karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 01:44:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 11:52:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Halle Berryhan puhui monessa paikassa siitä, miten hän vietti proteiini kuuria ennen Kissanainen elokuvan kuvauksia ja samalla treenasi niin, että lihakset olisivat mahdollisimman pitkän ja jäntevän näköiset. Ei kai siinä mitään arvomaailman klikkejä ole, tytön täytyy tehdä mitä tytön täytyy tehdä tienatakseen penninsä... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:00:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Peppiina-84 kirjoitti:
Ihanaa kun ihmiset ovat vastailleet, kiitos :o)

Niin.. Taisin selittää hieman huonosti. En pyri alentamaan painoani, vaan ravan määrää kehossa. Olen ehkä mormaalipainoinen, mutta rasvaa kuitenkin löytyy kunnolla, vaikka lihastakin on
Onko ketoosin kokeileminen silti mielestänne minulle huono ratkaisu?
Jaksaako ketoosissa / vähillä hiilareilla treenata (puntti/spinning/lenkki)?

Rasvanvähennys syyni on seuraava: Saan näyteltäväkseni roolin, jossa pitää olla vähissä vaatteissa. Lisäksi roolihahmoni on nuori ja sporttinen. Silloin ei halua reisien ja masun höllyvän..

Paljonko on aikaa käytettävissä? Ketoosissa jaksaa treenata, kunhan elimistö on sopeutunut ja käyttää tehokkaasti rasvaa. Kovan treenin jaksaminen voi sujua vasta viikkojen, joillakin jopa kuukausien päästä. Eli sinun pitäisi maksimoida rasvanpoltto ja kiinteytyä. Lue noita liikuntapuolen viestejä. Misukisun erityisesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:04:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niin tytti

Lainaa:
Siitä Saimi Nousiaisesta ja hänen "luonnollisesta" 51 kg painosta... Ko. ihminen oli kymmenen vuotta sitten erään oppilaitoksen vuoden kestävällä kirjoittajakurssilla. Harva tunnistaa, sillä hän painoi tuolloin n. 85 kg. Nykyään näen häntä usein samassa lounaspaikassa (huom! emme ole tuttuja, tunnistan näöltä) ja en vielä kertaakaan ole nähnyt, että hän "lounaalla" söisi mitään. Mielestäni tuo hänen laihuutensa on kaikkea muuta kuin luonnollista. Vai miten teistä, näyttääkö hän terveeltä?

niin orivedellä muistanhan minä - jotain.. :wink: , kyllä hän oli ehkämax 60 kiloinen silloin, nätimpi ehdottomasti kuin nykyään ja oli sillä kulmakarvatkin, hoikka hän kyllä oli jo silloin.. - olitko sinäkin siellä :?: :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:09:33 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Siitä Saimi Nousiaisesta ja hänen "luonnollisesta" 51 kg painosta...

Mä en sanonut, että painonsa olisi luonnollinen, mun mielestä vaan asenteensa vähärasvaiseen epäravintoon oli kys. ohjelmassa oikea. Ulkonäön puolesta mulla nousee selkäkarvat (miau) pystyyn aina kun näen...

Pappalle... sorry, mä jotenkin luulin että tuo sun viesti oli tarkoitettu eri tavalla.

Peppiinalle. Tuon olosuhteen huomioon ottaen, vähähiilarinen on mainio ratkaisu. Mutta treenaaminen tulee kyllä olemaan vaikeaa. Lyle McDonaldilla on sellainen dieetti kuin "the Ultimate Diet 2", sitä tosin on vaikea selostaa kirjaa lukematta. Homma toimii kuitenkin käytännössä niin, että 4 päivää ollaan ketodieetillä suht alhaisilla kaloreilla ja sitten loput 3 tankataan hiilaria ja treenataan menetetyt lihakset takaisin. Tuo tosin tarvii sitten kohdistetun treenin eri vaiheisiin. Ja on tarkoitettu käytettäväksi sitten kun rasvaprossa on jossain 20% (naiset) tienoolla. Eli jos olet tosissasi, rasvat on jo oikealla rangella ja sun työt riippuu tästä, niin tuo ei ole paha sijoitus.

Muutoin kyllä tavallinen ketodieettikin käy. Toimii aikas kivasti, mutta kuten sanottiinkin, treenaaminen voi olla aika tuskaa - mutta siinä se rasva palaa! Sitten ihan heti treenin jälkeen voi kyllä kohtuullisen määrän hiilareita ketoosin katkeamatta (ei fruktoosia)... Ja sellaisia painonpudotuksia on turha odottaa kuin täällä on, yleensä silloin on aina jotain mistä ottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:15:05 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Ei kun - hän itse väitti olevansa "luonnostaan näin laiha". En todellakaan usko sitä.

Jupe: Olin seuraavana vuonna - näin Saimin kuvan noilta ajoilta jonkun jutun yhteydessä, ja hän itse tunnusti painaneensa tuon 85 kg (mikäli muistini ei täysin petä) ja vetäneensä lähinnä kaljaa ja suklaata. Kuvassa oli todella pyöreä. Tiedän ihmisiä, jotka ovat ns. "läpipaskoja" ja jotka oikeasti voivat syödä mitä tahansa ja eivät kerää painoa ollenkaan. Pointtini oli se, että vaikka nti Nousiainen väittää olevana luonnollisesti niin järjettömän laiha, niin se taitaa olla hyvin harkittua se laihuus. BTW hänen hyvä ystävänsä ex-malli, stylisti Linda Koskinen on muuten surullisen selvä anorektikko (tää nyt ei liity tähän, mutta jotenkin tulee aina paha olo, kun näkee ne kaksi kukkakeppiä juomassa vettä, kun ihmiset ympärillä syö lounasta).

