karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 03:20:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 07:51:46 
Poissa
sintti
sintti

Näillä mun mitoilla 171 cm.. toi 62 ei varmaankaan ole mikään anorektinen paino :?: :?: Indeksi jää reilusti yli 21 .
Ja tällä ruoka määrällä mitä tällä hetkellä syön, tuntuu toi mun paino putoovan ihan kivasti : tänään 65,8 :wink:
Ei enää pitkä matka :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 08:09:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kaikella ystävyydellä. Ei karppi, ei hyvä- eikä ala- sellainen, ole mikään ihmedieetti ja jos sun päivän ruokamäärä on kaksi kanankoipea ja ruisleipä, niin kuin tuosta yhdestä viestistä ymmärsin, niin voit sitten varautua siihen, että kun alat taas syödä edes vähän lähemmäs normaaleja kalorimääriä, niin kadotetut kilot tulee kyllä takaisin. Tollasella annoksella saat elimistösi säästöliekille alta aikayksikön. Ja siitä on sitten turha syyttää sitä, ettei alakarppaus ruokavaliona toimi.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 08:53:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

helinäkeiju kirjoitti:
Näillä mun mitoilla 171 cm.. toi 62 ei varmaankaan ole mikään anorektinen paino :?: :?: Indeksi jää reilusti yli 21 .

No, eipä kyllä vielä, mutta huolenaiheeni siitä syystä, kun aikaisemmassa viestissäsi pohdit:
helinäkeiju kirjoitti:
Miten paljon ihminen voi laihtua !?!? Se on sellanen kysymys mitä olen jo pitkään miettinyt.
:roll:

helinäkeiju kirjoitti:
Ja tällä ruoka määrällä mitä tällä hetkellä syön, tuntuu toi mun paino putoovan ihan kivasti : tänään 65,8 :wink:
Ei enää pitkä matka :P

Tavallisesti suositellaan ylläpitovaihetta jo silloin, kun ihannepaino jo alkaa "häämöttää". Ja todellakin vähänpä vaikutat syöväsi :? Miksi et esim. syö kasviksia?

Terv. Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 11:04:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä lainaus Papalta: [/quote]

No woe kehveli sentään. Tarkemmin ajateltuna minulle näyttää käyvän samoin. Itseasiassa joskus ihmetyttää noiden kasvikunnan tuotteiden hinnoittelu... muutama sata grammaa jotain lähes vettä olevaa parsakaaliakin maksaa helposti useamman kymmenen "mummonmarkkaa" kilo... jo on aikoihin eletty. Vihannesten hinta on käsittämätön. Siis huijattiinko meitä muuttamalla markka suoraan euroksi noiden kohdalla jotka ei kuulu ns "vertailukoriin".

Parsakaali, syötävää enintään noin 350g, hinta 2,19. Syötävän kilohinta siis 6,25 EUR (siis vajaa 40mk kilo)
Ruukkusalaatti, syötävää 140g, hinta 1,09 Syötävän osan kilohinta liki 8 EUR (siis vajaa 50mk kilo)
Kukkakaali, kilohinta 4,95 josta syötävän osuuden kilohinta helposti yli 6EUR (siis vajaa 40mk kilo)

Eikö ryöstöllä ole siis mithän rajaa. pankkiryöstö on pikku puuhastelua. pankin perustaminen on jo jonkinmoinen kunnon keikka. Vihannesten myynti K-kaupan hyllyssä on kansanryöstö.

