karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 12:12:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 12:13:19 
Poissa
sintti
sintti

Heippa! Kiitos tsemppauksesta!!! Kuudetta päivää tässä virittelen itseäni karppitunnelmaan. (Ohessa muutamia mieleen juolahtaneita kysymyksiä teille kokeneemmille, kiva jos joku ehtii vastata.)

Vieroitusoireet (kaameat) loppuivat 3. päivän iltana ja nyt on kieltämättä ihan kohtuullinen olo. Pitkään (useita viikkoja) vaivannut väsymys on loppunut kokonaan, mikä on ihanaa. Voiko tämä dieetti vaikuttaa siihen niin nopeasti?? Rasvaiset ruoat ja lihat tökkivät aluksi pahasti, mutta nyt olen jo tottunut. Positiivista myös se, että mielitekoja ei juuri enää ole.

Negatiivisena puolena vatsa on turvonneen ja ylensyöneen tuntuinen, vaikken mielestäni ole syönyt paljon. Painoa on lähtenyt 2 kg heti 3 ekana päivänä, mutta sen jälkeen ei yhtään. Eikö painon kuuluisi pudota nopeammin varsinkin sitten kun on päässyt ketoosiin?? Ja käsittääkseni mun pitäisi jo olla siinä. Vai olenko?? Olen ainakin noudattanut Atkinsin aloitusvaiheen sääntöjä prikulleen. Rupeaa varmasti kohta tökkimään, jos paino ei putoa.. Pelottaa myös, että jos se rupeaakin sen sijaan nousemaan, kun syö rasvaisia ruokia..

Ostin sitten vatsan toimintaa parantaakseni psyllium-rakeita (vaimikäsenytoli) ja vasta kotona huomasin, että sen valmistuksessa on käytetty sokeria. Pitääkö tämä tuote nyt hyllyttää kokonaan? Mitä suosittelette tilalle?

Outona oireena mulle on tullut dieetin aloituksen jälkeen kämmenten kutinaa.. Tulee 2-3 kertaa päivässä ja kestää vartin verran. Epämiellyttävää, mutta siedettävää kuitenkin. Erikoista.

Kaikki muutkin vinkit on tosi tervetulleita. Hyviä karppaushetkiä kaikille ja tsemppiä!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 14:51:25 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Se alun 3kg on varmaan ollut nestettä ja elimistöllä nyt vaan menee vähän aikaa tottua rasvapolttoiseksi. Älä siis muutaman päivän takia heitä lasta pesuveden mukana.

Elimistö saattaa muutenkin olla vähän kummissaan varsinkin jos elintapojen muutos on ollut kovin radikaali. Maltti on valttia! :smt023

Ja kokeile siihen mahan toimimattomuuteen ensin vaikka kitata vähän enemmän vettä. Ketoosissa elimistö tarvitsee vettä enemmän kuin normaalisti, joten mahan toimimattomuus ja turvotus (ja se jumi) voi johtua ihan nesteen puutteesta.

Ja siitä kämmenten kutitnasta: Oletko syönyt jotain uutta kasvista tai muuta ruoka-ainetta? Itse huomasin olevani hieman herkkä paprikalle karppausta aloitellessani kun käteen ilmestyi kutiavia patteja sen jälkeen kun paprikaa meni kokonainen ja vähän päälle. Jos pysyn kohtuuden rajoissa ei mitään ongelmaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 17:43:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Piti oikein tarkistaa; mulla lähti heti alkuun 3 kg pois, nestettä siis. Sen jälkeen elimistö 'paranteli itseään' kuukauden verran, eikä paino pudonnut tänä aikana yhtään. Sitten alkoi hidas lasku alas-vähän ylös-alas-vähän ylös-alas... kokonaisuutena kuitenkin niin, että alkukesästä olin saanut pudotettua yhteensä 10 kg (4 kuukaudessa). Nyt on kesärepsut tuoneet 2 kg takaisin, ja tästä yritän kärvistellä eteenpäin. Mutta siis :idea: Ankkuli, älä heitä pyyhettä kehään vaikka paino keikkuis samassa jonkin aikaa. Jos oot aiemmin ollut vaikka kovin hiilarikäyttöinen, niin kyllähän kropalla menee aikaa parannella 'vaurioita' ja sitten vasta alkaa se painonpudotus. Tietysti toisilla menee toisinkin, yksilöitä kun kaikki ollaan. Mutta tsemppiä sulle, ja kaikille! :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 13:20:39 
Poissa
sintti
sintti

