karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 14:26:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-02 10:20:11 
Poissa
sintti
sintti

[quote="Vihtori"]

SalliX: En oo löytäny tuota mainitsemaasi vichyä mistään... :? mistä ostat sitä?

Siis Lidl Saskia Classic, sininen pullo, pitäis olla kaikissa ketjun myymälöissä vakitavaraa ellei ole päässyt jostain syystä loppumaan, on näet tosi suosittu tuote. Myydään sekä pienissä että isoissa pulloissa. Itse ostan aina ison sixpäkin, ei tartte käydä niin usein ostoksilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-09 11:09:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Rupesin tauon jälkeen taas hyväkarppaamaan ja nyt on viides päivä menossa ja samalla lailla kuin viime kokeilullani en ole kokenut sitä " energiabuustia " , joka olisi kyllä tarpeen oon kärsinyt kroonisesta väsymyksestä jo varmaan vuoden päivät ja viime aikoina tilanne on vain pahentunut. Sentään makeanhimo pysyy karppauksella kurissa , mutta nälkä on ihan yhtä kova kuin korkeammilla hiilareilla.

olen n. 180 cm pitkä mies ja painan 61 kg ja iältäni 17. Ei tunnu pidemmät yöunetkaan auttavan tähän väsymykseen. oon nyt ruvennut ottamaan berocca plus poretabletteja jos auttaisivat suonenvetoihin joita mulla usein öisin pohkeissa esiintyy..

Meinaan syödä tänään kutakuinkin näin:

Aamiainen : partaäijää , mustikoita , auringonkukansiemeniä , keitetty muna , berocca + lasi vettä , kahvi kermalla ja toinen lasi vettä.

Lounas : hernekeittoa + dijonin sinappia , 10 mantelia , lasi vettä

Välipala : omena ( kotipihalla kasvanut :wink: ) , keitetty muna ja vähän kesäkurpitsa"spagettia". Sekä lasi vettä.

Päivällinen : samaa kuin lounaaksi paitsi mantelien sijasta otan palan leipäjuustoa tai edamia muutaman siivun. juomana taas vettä

Nytkin on niin nälkä , että oikeen heikottaa , eikä aamiaisesta ole kuin 3.5 tuntia. Yleensä syön n. 3 tunnin välein. Ehkä pitäisi juoda enemmän vettä?
ehkä se auttaisi väsymykseen. Mulla toi nesteaineenvaihdunta on muutenkin todella nopeaa ( hikoan helposti ja ravaan vessassa tosi usein)

Yks mikä selittäisi nämä oireet olisi diabetes jota äitini sairastaa ja hänen veljensä ja isänsä myös. Mutta kun verensokeriarvot ovat täysin normaalit
samoin paastoarvot kun ne tossa keväällä viimeksi mitattiin. Keliakia testissäkin olen käynyt ja tulos oli negatiivinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-09 12:58:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

äsken sitten päätin lounaan päälle syödä varmaan yhteensä 200 g pähkinöitä ja manteleita ja purkista suoraan maapähkinävoita. :lol: Varmaan parin päivän energiantarve tuli siinä täytettyä. Ärsyttävää kun ei meinaa nälkä lähteä ...tai sit se on vaan kuviteltua nälkää..Mul on ollut näitä ahmimiskohtauksia aiemminkin...varsinkin karkkien ja jäätelön kanssa. Nyt maistuu kaikki rasvaset ja suolaset. Eikä mulla ole nyt edes ähky olo...

Liikuntakin on viime aikoina ollut vaan kävelyä ja pyöräilyä , kun ei mitään jaksa tehdä. Tänään vois yrittää käydä juoksemassa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-09 15:44:58 
Poissa
sintti
sintti

Metusalem, musta sun syömiset näyttää huolestuttavan kevyiltä ottaen huomioon, että oot kasvuiässä ja painat muutenkin pituuten nähden hurjan vähän. Karppaajalla ei mun käsittääkseni pitäisi olla nälkä. Syö niin että nälkä lähtee ja kunnon ruokaa, kasviksia ja lihaa ja salattia noiden edellä mainitsemiesi lisäksi.

