt ahtautumaan paitoihin. Ja toivottavasti painonpudotuksen seurauksena lähtisi myös rinnuksilta ehkä hieman.

neitietsivä kirjoitti:
Miksi kaikkeen pitää aina vetää se paino mukaan? Edelleen pointtini on se, että haluan näyttää hyvältä ja voida hyvin. Painoin sitten 60 kiloa tai 40 kiloa....Jos tavoittelemani hoikkuus vaatii alipainon - niin siinä tapauksessa - tavoittelen alipainoa.
Hyvä neitietsivä huomaatko esille ottamistani viestiesi otteista ristiriitaisuuksia? Lukiessani kaikki lähettämäsi viestit en saanut ollenkaan selkoa, mitä loppujen lopuksi havittelet: kiinteytymistä -se oli selvää- oli se sitten 60 tai 40 kilogrammaa, mutta jo heti seuraavaksi toteatkin, että tavoittelet alipainoa! Saanen kysyä miksi? Ja kuten kerroit: kyse ei ole "iiksi olen läski"-syndroomasta (jota valitettavan usea nykynuori potee -minäkin aikoinani

mutta voin omakohtaisista kokemuksistani kertoa, että laihuuden tavoittelu ei tuonut sitä onnea, menestystä, yms, jota sillä tavoittelin -päinvastoin ja vielä kerran
päinvastoin). Kun et sanojesi mukaan kerran em. syndroomasta kärsi, niin toteat kuitenkin perään, että olet totaalisen kyllästynyt ahtautumaan paitoihin ja haluat nimenomaa pudottaa painoa. Minun silmissäni kaikki tuo on
erittäin ristiriitaista: et ehkä tiedä itsekään mitä haluat

Totesit myös, että "miksi kaikkeen pitää aina vetää se paino mukaan?" Huomasitko, että se olit
sinä -juuri
sinä, joka sen veti keskusteluun.
Karppailusta (kuten edellä on todettukin) sinulle sopinee hyväkarppailu yhdistettynä liikuntaan. Heität roskaruoat menemään, mutta syöt rajoittamattomasti kasviksia/vihanneksia/juureksia, mahdollisesti täysjyvätuotteita, paljon proteiineja (lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia, siemeniä, pähkinöitä, kananmunia, juustoja). Kun kerran
kiinteytymistä toivot ennen muita, on avainasemassa
liikunta: lenkkeily ja erilaiset ryhmäliikunnat. Tällöin Atkins-tyyppinen ruokavalio on todennäköisesti liian raju ja suosittelisinkin sinulle ehkä mieluummin Monty-tyyppistä ruokavaliota. Tokihan voit liikuntaa harrastamatta päästä noihin tavoittelemiisi painolukemiin, mutta mitä iloa siitä sitten on: todennäköisesti 44 kiloisenakin ajattelisit, että massua pitäisi saada pienemmäksi -kenties sairastuisit vastustuskykysi heikentymisen vuoksi tai sitten psyykkisesti (anoreksiaan/ahmimishäiriöön) tai sinusta tulisi
ikuinen jojoilija (senkin joku jo edellä totesi).
Lopuksi ajattelen, että tämä ei ole mikään laihdutusfoorumi

mitä se joillekin vaikuttaa olevan -pikemminkin 'hyvän olon'-foorumi tms. Onko se hyvää oloa, että murehdit päivät pitkät painoasi, pohdit: "sitten kun olen 44 kg, niin...." Enpä usko. Mietipä vielä kerran, mitä haluat, mitkä ovat tavoitteesi ja ovatko ne edes realistisia toteuttaa!
Ystävällisesti, Vanilli