karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 16:35:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 15:59:24 
mä luulin ettei karppaamiseen kuulu leipä oonks ymmärtäny nyt sit ihan väärin ku tääl tuntuu kaikki sit kuitenki melkein syövän leipää tartteisko munki ny käydä sit hakee tänään leipää kaupasta onko sit vaarallista jos ei syö leipää

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 16:06:38 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

^Yleensä varmaan ei. Mä en oo kaipaillut leipää koko aikana, jonka oon karpannut. Jos oon ollut esim. kylässä, niin oon sitä leipääkin ottanut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 16:28:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

laurana kirjoitti:
mä luulin ettei karppaamiseen kuulu leipä oonks ymmärtäny nyt sit ihan väärin ku tääl tuntuu kaikki sit kuitenki melkein syövän leipää tartteisko munki ny käydä sit hakee tänään leipää kaupasta onko sit vaarallista jos ei syö leipää

Ei tarvii mennä ostamaan leipää. Pärjäät vallan hyvin ilman leipää. Ei leivässä oo mitään erityisen terveellistä minkä menettäisit jos et syö leipää. Itse en oo ollenkaan syönyt leipää koko karppausaikana. Ei täällä suurin osa syö leipää ( ainakaan paljon ja säännöllisesti) enkä oikein ymmärrä mikä tän ketjun idea oli, kun kyseinen leipä ei mitään eritysen terveellistä ole ja on paljon nopeita hiilareita mutta kukin tavallaan.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-15 23:57:00 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

Kirrimirri kirjoitti:
laurana kirjoitti:

Ei tarvii mennä ostamaan leipää. Pärjäät vallan hyvin ilman leipää. Ei leivässä oo mitään erityisen terveellistä minkä menettäisit jos et syö leipää. Itse en oo ollenkaan syönyt leipää koko karppausaikana. Ei täällä suurin osa syö leipää ( ainakaan paljon ja säännöllisesti) enkä oikein ymmärrä mikä tän ketjun idea oli, kun kyseinen leipä ei mitään eritysen terveellistä ole ja on paljon nopeita hiilareita mutta kukin tavallaan.

Pistinpä vaan vinkiksi vähähiilarisemman leivän (vrt.useimmat täysruisleivät). Protskuakin näytti olevan enempi kuin monessa muussa. Ja kirjoitinkin alkuun, että niille, jotka leipää syövät... :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 08:44:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

viikuna kirjoitti:
Pistinpä vaan vinkiksi vähähiilarisemman leivän (vrt.useimmat täysruisleivät). Protskuakin näytti olevan enempi kuin monessa muussa. Ja kirjoitinkin alkuun, että niille, jotka leipää syövät... :)

Mikäpä siinä, saahan noitakin laittaa. :)

Muttamutta:
- Mahtaako tässä ketjussa esitetty vaihtoehto olla yhtään vähähiilarisempi, jos lasketaan hiilarit per syöty pala (siis kuten ne yleensä syödään)?
- Yleensä nimittäin vaaleat, pehmeät leivät ovat vähän kosteampia. Se vähentää hiilarimäärää / 100g, mutta ne palat ovat sen saman veden takia raskaampia, eli lopputulos on plus miinus nolla.
- Ja oikeasti nuo lempeät, pehmeät ja maukkaat uudet hifistelyt ovat erinomaisen nopeaa hilaria (ja varsin tyhjiä, koska niiden nostatus ja valmistus on nopeutettua, niin etteivät jauhot ehdi muuntua juuri miksikään, siis entsymaattisesti). Ja se taas tarkoittaa että jos leivästä yleensäkin tulee himo seuraavaan palaan (kuten aika monella karpilla tulee) niin noista sen saa vieläkin varmemmin.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 10:02:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joo, noihin tulee ikävä kyllä himo-söin vanhemmilla parisen viikkoa sitten niitä. voilla ja maksamakkaralla. eka otin 1/4 sydäntä, sitten toisen neljäsosan etc. You know how it goes... kyllä se sydän tuli syötyä, mutta onneksi vain alapuoli.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 10:29:10 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

els kirjoitti:
Mahtaako tässä ketjussa esitetty vaihtoehto olla yhtään vähähiilarisempi, jos lasketaan hiilarit per syöty pala (siis kuten ne yleensä syödään)?

Ja oikeasti nuo lempeät, pehmeät ja maukkaat uudet hifistelyt ovat erinomaisen nopeaa hilaria (ja varsin tyhjiä, koska niiden nostatus ja valmistus on nopeutettua, niin etteivät jauhot ehdi muuntua juuri miksikään, siis entsymaattisesti). Ja se taas tarkoittaa että jos leivästä yleensäkin tulee himo seuraavaan palaan (kuten aika monella karpilla tulee) niin noista sen saa vieläkin varmemmin.

35g muistaakseni painaa yks pala.
Ja juu, todennäköisesti saattavat olla jonkin verran nopeampia. Tohon leipään mulla ei muuten tullut himoa, mutta esim.jälkiuunileipään tulee ihan toivoton himo.

Ella F kirjoitti:
joo, noihin tulee ikävä kyllä himo-söin vanhemmilla parisen viikkoa sitten niitä. voilla ja maksamakkaralla. eka otin 1/4 sydäntä, sitten toisen neljäsosan etc. You know how it goes... kyllä se sydän tuli syötyä, mutta onneksi vain alapuoli.

Taisit nyt sekoittaa leivät. Tämä edellä mainitsemani on viipaleina( lempeä ruiskauraviipale). Tarkoittanet ruissydäntä? tai onnenleipää(joka on muuten törkeen hyvää)?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 10:40:05 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

Vaan eipä ole vielä Uotilaa voittanutta! Tuskin tuleekaan. Vain Uotila kokonaisilla jyvillä kuulostaisi paremmalle... =P~ *unelmoi*

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-16 10:40:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joo, anteeksi!! tarkoitin just sitä kaurasydäntä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00