Hitto kun se paino ei vaan putoa.... Nyt viikko takana, 2 kg lähti kolmen ekan päivän aikana ja nyt tuntuu, että jumittaa, jumittaa. Mut lopettaa en aio, sen verran kivalta tuntuu kun ei oo ylimääräisiä mielitekoja. Vettä koitan juoda ja syön pellavansiemenrouhetta. Kai pitäis lenkillekin lähteä... mitä muuta voisin tehdä? Hiilareita en syö takuulla liikaa, oon ollut tosi tarkka!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 14:04:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ankkuli: ole vaan kärsivällinen ja jatka samanlailla kuin enenkin. Sit voi puhua jumituksesta jos paino ei oo pudonnut puoleen vuoteen ei vielä muutamasta päivästä :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 14:20:56 
Poissa
sintti
sintti

Kirrimirri kirjoitti:
Ankkuli: ole vaan kärsivällinen ja jatka samanlailla kuin enenkin. Sit voi puhua jumituksesta jos paino ei oo pudonnut puoleen vuoteen ei vielä muutamasta päivästä :D

mut kun into ois kova nähdä tuloksia... ja kun kaikki muut hehkuttaa että ekana viikkona lähti 5 kg :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 14:24:02 
Poissa
sintti
sintti

Tai no ehkä ei ihan kaikki :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 14:34:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ootko mittanauhaa koittanu vaa'an rinnalle? Monilla tapahtuu huomattavaa kutistumista, vaikka paino junnaiskin. Mä en henk.koht. voi käyttää vaakaa, kun tuun ihan kahjoks jos se paino ei laske niinku mä olen päättänyt. Mittanauhalla ei ole muhun sellasta vaikutusta.

Ota mitat parista paikasta (vaikka vyötärö, lantio, reisi, käsivarsi) ja seuraa sitä viikkotasolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-15 14:41:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miulla sen 5 kg hävittämiseen meni ainakin puoli vuotta..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-16 09:15:51 
Poissa
sintti
sintti

Ei painossa muutosta vieläkään, mutta hame tuntuu mielestäni koko ajan löysemmältä. Olen nyt sitten ruvennut syömään sekä pellavansiemenjuttua että psylliumraetta, jotta maha alkaisi toimia. Jälkimmäisessä on sokeria, en tiedä haittaako se. Maha turvottaa ja tuntuu kuin olisi kiviä täynnä, muuten hyvä olo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-16 13:54:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kannattaa muistaa, että kasviksia saa vedellä melko rauhassa aika huimiakin määriä, kun valitsee ne oikein. Ei tarvii pelkkää lihaa ja munia syödä... :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 08:18:41 
Poissa
sintti
sintti

Mut kun ei saa, ainakaan 2 viikon aloitusvaiheessa. Oon koittanut noudattaa prikulleen sitä Atkinsin kirjaa!

Ei ollut paino vieläkään hievahtanut sen 2 kg jälkeen joka lähti heti 3 ekana päivänä. Nyt siis 10. päivä. Hiukan ottaa hermoon, kun en oo lipsunut yhtään!!!!! Ja lenkillä on käyty...

