muruliini1972 kirjoitti:
Kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi näin:
"...ku tekee vaan nuudeleita sikana mieli..."
Et myöskään kertonut mitään siitä, kuinka usein noita nuudeleita tulee syötyä tai tekee mieli. Kun olen itse kokenut sen miltä tuntuu vierottautua natriumglutamaatista, esitin yhtenä mahdollisuutena - huomaathan, mahdollisuutena, en tosiasiana - että mieliteko voi ehkä mahdollisesti johtua natriumglutamaattikoukusta.
Kukaan ei kuvitellut mitään, kunhan heiteltiin oman kokemuksen perusteella mahdollisuuksia. Alkuun antamiesi hyvin vähäisten tietojen perusteella kun hyvin monenlaisetkin tilanteet ovat mahdollisia. Sitten toki keskustelu siirtyi vähän sivuun sinusta ja alettiin keskustella ylipätään riippuvuuksista. Normaalilla lukutaidolla/ymmärryksellä olisi kyllä voinut huomata, että se keskustelu ei koskenut sinua ollenkaan. Ketjuissa käy välillä niin, kun innostutaan jostain aiheesta.
Sinänsä nuudelit kerran-pari kuussa on ihan kohtuullinen karkkipäivä-ajatus, jos elimistö ei vehnästä hätkähdä (minä saan siitä vatsavaivoja, ihottumaa ja nivelkipuja) tai jos ei mene nälänsäätely sekaisin siitä natriumglutamaatista pidemmäksi aikaa. Sitten jos haluaa hifistellä, voi toki ostaa riisinuudeleita ja maustaa itse ilman natriumglutamaattia, mutta se vie kyllä vähän pohjaa pois pikanuudeleiden ideasta, joka on tosi näppärä. Söin minäkin niitä ennen karppausta vuosikausia, mungpavuilla ja juustolla tuunattuina.