Tämä kysymys olisi varmaan kuulunut tuonne yleisenkeskustelun puolelle, mutta kai ne siirtää tämän sinne jos siltä tuntuu
Eli heips ja terve tuloa
Itsellä on nyt vierähtänyt viikko tällä uudella elämäntavalla ja hyvältä tuntuu.
Halusin vastata sinun kysymykseen, koska minua mietitti juuri nuo samat kysymykset. Lähden siis myös tuosta lähtökohdasta että pudotettavaa on enemmin kuin muutama kymmenen kiloa

.
Olen peräänkuuluttanut noita määriä ja vastaukseksi saan koko ajan samaa, ei niillä määrillä ole väliä, kunhan hiilarit ei mene yli 20.
En kyllä usko että tuo ohje toimii näin aluksi ainakaan vanhalle syöpölle joka voi samana iltana vetää koko homejuustopaketin, lihaa 400g ja käristettyä kaalia toisen mokoman
En ole kyllä kokeillut tuota, mutta ei sitä vielä tiedä.
Itselleni siis olen tehnyt selväksi, että samalla totuttelen suht normaaleihin annoksiin sillä tiedän, että jos sallin nyt alussa mässäilyä juustolla ja muulla, repsahdan helposti syyllisyydentuskissani
Eli juuston olen rajoittanut tuohon 80g/pv ei se ole mikään tarkka raja, mutta tarkkailen etten ota sitä mässy mielessä lautaselle...
Sitten mulle tärkeää ovat etukäteen mielessä sovitut ruoka-ajat, ainakin näin alussa se estää vähän etten illallisen jälkeen, kun tulee telkusta jotain hyvää kasaa lautaselleni kiloa lihaa ja toista juustoa ja syö taas uudelleen, fuulaten itseäni saaduilla neuvoilla, ettei sillä määrällä ole väliä.
Aamupalaksi kerran viikossa syon n.160g merilohenpalan (n.4cm leveä) ja kylkiäiseksi sinimailasia ja parsaa
Sanoit ettet tykkää munakkaasta, mutta kokeile laittaa savulohta muutama pala päälle ja tomaatti sekä vaikka muutama feta pala ja taas njam.
Sit minä ainakin olen tehnyt sellaisia seka lautasia itselleni jossa on meetvurstia, leipäjuustoa, kurkkua, salaattia jne.
Itselläni on tuo "takapää" pelannut ihan hyvin, mutta kuulema apteekissakin myytävät pellavansiemenet (halpoja) toimivat siihen ongelmaan hyvin.
Ja eikös niissä luumuissa ole vähän liikaa sokeriakin mikä nostaa ja heilauttaa ikävästi hetkellisesti arvoja..?
Eli ei nuo hedelmät kuulu sitten yhtään tähän alkuun jos olet Atkinsilla.