Miks mun maha on edelleen kuin täynnä pieniä kiviä, vaikka juon vettä ja käytän psylliumraetta ja pellavansiemeniä...?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 08:28:42 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

mitä jos jättäisit psylliumit ja pellavansiemenet pois ja kokeilisit toimiiko maha ilman niitä? Ei sitä kuituakaan nyt tukkeeksi asti tarvi syödä. Lisää vaan vettä niin luulisi SEN alkavan luistamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 09:52:32 
Poissa
sintti
sintti

sorjamaria kirjoitti:
mitä jos jättäisit psylliumit ja pellavansiemenet pois ja kokeilisit toimiiko maha ilman niitä? Ei sitä kuituakaan nyt tukkeeksi asti tarvi syödä. Lisää vaan vettä niin luulisi SEN alkavan luistamaan.

en tiedä uskallanko kokeilla... kun ennen niitä oli ihan mahdotonta :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 10:03:24 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Ankkuli:

Hmmm... Muistelisin täällä olevan jokin ummetus-ketjukin jossa asiaa on puitu aika paljon. Koitan etsiä sulle linkin jos saisit uusia vinkkejä. Mulla kun ummetus ei ole kuin ajoittaista ja selvästi jostain johtuvaa (esim. rautalisä) joten en ole asiaan niiiiiiiiin perehtynyt...

No tuosta linkistä löytyy vielä lisää linkkejä:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... ht=ummetus

Koita kuitenkin vaikka ensiapuna lisätä veden juontia. Runsas kuitu kun saattaa kuivattaa suolen sisältöä liikaa ja sitten on kyllä rööri tukossa ja hyvin. Paljon sulla menee vettä päivässä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 10:25:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ankkuli kirjoitti:

Kokeile pois! Mullakin oli monta viikkoa vähän hidasta elämää vatsassa, mutta se ei jotenkin häirinnyt samalla tavalla kuin ennen. Siis ei ollut ilmavaivoja tai muutenkaan ahdistava olo. Ei vaan tullut mitään :wink:

Nyt toimii paremmin kuin ever. Ja jos nyt pari päivää menee ilman isompia asioita, niin ei tunnu missään.. Aikaisemmassa elämäss oisin ollut ilmapallo. Tosin mulla on karppausta takana jo kaksi vuotta, joten hyvin olen sopeutunut. Aina näitä paskajuttuja käydään läpi :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 10:48:29 
Poissa
sintti
sintti

Selenicereus kirjoitti:
Ankkuli kirjoitti:

Kokeile pois! Mullakin oli monta viikkoa vähän hidasta elämää vatsassa, mutta se ei jotenkin häirinnyt samalla tavalla kuin ennen. Siis ei ollut ilmavaivoja tai muutenkaan ahdistava olo. Ei vaan tullut mitään :wink:

quote]

Mutta kun mulla tulee! Mutta mahassa on silti "seisova" ja turpea olo koko ajan :cry: Se on oikeastaan ainoa huono puoli tässä dieetissä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 11:00:43 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

Ankkuli:

Jos sulla on maha ripulilla niin kyseessä voi olla niin sanottu ohivuoto-ripuli. Eli suolessa on jossain kohti "tukos" jonka ohi kuitenkin pääsee hieman nestemäisempi tavara. Elimistö siis yrittää tavallaan huuhdella sitä tukosta pois (lisäkuitu tässä tapauksessa ei ole hyväksi). Jos sulla siis on ripuli niin koita jättää se lisäkuitu muutamaksi päiväksi ja lisää veden juontia. Jospa se maha siitä rauhoittuisi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 11:05:22 
Poissa
Höylä Voi
Höylä Voi

^^Ankkuli, mites tällainen "pehmeä" voitelu:

1 annos

puolikas kypsä avokado
puolikas kypsä banaani
3 rkl vettä
Kaikki tahnaksi ja nautitaan ihan sellaisenaan.

Mikäli banaani mahtuu syömisiisi? Mutta mitäpä sitä ei testaisi vaikeaan oloon vatsansa puolesta.

Bongasin tämän joskus jostain netistä, mutta en muista mistä :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 11:47:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jätin pois pellavansiemenet, kun ajattelin kokeilla turvottaako ne minua...ja kappas, maha on toiminut kahtena aamuna tosi hyvin! Siis kaksi aamua olen ollut ilman siemeniä. Syön illalla viimeiseksi tuoreita kasviksia. Ja aamulla tyhjään mahaan pari lasia vettä! Toivottavasti näin toimii jatkossakin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00