Whisperer kirjoitti:
Tulihan täältä vähän kannustavampaakin kommenttia, en enää tunne olevani niin surkea karppiYRITTÄJÄ.
Taittaa olla niin että mun elimistö on erittäin koukussa hiilareihin. Huomasin kyllä eron, pastalounaan jälkeen on kertakaikkiaan pakko saada iltapäiväkahvilla pullaa....! Jos söin karppilounaan (kalaa ja salaattia vaikka) ei tarvi edes sitä kahvia. Jos syön vähän hiilaripitoista tulee pian nälkä ja tarvii lisää hiilaria...kierre valmis. Huh.
Mun kohdallani on kyseessä niin julmetun iso remontti että vaatii opiskelua ja totaalista asennemuutosta ensin. Ja harjottelua. Kiitos siitä että löysin muitakin "repsahtelijoita"!!!

Voisit, Whisperer, kokeilla ajoittaa aloituksesi siten, että ei olisi turhia häiriötekijöitä pilaamassa ensimmäistä yhtä-kahta viikkoa. Viikkokin saattaa riittää siihen, että pääsee nälänhallinnassa niskan päälle. Sen jälkeen on helpompi kieltäytyä pullasta iltapäiväkahvilla ja väistellä turhia hiilareita työpaikalla, harrastuksissa ja muissa sosiaalisen syömisen kuvioissa.
Tähtää aloitus vaikka talvilomaan. Anna itsellesi aikaa nauttia muista asioista samalla, käy vaikka kylpylässä / hierottavana / jalkahoidossa, nauti ulkoilusta, elokuvista tms.
Minäkin olen ollut erittäin paha hiilaririippuvainen. Tällä hetkellä tunnun pärjäävän mainiosti vähän alle 100 g:n päivähiilareilla (liikun melko aktiivisesti, siihen nähden hiilarimäärä on varsin alhainen). Suklaa ei aiheuta repsahduksia, en osaa sanoa pullista ja pizzoista, kun en ole kertaakaan reilun parin kuukauden aikana kokeillut. Kasviperäistä hiilaria siedän hyvin, pottua en juuri syö, mutta muita juureksia (porkkana, punajuuri, bataatti, nauris, lanttu) satunnaisesti, hedelmiä kuluu kohtuullisia määriä (0-3 /pv). Kannattaa etsiskellä sitä omaa tasapainoa, kyllä se sieltä löytyy! Jo ennen varsinaista aloitusta voit vähän tarkkailla elimistösi suhtautumista erilaisiin hiilihydraattilähteisiin.
Pikkujouluissa ajattelin antaa myös hiilihydraateille vähän periksi - painonpudotus alkaa olla jo sellaisessa vaiheessa, että pieni hiilaritankkaus saattaisi antaa sysäyksen pudotukselle... ...en enää edes usko jääväni sille tielle...