Ewa kirjoitti:
Olen huomannut sellaisen hassun asian, että nyt kun olen ketogeenisellä ja menen syömään jotain hiilaripitoista, esim. paksupohjaisen pitsan, minulla pysyykin yllättäen nälkä vaikka kuinka kauan poissa...?
Sama juttu. Tämä juuri pani minut aloittamaan täällä sen ketjun, jossa kysyn että olisiko mahdollista että ne, joille karppaaminen on avannut uuden laadukkaamman elämän, olisivat tietämättään viljayliherkkiä.
En ole vakuuttunut hyvien ja hitaiden hiilihydraattien tuhoavuudesta kaikkien ihmisten kohdalla. Sokerin ja valkoisen jauhon suhteen kyllä olen aika vakuuttunut, mutta en muiden hiilareiden. Sokerinkin suhteen on pakko sanoa, että sokerihumala on ihana olotila, eikä siitä tule edes krapula. Täytekakut! wienerleivät! leivoskeksit! suklaa, suklaa, suklaa! - niistä luopuminen on pelkästään luopumista, minkäänlaista korvaavaa mielihyvää ei saa tilalle (en edes laihdu pelkästään niistä luopumalla).
Jos olisin varakas, tutkituttaisin aineenvaihduntani perusteellisesti. Kun en ole, en tule ikinä tietämään omaa insuliiniaineenvaihduntaani ja oman kehoni suhdetta hiilihydraatteihin. Kakkostyypin diabeteskaan - kun se joskus tulee - ei kerro muuta kuin että on kakkostyypin diabetes. Minun kehoni tuntemukset hiilihydraateista eivät ole samanlaiset kuin useimpien tällä foorumilla.
Shit happens.