Itselläni oli ennen mahdollista ahtaa napaan mässyä pahaan oloon asti ja vielä siitä yli. Himot pysyy hallinnassa ilman sokeria ja kun syö säännöllisesti ja tarpeeksi. Heikot hetket on juuri niitä, kun nälkäsenä joutuu olemaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 09:45:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Metusalem, sinuna lisäisin rasvaa ruokavalioon. Jos liha/kala/muna-annokset on ok määrät ja kasviksia uppoaa tarpeeksi (yli 0.5kg/pvä) niin sitten ainoa puuttuva on tuo rasva. Sitä vaan lotraamaan, niin nälkäkin pysyy poissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 12:51:17 
Poissa
sintti
sintti

moi metusalem!
samaa mieltä oon aikaisempien kanssa, että enemmän ruokaa vaan napaan! ja kunnolla rasvaa mukaan. Oot kuitenkin tosi pitkä ja painoa on aika vähän.
Itelläni on vointi nyt tosi hyvä! Väsymyskohtaukset on hävinneet, lisäsin kivennäisvedenjuontia ja rasvan määrää. Tuntuu ettei yölläkään tarvii niin paljoa unta kuin ennen. Uskon myös, että oon ollut todellinen hiilariaddikti ja voi olla, että elimistö vaan taisteli hiilarivieroitusoireita vastaan.
On kyllä ihanaa, kun kerrankin on tyytyväinen itseensä eikä aina löydä jotain ylimäärästä tuolta tai täältä.
Liikuntaakin on mukavampi harrastaa, kun ei oo liikaa massaa haittaamassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 14:48:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Metusalem kirjoitti:
Aamiainen : partaäijää , mustikoita , auringonkukansiemeniä , keitetty muna , berocca + lasi vettä , kahvi kermalla ja toinen lasi vettä.

Nytkin on niin nälkä , että oikeen heikottaa , eikä aamiaisesta ole kuin 3.5 tuntia.

Tuohon ylläolevaan kommenttina. Hyväkarppaan normaalipainoisena ja jos mun aamiainen koostuu pääosin maitotuotteista niin se on vähän sama kuin puuron olisin syönyt eli kova nälkä yllättää harmillisen nopeasti. Sen sijaan toisella tapaa koostettu aamupala klo 8 kuljettaa kevyesti lounaaseen klo 12 asti eikä sittenkään vielä ehdi tulla kiljuvaa nälkää. Esimerkkiaamiaisena olkoon siivu Uotilaa minkä päällä reilusti oivariinia, metukkaa 4 siivua, juustoa 3 siivua ja lisäksi kurkkua/tomaattia/paprikaa sekä yksi keitetty kananmuna.

Ja sitten sitä rasvaa päivän mittaan rohkeasti... ai niin siitähän tuossa jo muut muistuttivatkin. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 16:06:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä karppaan myös normaalipainon sisällä, tämä on enemmänkin elämäntapa kuin laihdutusta.

Kiva olisi tietysti, kun nuo loputkin ylimääräiset saisi pois ja pääsisi painoindeksiin 19. Nykyinen indeksi n. 21 ja se on selkeästi liikaa:
jenkkakahvat vaivaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 08:53:16 
Poissa
sintti
sintti

täällä myös..
pituus 171
paino 61-63

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-23 10:25:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Normaalipainon alarajoilla voi olla kova työ. Vaaka ei välttämättä kerro totuutta, koska lihasmassa saattaa kasvaa. Kannattaa ottaa mittoja vaa'an sijaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-24 09:32:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onhan meitä normaalipainon sisällä laihduttavia, mutta uskoisin että useimmat meistä eivät enää jaksa puhua täällä aiheesta. Aikoinaan saimme todella kovaa kritiikkiä osaksemme, kun uskalsimme "kuihduttaa itseämme tarpeettomasti". Saimme syömishäiriöisten leiman, ja meillä oli kuulemma vääristynyt kehon kuva.

Joka tapauksessa, tsemppiä teille kaikille, jotka painitte samojen asioiden kanssa! Viimeiset sentit (tai kilot, tai läskit :wink: ) on todella tiukassa, ainakin minulla. Todellista tulosta tulee hitaasti, mutta uskon että myös varmasti :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-25 13:40:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aina riittää arvostelijoita. Kenellä on kuitenkaan oikeus sanoa, mikä paino on kenellekin hyväksi? Itse karppaan ja olen normaalipainoinen. Itsepä sen vatsani ja reiteni näen, ja kyllä siellä on ylimääräistä vaikka painoindeksi näyttäisi hyvältä!

Olen karppaajana ihan vasta-alkaja ja uteliaana odotan karppauksen vaikutuksia. Mutta täällä siis myös normipainoinen karppari :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00