karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 17:06:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 10:22:03 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Tai käyttää siivilää :)
Paljoa tuohon ei mahdu, tai riippuu siivilän koosta :lol:

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 10:42:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-06-09 13:01:57
Viestit: 627
Eikös kasvikset käytännössä höyryty, kun ne laittaa kattilan pohjalle ihan pikkasen vaan vettä ja sitten keittelee kansi kiinni? Laittaa vettä lisää, jos loppuu ennen.

_________________
Miekka on lyömäsoitin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 12:00:04 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-17 10:32:12
Viestit: 5031
Tripla kirjoitti:
riiza kirjoitti:
CJ83 kirjoitti:
Voiko höyryttää, jos ei omista minkäänlaista höyrytyskattilaa, vaan ihan tavallisen kattilan vain...? Tähän asti olen kukkiksetkin keittänyt vedessä...


Tavalliseen kattilaan voi ostaa höyrytysritilän. Maksaa muistaakseni jotain 5-8 euroa. Niitä saa ainakin isommista tavarataloista (prisma, citari).


Tämännäköinen:
Kuva


Mulla on just tollanen ritilä. Mä en ikuna keitä kasviksia, vaan aina höyrytän niitä just vaan sen verran, että jää vielä purutuntumaa. Tuohon mahtuu kyllä yllättävän paljonkin niitä kasviksia, kun laittaa sen ritilän vaan tarpeeksi ison kattilan sisälle. Näppärä vehje.

_________________
JEP


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 13:12:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-04-19 12:14:36
Viestit: 198
Mun mielestä oli kanssa aika yök, mutta aloin sitte soveltamaan sitä, eli kasvismuusiin laitoin 750g kukkakaalia, 500g lanttua ja kaksi porkkanaa, kermaa, voimakasta koskenlaskijaa ja hiukka voita, ja on muuten hyvää. Lisäks tietty suolaa, valkopippuria ihan vähän ja muskottia vielä vähemmän... Ihana uuniruoka tulee kun lisää 600g paistettua jauhelihaa...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 14:07:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Jostain syystä tää ketju huvittaa mua kovasti.. :D
Mulle maistuu kaikki kasvikset kaikenlaisissa muodoissa, mutta liian lötköjä ei saa olla. Ja reilusti voita ja/tai kermaa. Kaikki kaalit, lanttu, nauriit ja muut, herkkua, herkkua.

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 15:17:06 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-29 19:36:47
Viestit: 4476
sollya kirjoitti:
Jostain syystä tää ketju huvittaa mua kovasti.. :D
Mulle maistuu kaikki kasvikset kaikenlaisissa muodoissa, mutta liian lötköjä ei saa olla. Ja reilusti voita ja/tai kermaa. Kaikki kaalit, lanttu, nauriit ja muut, herkkua, herkkua.


Makunsa kullakin sanoi koira kun muniaan nuoli.

Mutta siis mä tykkään muusseista ja kasvisten täytyy olla mulle kypsiä. En saa muuten nieltyä ja masu ei kypsentämättömistä kovin paljon tykkää. On alkanut jonkin verran sietämään.

Avain kuitenkin on maustaminen. Ei ihme että penikoille ei kasvikset maistu jos ne pakotetaan syömään paljaaltaan. Aina pitää olla jonkinlainen soosi ja maustaminen. Oli se sitten kermaa ja pippuria tai chiliä ja juustoa.

_________________
Kysyessäsi apua, muista kertoa millä tyylillä karppaat jotta voimme parhaiten antaa vertaistukea.
Jos ymmärrät keken, oot varmasti käsittännä viärin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 15:55:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
^ Olen siis ihan samaa mieltä, ja maustaminen on se juttu tosiaan. Ja makuja on monia, eihän siitä mihinkään pääse. Huvitti vaan se että näin pitkä ketju siitä, tykkääkö kukkismuussista vai ei, ihankuin se olisi joku avain karppimaailmaan.. :D

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 18:07:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Voin puutetta jos ei muusit maistu.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-28 23:57:11 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Vielä ajattelin jatkaa tähän, muttakun ed.textini näyttää häipyneen taivaan tuuliin, niin en enää jaksakaan.
Muusit muusina ja muut emmeeet ominaan!
ysätvyydellä lillamaria

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-29 08:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
sollya kirjoitti:
^ Olen siis ihan samaa mieltä, ja maustaminen on se juttu tosiaan. Ja makuja on monia


Itselläni:

-provencale
-kumina
-muskotti
-basilika (viimeisenä)

Jostain syystä etnokaupan kokonaisessa kuminassa on aika jyhkeä maku.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-30 15:05:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-22 19:55:18
Viestit: 384
Voi, mä taas meinasin pyörtyä ihastuksesta kun ekan kukkismuusini tein ja sitä varovasti maistoin. :smt050 Niin sitä porukalla maku vaihtelee.

Mun kukkakaalimuusiin ei kuulu mitään muuta kuin suolaa, voita ja kermaa. Kaikkia reilulla kädellä. Joskus saatan pyöräyttää vähän pippurimyllyäkin. Ja kyllä maistuu hyvältä. :smt007 Ainut miinus on se, että mun muusini on myös melko vetelää, koska joudun keittämään kaalini. Ei ole mahdollisuutta höyrystää. Maku ei kuitenkaan minusta kärsi.

_________________
Never argue with idiots. They bring you down to their level and beat you with experience.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-30 15:53:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-10 16:18:01
Viestit: 262
Jii kirjoitti:
Ainut miinus on se, että mun muusini on myös melko vetelää, koska joudun keittämään kaalini. Ei ole mahdollisuutta höyrystää.


Onko sulla sellaista siivilää, millä ehkä joskus olet pastaa keitinvedestä siivilöinyt? :wink: Sellaiseen ne kukkikset, ja sitten vesikattilan päälle kattilan kannen alle höyrystymään. Ei ihan "höyrytiivis" mutta ajaa asian, eikä tarvi hankkia erillisiä höyrykattiloita. Maksaa varmaan muutaman euron jossain cittarissa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 11:01:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
kekexxx kirjoitti:
Voin puutetta jos ei muusit maistu.


:smt054 kekexxx!

Minä tein juuri eilen juurisellerisoselaatikkoa (ohje löytyy jouluresepteistä, kuten myös kukkakaalisoselaatikon ja kurpitsalaatikon ohje); olisi sen juurisellerin voinut tietysti syödä ihan muusinakin, mutta minä laitoin kerman lisäksi 3 kananmunaa ja mausteita ja sitten uuniin muhimaan reiluksi tunniksi miedolla lämmöllä. Nam!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)