Ja hmmm... itse olen 171 (selvästi lyhyempi kuin Saimi) ja painan sen <60 kg ja hyvin hoikka, eli hän olisi tod. näk. 60-kiloisena hyvin normaalin näköinen. Miehillä on usein kummallisia käsityksiä naisten painoista - joku luulee, ettei normaalin näköinen nainen voi painaa yli 70 kg (hah hah, helposti) ja joku taas, että kaikki yli 50-kiloiset ovat pituudesta riippumatta läskejä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:30:43 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

misukisu kirjoitti:
Ja sellaisia painonpudotuksia on turha odottaa kuin täällä on, yleensä silloin on aina jotain mistä ottaa.

Ennusteeni on että jos rasvaprosenttisi on korkeahko niin painosi voi jopa nousta ja silti voit hoikistua vai millä sanalla tuokin pitäisi ilmaista..

Kuten varmasti niin monia kertoja on asia ollut esissä, Lihaskudos on painavampaa kuin rasvakudos. Tuosta seuraa että mitat voi pienentyä ja paino nousta kun lihaskudoksen määrä lisääntyy ja rasvakudoksen vähenee.

Ja sitten ihan vaan muuten yleisesti liittymättä varsinaisesti tähän threadiin:

Erityisen varottava on väärin tehty ketogeeninen dieeti jossa pahimmillan käy niin että rasva jää ja lihakset katoaa...sekin onnistuu jos ei usko että on syötävä runsaasti proteiineja rasvoissakaan nirsoilematta. Erikoisen helposti tuo tapahtuu silloin jos ns normaalipnoinen alkaa ns "laihdutus dieetille" Tuon virheen tekee helposti koska meitä on niin opetettu...joka taholta hysterisoitu rasvaa ja proteiineja välttäviksi kalorinlaskijoiksi... sen "valistuksen" seurauksena helposti ajautuu ketoosin nälättömyydessä syömään "vanhanaikaisten väärien ravitsemusoppien" mukaisesti nuukailemalla syömisään...

Pahin mitä voi tehdä on jotain sellaista että... rankka VÄÄRIN tehty atkins... sitten sortuma moskahiilareille..taas atkins...taas moskahiilareille... sitten ei olekkaan muuta kuin luu ja läski. Kohta ei ole lihaskudosta joka edes tarvii energiaa joka voi polttaa niitä läskejä oikealla atkinsillakaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:53:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tytti kirjoitti:
Ei kun - hän itse väitti olevansa "luonnostaan näin laiha". En todellakaan usko sitä.

Ja hmmm... itse olen 171 (selvästi lyhyempi kuin Saimi) ja painan sen <60 kg ja hyvin hoikka, eli hän olisi tod. näk. 60-kiloisena hyvin normaalin näköinen. Miehillä on usein kummallisia käsityksiä naisten painoista - joku luulee, ettei normaalin näköinen nainen voi painaa yli 70 kg (hah hah, helposti) ja joku taas, että kaikki yli 50-kiloiset ovat pituudesta riippumatta läskejä...

juupas eipäs, mutta kuitenkin olin itse saman vuonna tuolla ja olin ab.85kiloinen ja 183senttiä pitkä.. En kyllä tiedä/muista kuinka pitkä saimi on mutta jos kyllä minä taisin häneen verrattuna olla joka suunnassa isompi.. Mutta ehdottomasti hän oli terveemmän ja kauniinman näköinen silloin 10v sitten kuin nyt (eikä nyt kyse ole iästä).. Eli varmasti painoi paljon enemmän, mutta tuskin 35 kg ... :) tietenkin jos olen unohtanut että hän oli 190 senttiä pitkä niin tuo on mahdollista.. btw minä painan nykyään lähes 30 kg enemmän kuin silloin.. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 13:01:09 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Tsirp - kuten sanottu, mun tiedot perustuu yhteen lehtijuttuun, jossa Saimin haastattelu kuvan kanssa. Varmasti teidät asian paremmin, kun kerta olit samalla kurssilla!

pointtihan olikin vaan se, että musta on ala-arvoista väittää telkkarin lihavuuspaneelissa, että on luoonostaan tikkulaiha, kun ihan selkeästi taitaa pitää itseään nälässä. Minusta se on valehtelua ja ajaa syömishäisiöiden partaalla keikkuvia teinityttöjä sielä syvempään itseinhoon tyyllin "mussa on jotain vialla, kun en voi syödä mitä vaan lihomatta". Puhumattakaan siitä, että sellainen ruoan imeytymättömyyshäiriö, jota "läpipaskoksi" kansankielellä kutsutaan, aiheuttaa väistämättä jatkuvan hivenainepuutoksen ja myöhemmällä iällä ties mitä sairauksia osteoporoosista alkaen. Niin että vaikka hänellä olisikin sellainen, en saakeli sentään kävisi sillä telkkarissa kehuskelemassa! Järki käteen - ruoka on niin paljon muutakin kuin pelkkää energiaa!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00