karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 02:18:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-11-06 16:12:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en laske joka suupalan hiilareita. Tiiän mis on suunnilleen paljon ja vähän. Vältän kaikkee mahollista mis vois olla paljon. Mulla ei oo kärsivällisyyttä alkaa laskeen. Hyvin oon pärjännyt.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 16:54:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Karppaustyylejä on useampia, esimerkiksi lchf normaali on 20-25 gr hiilareita päivässä. Itse olen hyvin hiilariherkkä ja pyrin pitämään D2 poissa (ja olen siinä jo viisi ja puoli vuotta onnistunutkin) n 20 gr päiväsaannilla. Eli terveille ei varmaan 30 tai vaikkapa 100 grammaa ole liikaa, mutta kannattaa tosiaan yrittää löytää se oma millä pysyy terveenä ja myös löytää ruokavalio jolla viihtyy. Minulle ei tuota vaikeuksia löytää puolta kiloa kasviksia per päivä kun on löytänyt sen oman valikoiman.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 21:41:55 
Poissa
sintti
sintti

no just joo,täähän sikisi sit ku kusiaispesä ihimisriippuvuudesta rahka riippuvuuteen.... siis se riippuvuus ei todellakaan ole mitään pakonomaista nuudelin mussutusta jos niin kuvittelitte!!! :cry: 2kk aikana syöny 2:tena karkkipäiwänä niitä.. et se siitä teijän hysterisoinnista riippuvuuteen..... =D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2013-11-07 11:30:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

muruliini1972 kirjoitti:
no just joo,täähän sikisi sit ku kusiaispesä ihimisriippuvuudesta rahka riippuvuuteen.... siis se riippuvuus ei todellakaan ole mitään pakonomaista nuudelin mussutusta jos niin kuvittelitte!!! :cry: 2kk aikana syöny 2:tena karkkipäiwänä niitä.. et se siitä teijän hysterisoinnista riippuvuuteen..... =D> =D> =D>

Alkuun, ettei tule väärinkäsityksiä, mun mielestä voi vetää nuudeleita naamaan, jos siltä tuntuu. Enkä varsinaisesti ota kantaa niiden aiheuttaako ne riippuvuutta vai ei, mutta sinällään käytön yleisyys /määrä, ei nt kerro onko riippuvainen vai ei.

ViestiLähetetty: 2013-11-07 11:42:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

muruliini1972 kirjoitti:

Kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi näin:
"...ku tekee vaan nuudeleita sikana mieli..."

Et myöskään kertonut mitään siitä, kuinka usein noita nuudeleita tulee syötyä tai tekee mieli. Kun olen itse kokenut sen miltä tuntuu vierottautua natriumglutamaatista, esitin yhtenä mahdollisuutena - huomaathan, mahdollisuutena, en tosiasiana - että mieliteko voi ehkä mahdollisesti johtua natriumglutamaattikoukusta.

Kukaan ei kuvitellut mitään, kunhan heiteltiin oman kokemuksen perusteella mahdollisuuksia. Alkuun antamiesi hyvin vähäisten tietojen perusteella kun hyvin monenlaisetkin tilanteet ovat mahdollisia. Sitten toki keskustelu siirtyi vähän sivuun sinusta ja alettiin keskustella ylipätään riippuvuuksista. Normaalilla lukutaidolla/ymmärryksellä olisi kyllä voinut huomata, että se keskustelu ei koskenut sinua ollenkaan. Ketjuissa käy välillä niin, kun innostutaan jostain aiheesta.

Sinänsä nuudelit kerran-pari kuussa on ihan kohtuullinen karkkipäivä-ajatus, jos elimistö ei vehnästä hätkähdä (minä saan siitä vatsavaivoja, ihottumaa ja nivelkipuja) tai jos ei mene nälänsäätely sekaisin siitä natriumglutamaatista pidemmäksi aikaa. Sitten jos haluaa hifistellä, voi toki ostaa riisinuudeleita ja maustaa itse ilman natriumglutamaattia, mutta se vie kyllä vähän pohjaa pois pikanuudeleiden ideasta, joka on tosi näppärä. Söin minäkin niitä ennen karppausta vuosikausia, mungpavuilla ja juustolla tuunattuina.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-11-07 12:23:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pahimpaan himoon :mrgreen:

Back to basics

ViestiLähetetty: 2013-11-07 13:52:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

^ :shock: What?
Mä kuvittelin, että ois vaan tyhjä pussi täynnä ilmaa :lol:

ViestiLähetetty: 2013-11-08 16:08:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mEmily kirjoitti:

Tuo lienee sama kuin perinteinen japanilainen shiratake-nuudeli: http://en.wikipedia.org/wiki/Shirataki_noodles

ViestiLähetetty: 2013-11-10 15:44:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

meli kirjoitti:
mEmily kirjoitti:

Tuo lienee sama kuin perinteinen japanilainen shiratake-nuudeli: http://en.wikipedia.org/wiki/Shirataki_noodles

Näitä voi ostaa Ruohonjuuresta: http://kauppa.ruohonjuuri.fi/karppaajan-shirataki-nuudelit/MIRAC-6430044203022/dp?openGroup=564
En ole koskaan kokeillut, tuntuu vähän turhalta maksaa 5,55 € jostain mistä ei saa mitään ravintoaineita... mutta kai se nuudelihimoon voi auttaa! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-11-28 16:42:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

On olemassa pavusta tehtyjä ohuita lankanuudeleita, jotka suomalaisittain lausutaan wun sen ja kirjoitetaan thaiksi วุ้นเส้น.
Englanninkieliset käyttävät yleensä translitterointia woon sen.
Myydään itämaisissa kaupoissa.

Siitä valmistetun ruoan nimi on esimerkiksi yum woon sen, suomalaisen ääntämänä jam wun sen.
http://www.thaitable.com/thai/recipe/yum-woon-sen

Lisää nuudeleista:
http://www.santamariaworld.com/fi/Thai- ... ens-pasta/
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_noodles

Pitkistä vihreistä pavuista voi tehdä hyviä ruokia, jotka menevät alas ilman riisiäkin.
http://www.ukko-online.com/reseptit/tha ... pti06.html

Thaimaalaisissa ruoissa, kuten edellä, käytetään usein korianteria, jota voi kasvattaa itsekin puutarhassa, jos sattuu sellainen olemaan.

ViestiLähetetty: 2013-12-17 20:03:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ei haittaa. syö niinkuin lystäät äläkä muilta kysele mitä saat syödä ja mitä et. tää suomikin on täynnänsä ihmisiä, jotka syö "terveellisesti", koska muutkin, siis suurin osa syö. :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00