Jollain tavalla ymmärrän mummoa joka ostaa pussin makaroonia pienellä eläkkeellään. Hänen ostoskorissaan ei juuri näe salaattipuskaa ja vihanneslastia. Saati kalaa jonka hinta on täysin käsittämätön ja jota nyt eu alkoikin "hintasuojella" niin että alaraja on ainakin asetettu.[/quote]

Tässä esimerkkejä keskimääräisistä tuottajan saamista (verottomista) hinnoista (MT 14.2.) eli se mitä jalostajat / keskusliikkeet tms. raaka-aineista maksavat:
Euroa / kg

keräkaali 0,20 - 0,32
kiinankaali 1 - 1,15
porkkana 0,45 - 0,37
lanttu 0,34 - 0,43
sipuli 0,26 - 0,28
kananmuna (A-lk) n. 0,75
sonni 2,44 - 2,45
hieho 2,12 - 2,25
lehmä 1,43 - 1,85
sika 1,38 - 1,46
(lihan hinta on luullisesta teuraspainosta (ei siis elopaino) ja hinnoista vähennetään vielä rahti tilalta teurastamoon 6 - 10c/kg)
vehnä 0,11
ruis 0,11
kaura 0,89
ohra 0,10
mallasohra 0,12
(viljelijä maksaa rahdin, joka vielä vähennetään)

Ps. kananmunien kulutuksessa olemme reilusti yli kolme kiloa eurooppalaista keskikulutusta jäljessä. Kulutuksen nousu olisi tärkeää jotta tuottajahinta saataisiin kohtuulliseksi.

Monivaivaisen pullukan (kokoa 44-46) onnekas opintomatka vhh-elämään ilman viljaa, soijaa ja rypsiä alkoi 2003, lähes viiskymppisenä. Oireet, liikakilot ja lääkkeet poissa kuvioista siitä lähtien. Vaatekoko pysyvästi 38-40, energiat eläinrasvoista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-17 11:40:18 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Eipä käy tuottajaa kateeksi. Jotenkin voisi jopa vihastua.

Kun katselee taajamien ja kaupunkin kauppojen runsautta, noita marmoripalatseja joissa myydään kauniisti pakattuja miniannoksia jotain rehua tai lihaa käsittämättömällä hinnalla ei voi kuin hämmästellä sitä että alkutuottaja joka tekee todella työtä saadakseen aikaan jotain, kituuttaa liki kannattavuuden rajoilla. Mutta annas olla kun kaupan ketju saa ne tuoteet. Alkaa nurinpäinen juustohöylä jossa ei ole mitään rajaa. Meillä on sellainen tukkukauppakartelli joka olisi syytä hävittää maan tasalle ja vielä haudata maan alle. Koko ajan nousee kauppajättejä kuin sieniä sateella. Kohta meillä on yksittäispakattuja kauniiseen rasiaan pakattuja tomaatteja yhden euron kappalehintaan. toki puolikkaita porkkanoitakin näkyy mytävän hienoissa pakkauksissa joissa pakkausmateriaalin määrä on yhtä suuri kuin tuotteen. Meillä on kauppojen myynti/jakelu kapasitettia ainakin kymmenkertainen määrä tarpeeseen nähden ellei enemmänkin. Jos tämä kilpailu muka oikeasti laskee hintoja niin minä olen sitten lentävä lehmä. Onko koskaan oltu lähelläkään tilannetta että kauppa olisi ollut elintarvikkeiden jakelun pullonkaula. Ei ole, on yikapasiteettia jonka maksaa kuluttaja. Hän ei maksa tuotteesta vaan hän maksaa ne kaupan seinätkin. Aivan sama tilanne kuin marmoripalatsihuoltoaseman viihderavintola jossa 50g yhden ohuen juustonsiivun sisältävä valkoinen sämpylä maksaa 4 euroa. Ja jokuhan sen ylikapasiteetin maksaa. Jossain muussa maassa kun tällainen rosvous alkaisi niin siellä syntyisi yksinkertaisesti kapina. Muistetaanpa vaikka italian muutaman meikäläisen pennin arvoista leivän hinnan nousua. Ei, me hiljainen nöyrä kansa kyykyssä nielemme mitä vain. Kiitos kun saamme sentään ostaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-03 16:46:18 
Poissa
sintti
sintti

Nyt olen opetellut syömään oikea oppisesti, olen lukenut kirjoja, teidän viestejänne ja kuunnellut äitiä ;) joka myös karppaa :) Terkkuja hälle kun keksi mitkä on mun viestejä :)
Mutta.. paino on nyt jonkun verran pudonnut ja sahannut... eestaas eli siis jumittaa... mikä neuvoksi vaiko eikö mitään ??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-03 17:21:59 
Poissa
karppi
karppi

Hei, Helinäkeiju!

