karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 13:07:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 07:30:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla menee syömisrytmi aika lailla kulutuksen mukaan. Olen normaalipainoinen ja elimistö kertoo aika herkästi, milloin on tarvetta tankkaukseen.

Aikaisemmin yläkarpilla söin kuusi kertaa päivässä ja silti oli aina nälkä. Nykyisin syön yleensä 3-4 kertaa eikä nälkä juuri kiusaa. Poikkeuksen tekee erityisen aktiivinen vapaapäivä, jolloin olen esim. tehnyt raskaita pihatöitä monta tuntia ja käynyt marjassa tai tallilla (tallityöt + ratsastus) ts. viettänyt aktiivista ulkoilmaelämää. Silloin tuntuu, ettei mikään riitä vaan syötävä on älyttömän paljon enemmän kuin tavallisesti. Olen sitten antanut mennä, sillä jos en syö päivällä tarpeeksi, herään yöllä nälkään ja on pakko hipsiä keittiöön.

Työpäiväivinä syön aamiaisen klo 7, lounaan klo 12, päivällisen noin klo 17 ja pienen iltapalan (iltaan kuuluu melkein aina jonkinlaista liikuntaa, minkä vuoksi päivällinen ei ole kovin suuri) noin klo 21. Normaali viikonloppurytmi on kolme ateriaa, jolloin aamiainen on runsaampi kuin arkipäivinä.

Kokeilin jossain vaiheessa pudottaa (liu'uttaa) hiilihydraatit alas, mutta se aiheutti mulle hitaan ja laiskan olon. Nykyisin syön hiilihydraatteja vähän liikkumisen mukaan eli rasvapolttoinen en ole, mutta olo on kaikinpuolin hyvä. Tyylini on kai sitten "vapaamielinen hyväkarppi".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 09:20:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

paukka kirjoitti:
Minun lounasaikani lankeaa ilman valinnan mahdollisuutta klo 10.05 tai klo11.05.

Jos söisin aamupalan en olisi tuolloin vielä nälkäinen. Olen ratkaissut asian niin, että jätän aamupalan syömättä ja hoidan sen vedellä ja kupillisella kahvia. Pärjään sillä hienosti yhteentoista asti. Seuraavan kerran syön kotona 17-18.

Sama juttu täällä, paitsi että lounasaika 11-12 välillä. Jos syön aamiaisen, nälkä tulee vasta 14:n maissa, eikä silloin ole mahdollisuutta syödä. Ja on tosi kurja joutua syömään ennen kuin on yhtään nälkä! :((Hahhah! Paikkariaikoinani en olisi uskonut moisen ilmiön olemassaoloon kirveelläkään - etteikö olisi ruoka-aikaan - ja aina muutoinkin - nälkä!? :D ) Olen ratkaissut tämän juomalla aamulla vain ison kupillisen maitokahvia + rkl kookosöljyä, ja näin pärjään vaivattomasti 11.30 asti. Silloin päivän pääateria (omaa karppievästä), töistä tultua 17-18 maissa sitten toinen ateria. Illalla hedelmä +pähkinöitä tai manteleita kourallinen. Hyvin riittää, ei vaivaa nälkä eikä makeanhimo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 12:37:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

veera45 kirjoitti:
Mutta mitä se raejuusto siellä teki? Mä olen unohtanut sellaisen kokonaan :D !

Nyt mä osaan tehdä lainauksen, joten voin vastata:
Raejuusto tekee mun lautasella sen, että raikastaa annosta. En tykkää syödä pelkältään niitä munia tms. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-27 15:43:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Telma78 kirjoitti:
veera45 kirjoitti:
Mutta mitä se raejuusto siellä teki? Mä olen unohtanut sellaisen kokonaan :D !

Nyt mä osaan tehdä lainauksen, joten voin vastata:
Raejuusto tekee mun lautasella sen, että raikastaa annosta. En tykkää syödä pelkältään niitä munia tms. :D

Tämänkin lautaselle raejuusto ( Lidlistä cottage cheese) eksyy silloin tällöin, puhtaasti maun takia. 8)

Vaaka mäkeen ja mittanauhailua maltilla

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00