karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-14 18:21:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-09 16:43:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Käytän kermaa todella paljon päivittäin. Vaikka olen karpannut reilun vuoden ajattelen että kerma aiheuttaa minulle aivoinfarktin (tms) vanhempana kovan rasvan vuoksi :oops: :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-09 20:36:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

shrike kirjoitti:
Premnas kirjoitti:
Pähkinät menevät juuri ja juuri kurkusta alas, ajattelin että jospa koittaisin laittaa ne puoliksi ja vaikka dipata tummaan suklaaseen, menisikö sitten paremmin alas.

Tämä nyt ei ole ihan 100% karppia, mutta tee sekoitus pähkinöistä ja rusinoista, vaikkapa suhteella 1/6 (1 osa rusinoita tietenkin :D), näin aina kuuden kuivahkon pähkinän jälkeen tulee yksi mukavan makuinen rusina - ellei huijaa ja valikoi niitä rusinoita pelkästään, mutta eihän niin saa tehdä :)

Lainaa:
Mikä tähän kasviöljy-yökötykseen auttaisi? Kun kookostakin inhoan. Salaatteihin en tykkää laittaa öljyjä vaan syön mieluummin rehut sellaisenaan. Öljyllä kasteltu salaatti jää maun vuoksi syömättä. Miksi sen öljyn pitää maistua niin helvatan pahalle vielä?

Laadukas extravirgin oliviöljy maistuu paremmalta kuin Euroshopper. Kannattaa myös tehdä makuöljyjä vaikkapa chilistä ja sinapinsiemenistä tai valkosipulista.

Ainoa vika että en ole koskaan enkä nykyäänkään pidä rusinoista. :lol: Ja extravirginiä hyllystä löytyykin, mutta en siltikään pidä siitä mausta. Päädyinkin siihen että saan oliiviöljyn alas kurkusta kunhan sekoitan sen pieninä määrinä vaikka aamulla partaäijän sekaan, niin ettei maku ole niin dominoiva.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-09 18:06:53 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

oon tassa viimeaikoina tehnyt mielenkiintoisen huomion. nimittain koko ajan suunnittelen syomisiani ja kuinka tiukennan ja miten illalla juon vaan kupin teeta, vaikka en ois syony kun pari kertaa paivan aikaan. eli vanhat kalorilaskurinpaikkarin pakkomielteet nostavat paataan.

olen lahestymassa pikkuhiljaa tavoitettani ja joku muka tiukistelemisen pakkomielle tosiaankin nostaa paataan. eiko niista kituutuajoista koskaan paase eroon? eiko sita tosiaankaan koskaan opi, etta myos kyllaisena laihtuu ja kestaa hoikkana? ja sitapaitsi kestaa ne turhat ahmimiset kurissa, kun on syonyt kunnolla.

kylla ihmismieli on omituinen. niin, ja minulla siis karppausta takana jo vuosi.

ja viela sekin, etta valilla aina pukkaa paalle se verenmakusuussa -liikkumisen ajattelu. etta jospa sita sitten, ei kai sita muuten ja tiukistelemalla ja karsimalla. vaikka oikeesti asia on just pain vastoin. sita laihtuu paremmin nauttimalla ja harrastamalla liikuntalajeja, joista tykkaa. eika oo pakko harrastaa ollenkaan, jos ei halua.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 13:24:50 
Poissa
sintti
sintti

Rasva.

Äitini on ikuinen jojolaihduttaja - Painonvartija, jep jep - ja meillä kotona syötiin margariinia ja kasvirasvavalmisteita ja kaikkea muuta mahdollista "kevyttä" ja "terveellistä". Vaikka tiedän, millaista moskaa söin lapsena ja nuorena niin silti esimerkiksi oikean voin käyttö on mulle jonkinlainen kynnyskysymys. Noo, ehkä se tästä.

Toinen on se, ettei oikeasti tarvi syödä kuin muutaman kerran päivässä. Vähän ja usein -ajattelu on iskostunut yllättävän syvältä. Huomaan välillä norkoilevani keittiössä pari tuntia syömisen jälkeen ja miettiväni että mitäköhän sitä seuraavaksi söisi - kunnes tajuan että eihän mulla olekaan nälkä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 14:35:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kuvittelen myös, että pitäisi olla kokoajan nakertamassa jotain.

Mulla istuu tiukassa myös tuo rasva, mutta siitä on tullut itseasiassa melko hauskaa. Joka aamu mietin heittäessäni pannulle ison kökön voita tirisemään, että hähää-tätä saa syödä ja hyvällä omalla tunnolla. Ja pistelen munakkaan ylityytyväisenä kohti ääntä :oops: saan siis jotain sairasta tyydytystä siitä, että voi on luvallista, vaikka joku takaraivossa kolkuttaa ettei olisi :smt081

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-10 17:01:43 
Poissa
vapaakampela
vapaakampela

Maitorasva on epäterveellistä ja tukkii suonet.

Ja kyllä, edelleen syön korkeintaan 4% bulgarianjugurttia(mieluiten 2,5%maustamaton) ja maidossa olen vihdoin :roll: siirtymässä 1% maitoon. Kermaviiliä menee kyllä ihan normiakin, juustot yleensä pyörii 20% molemmin puolin. Voita käytän silloin tällöin vähäisiä määriä. Öljyn käyttöä en sentään pelkää. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-11 10:22:48 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

meow kirjoitti:
Oma kehonkuva on jäänyt sitkeästi vituralleen... :roll: Ei ole ajattelussa päätä eikä häntää...

Tämä on myös minun ongelmani. Enhän toki ole laiha tahi edes hoikka vieläkään, ylipainoa on reilusti, mutta kun päälle mahtuu samat vaatteet kuin 8 kg kevyempänä, niin kait sitten jotain on kuitenkin tapahtunut.
Se mielikuva vaan on , että aina ja ikuisesti peilistä katsoo lihava, ruma, vanha akanpallero.
Vaikka siihen Rinssi kuinka yrittää sanoa, että sä olet kaunis ja nuorekas ja sulla on hyvä iho ja rypytön naama ja kauniit huulet ja kulmat...jajaja...niin mä vaan tiedän että se puhuu täyttä potaskaa...
Ruoka- tai liikuntapuolella ei enää ole mitään turhia fobioita, mutta tässäkin on kyllä tarpeeksi... :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00