En tiedä, joko olet päässyt salaatin makuun, mutta aika hyvä kikkakolmonen on miksailla salaattitarpeita ja pieniä määriä hedelmää. Esim. tuon broilerin rintafilleen voit panna kellimään vihreälle salaattipedille, jonka joukkoon piilottelet myö pienen vihreän kiivin pilkottuna. Heitä mausteeksi vielä muutama pähkinä, oliiviöljyä, viinietikkaa tai sitruunamehua sekä suolaa ja pippuria, kenties yrttejä!

Minä kyllä syön pieniä määriä ananastakin silloin tällöin. Mustikat ja kerma ovat han puhdasoppinen karppiherkku.

Kun painoa ei ole kovin paljon, ei sen pudottaminenkaan ole enää kovin helppoa... ...mutta hitaasti hyvä tulee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-03 17:27:09 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minäkin syön pieniä hedelmämääriä silloin tällöin. Esim broielrisalaatissa muutama banaaniviipale, pari kuivattua luumua ja hiukan ananasta tekee ihmeitä. Ne loput syötän lapsille. No, tuo onkin lapsuuteni syntymäpäiväruoka, jota teen joskus harvoin juhlatuulella.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-03 18:04:55 
Poissa
sintti
sintti

Jep ! Eilen illalla söin "salaatin": Jäävuorisalaattia, tomaatti, hiukan paprikaa, säilyke lohta ja muutama katkarapu :) NAM! Ja join ku "pieni eläin" olin ollu uimassa ja janotti niin maan... sitten toi paino olikin tänään +700g :cry: :cry: :cry:
tänään olen sitten jo vetässy leipäjuuston ja nyt munia juustoa ja kinkkua :)
Toi tikkeri olis muute mukava jos siihen sais "sahailun" näkyviin :D

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-03 18:13:51 
Poissa
sintti
sintti

Sellasta piti muuten vielä kertomani että tässä "karppauksessa" on sekin hyvä puoli että mun vatsasta on kadonnut se ALIEN mikä siellä on vuosikaudet möyrinyt ;) ... iltaisin kun meni nukkumaan ja makas selällään käsi vatsan päällä oli ihan ku siellä olis joku liikkunu suolistossa mutta eipä enää :D YES !

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-20 08:55:25 
Poissa
sintti
sintti

Tässä kävi nyt "hivenen" huonosti :( Olin jo saanut pudotettua yli 4kg.. eli olin tosi lähellä tavoitetta.. Mutta olin maanantaina sappileikkauksessa ja seuraavana aamuna paino oli noussut 3kg :( :( enkä ollu edes syöny.. ainoo että sain 2 pussii nesteitä.. sekö sen teki ??
En viitti edes tota tickerii päivittää... harmittaa niin vietävästi :( !

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-20 10:09:45 
Poissa
sintti
sintti

Sinua on nesteytetty sen verran tanakasti, ja olet vielä joutunut paastoamaankin, että nyt jätä päivitys tekemäätä ja odottele hetkonen. Kehossa on varmasti ylimääräistä "täyttöä", mitä leikkauksissa tehdään, mutta se menee ohi - usko pois. (Pikkuhoitsu taas pääsee lempiaiheeseensa... :lol: )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-20 13:19:14 
Poissa
sintti
sintti

