karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 17:09:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 20:05:04 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

minniiee kirjoitti:
...mut muksut saa pottua ja makaroonia.

Mix?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 20:10:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä ne meilläkin kaapissa pysyy. Kaupasta kannan vielä uutta entisten tilalle kun loppuu. Makaronin olen vaihtanut tummaan, mutta mies kun pääsee ostoksille vanhat valkoiset näyttää kantautuvan mukana kaappiin. Karppaan yksin ja muu perhe haluaa syödä leipää ja leivonnaisia yms.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 20:14:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

minniiee kirjoitti:
Viellä on kaapissa hiilarit, ei ne sieltä mihinkään lähe. Nytki leivoin synttäreille kakut ja keksit (hiilaripommit) ja itelle juustokakun.

Miehen kanssa karpailaan mut muksut saa pottua ja makaroonia.

Mielenkiintoinen elämäntapamuutos. :shock:

"We don´t need dogs for feelings but for psychological growth."

Katsahteluita-blogi
Haukkublogi

ViestiLähetetty: 2007-10-06 20:22:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Nomenia kirjoitti:
Mielenkiinnosta kyselenkin teiltä, että kuinka kauan kesti tyhjentää kaapit jauhoista, makarooneista, riiseistä sun muista hiilareista?
Olen aloittanut karppauksen ketoosin kautta keväällä (onnistuneesti pudonnut 6kg, mutta nyt jumissa). Säilyttelin kuitenkin yllämainittuja hiilaripaketteja sinkkukaapeissani kolmisen kuukautta, ennenkuin niistä hennoin luopua.
Mites teillä muilla?

Sulla meni nopeasti 8)

Minulla meni jauhojen ja makaroonien (ja pussikeittojen ja lihaliemikuutioiden ja karppauksen alkuinnossa ostetun soijarouheen) poistoon vuosia :lol:

Alussa niitä tuli vielä käytettyäkin, mutta suurin osa kyllä lensi kompostiin, viimeistään vanhentuneina...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 21:48:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on vielä kaapissa.. Osa alkaa olla jo vanhentuneita. Ei meillä leivottu aikasemminkaan vaikka ei ole taidoista kiinni. Olen aina jollakin laihiksella, joten en voi leipoa, kun syön sitten kaikki :? Ja nyt en tietenkään leivo, ainakaan itselle. Olen muuten huomannut että kun ollaan kaupassa niin todella hanakasti etsin omiin tarpeisiin ruuat ja meinaan unohtaa kokonaan muut perheen jäsenet. :oops:
En ole muuten edes yrittänyt houkutella miestä mukaan karppaamaan, pitäis kai yrittää. Hän tykkää vaan niin kovasti juoda aamuisin lämmitettyä maitoa, ja hänen suosikki on vaalea pulla-leipä. Hän on hoikka vaikka syö kaikkea muuta kuin terveellistä ruokaa, jotku ihmiset on vaan sellaisia. Ei silti karppiruoka huonoa tekis terveydelle. Eihän sitä aina karpata pelkän laihdutuksen takia, vaan hyvinvoinnin vuoksi. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-06 23:15:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote="Diaz" Eihän sitä aina karpata pelkän laihdutuksen takia, vaan hyvinvoinnin vuoksi. :D[/quote]
joo en itsekkään karppaa laihtumisen takia,vaan hyvän olon vuoksi.
mun on helppo olla ilman paljon hh:t sisältäviä ruokia,ko jos vedän jotain jauho yms.kamaa ni alkaa väsyttää ja vatsaa sattumaan.
ja muutenkin on pirteempi fiilis

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-07 11:19:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Diaz kirjoitti:
.. joten en voi leipoa, kun syön sitten kaikki :? Ja nyt en tietenkään leivo, ainakaan itselle. Olen muuten huomannut että kun ollaan kaupassa niin todella hanakasti etsin omiin tarpeisiin ruuat ja meinaan unohtaa kokonaan muut perheen jäsenet. :oops:

Mulla on just sama homma. Jos leipoo, on se sitten mitä vaan vhh:ta tai hh:ta, niin kaikki tulee itse syötyä. Sekään kikka ei auta että vie heti leivokset pakastimeen. Mikrossa äkkiä sulattaa kun seuraavan kerran tulee mielitekoja. Ja tuo kaupassa käynti, kermat ja pekonit kyllä tulee aina muistettua, mutta ei niitä "vähemmän" tärkeitä.

Ihanne tilannehan olis jos koko perhe karpppais, mutta ei ne vaan lämpiä ajatukselle. Tietysti joitain ruokia syövät tai maistavat, mutta kasvislisukkeet jää lapsilta maistamis asteelle. En yritä väkisin, mutta pieniä muutoksia ujutan kaikille :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-07 18:13:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siivosin juuri viime viikonloppuna kaikki riisit kaapista. Ja kyllä niitä olikin... jasmiiniriisiä, basmatiriisiä, villiriisiä, tummaa riisiä, puuroriisiä, riisihiutaleita, riisinuudelia, riisikakkuja, riisinäkkäriä, riisimuroja... :shock: Osan annoin miehen vanhemmille ja osan omille vanhemmille.

Makaroonit, spagetit ja vehnäjauhot jäi vielä kaappiin, kun mies joskus harvoin tekee itselleen pastaa ja pizzaa, mutta yritän saada seuraavan kerran ostettua edes tummaa pastaa eikä vain sitä halvinta ja nopeinta. :roll:

Minä siis karppaan ja mies ei, mutta syö kuitenkin usein kotona tekemääni karppiruokaa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 09:57:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

rantaiso kirjoitti:
minniiee kirjoitti:
...mut muksut saa pottua ja makaroonia.

Mix?

No siks ku oon laiska äiti.

Ei vaiskaan, muksut saa myös kunnon ruokaa. Mut välillä he itse tahtovat ruuaksi myös makaroonia ja pottua. En ole sitten karsinut niitä kokonaan pois lasten ruuasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 10:09:19 
Poissa
sintti
sintti

Pikkuhiljaa olen kaappeja karsinut. Koska mies ei karppaa, löytyy kaapista riisiä ja pastaa (sitä parempaa tietty :wink: ). Aina kun jokin aine kaapista loppuu, ostan tilalle jotain omaan ruokavaliooni sopivaa. Itse en niihin mössöihin tietenkään koske, mutta vieraille tulee joskus leivottua. Olen niin visu etten raaski heittää poiskaan mitään. Paitsi pullomargariini lensi täälläkin kaaressa roskiin. Nyt leivotaan voilla. Viikonloppuna keitin miehelle jopa pottuja, kun en ole vuoteen niitä keittänyt ja toi kuulemma mukavaa vaihtelua hänenkin ruokavalioon :roll:
Eli meillä löytyy toisesta kaapista karpit aineet ja toisesta kaapista löytyy sitten muut. Tällä tavalla pysyn itekkin erossa houkutuksista :wink:

Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 11:04:43 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Tripla kirjoitti:
jasmiiniriisiä, basmatiriisiä, villiriisiä, tummaa riisiä, puuroriisiä, riisihiutaleita, riisinuudelia, riisikakkuja, riisinäkkäriä, riisimuroja...

Riisiä monipuolisesti :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-08 16:37:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ :smt044

Minulla on keliakia, jos se yhtään selittää...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00