Toivottavasti olet oikeessa :D

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-21 06:36:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No kukaan ihminen ei pysty muodostamaan itselleen rasvakudosta kolmea kiloa yhden leikkauspäivän aikana. Eli nesteitä ne on. Sulle on tiputtettu varmaan ainakin 2000-3000ml, ehkä olet ollu glukoositipassakin, eli saanut hiilareita suoraan suoneen... :lol: Mulla aikoinaan nousi nielurisaleikkauksen aikana paino 4kg, pelkkää nestettä se oli. Oli niin vaikea leikkaus, että olivat joutuneet pumppaamaan oikein urakalla. Äkkiä sen pönttöön lorotteli. Juoksin kaksi päivää pissalla koko ajan. Se nestetasapainon säilyttäminen olikin sitten eri juttu, kun ei toi nieleminen tahtonut sujua... :roll:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 10:11:34 
Poissa
sintti
sintti

Kovin hitaasti tuntuu "nesteet" poistuvan :evil:
1,4kg vasta päässyt alaspäin :cry: menee hermo :twisted: :twisted:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 10:38:23 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lihoakseen yhden kilon on syötävä noin 7000 kcal yli oman kulutuksensa. Laihtuakseen kilon sama 7000 ali. Ei se läski synny tai katoa muutamassa päivässä kilokaupalla.

Operaation jälkeen voi olla turvotuksia pitkäänkin.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 12:43:20 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

No jos glukoosia on annettu niin eipä tarvi paljoa ihmetellä. Odottele rauhassa ja jatka hyvin alkanutta ruokavaliota. Muutoinkin tuollasia "tilanne" painonmuutoksia ei kannata noteerata. Ne ei ole lihomista eikä laihtumista.

Painon muutos ja rasvamassan väheneminen ovat kaksi hiukan eri asiaa.

Ja kuten edellä jo mainittu, ihminen ei rasvamassan rasvapainoa voi lisätä tuollaista määrää. Se on lähes poikkeuksetta fysiologinen mahdottomuus noin käytännössä.

Edes rasvaa juomalla ei onnistu, ei vaikka söisi hiilaria miten paljon. Rasva ei edes imeydy tuollaista vauhtia ja rasvan valmistus ei onnistu hiilareista yms millään keinolla tuolla nopeudella. No, joku tietenkin kertoo jostain äärimmäisen harvinaisesta poikkeuksesta...mutta no... ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 18:05:52 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos lohduttavista sanoista :)
Tosta Glukoosi"pommista" kaiketi johtuu myös se että on sellanen fiilis et pitäis mässyttää ? Eli elimistö "huutaa lisää" ? Joudun kyllä hammmasta purren pitämään itteni aisoissa :roll:
On tää kuulkaa kauheeta :roll:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 22:23:53 
Poissa
sintti
sintti

Hui! Ei saa pelotella!! :-$
Mua odottaa kans nielurisaleikkaus seuraavan 6kk:n aikana. Pitääpäs sanoa niille, että Ringeriä sitten vain suoneen ja jätetään ne glukoosit muille.. :wink:

Mitä sä olet saanut suusta alas sen leikkauksen jälkeen? Itse ajattelin jäätelöä syöpötellä mutta siinä on sitten taas paljon kaikkea mitä ei pitäisi.. :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-22 23:24:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siitä alienista: Kyllä se minunkin mahasta on kadonnut, mitä nyt joskus jonkun erityisjutun takia palaa möyrimään.

Minä kyllä luulin ihan tosissani kerran olevani raskaana. Tuntui NIIN justiinsa siltä kun tuntui silloin kun vauvan potkut ekan kerran tuntui, okei, vähän voimakkaammalta toki. Olin ihan kauhuissani, kun olin tavalliseen tahtiin juonut lasin pari punkkua lähes päivittäin. Siitä tulee alkoholisyndroomalapsi!

Niin todellisen tuntuista oli, että huolestuin iästäni (44 v.) ja hormonikierukasta huolimatta. Eikä oltu edes niin kovin ahkeraan "yritetty"...

No, onneksi se olikin alien :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00