karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 17:38:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Käsien pistely
ViestiLähetetty: 2005-10-28 04:01:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-28 03:15:18
Viestit: 117
Paikkakunta: Vantaa
Onko kukaan muu huomannut käsien pistelyä vhh ruokavalion aloitettuaan. Minulle oire tuli jo noin viikon jälkeen. Olen syönyt n20g hh:ta/vrk. Olisiko kyseessä kalsiumin puutos? Kalsium tabletin oton jälkeen pistely häviää joiksikin tunneiksi... vai liekö kuvittelua... Muuten olo on mitä mainioin.

_________________
Tyttö 01/07
Poika 03/09
Poika 07/10


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 06:00:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-09-29 19:30:27
Viestit: 70
Paikkakunta: Pori
Mua on pistelly kans koko käsivarsia, silleen että olis niin kuin vähän puutuneet. En aatellu, että karppiin liittys, mutta nythän se on kyllä alkanu...hmmm omituista. Toisinaan pistely alkaa koneella ollessa, mutta on mua pistelly myös sohvalla löhötessä telkkaa vahdatessa.

Tietääkö kukaan mitä voisi olla?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 06:16:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-28 19:11:12
Viestit: 177
mulla puutuu vasemman käden pikkurilli ja nimetön. Ja sen tiedän että ei johdu karppauksesta vaan siitä että hermo jumissa.

Lääkäriin pitää aika minunkin tilata.

_________________
Kuva

Ehkä söin, ehkä en


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:18:53 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Eiköhän tule ihan hartioiden jumituneista lihaksista tuo. Venyttelyä, jumppausta ja hierontaa. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:24:47 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Paikkakunta: Tampere
Jos pistely johtuu puutumisesta ja muutenkin on lihaskireyttä ja vaikeuksia istua pitkään paikoillaan ilman että paikat puutuvat, kannattaa ottaa magnesiumia lisäravinteena. Siitä voi varsinkin inductioviikkojen aikana tulla puutetta, ja monelle ei-karppaajallekin voisi tehdä terää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 09:41:28 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Hartiat saattaa olla jumissa. Sinänsä voipi olla karppauksesta johtuvaa,
että tulee ehkä istuttua koneella pitemmän aikaa karppifoorumia selatessa ... :wink:

Toki on huomioitava myös lisäravinteiden tarve, kuten täällä on
jo neuvottukin. Jos ei ala helpottamaan näillä eväin, niin varmaan
paikallaan käydä lääkärissä. Itselläni meni alkuvaiheessa olkapää
jumiin (karppifoorumissa surffaillessani) ja sain siihen lääkityksen
sekä muistutuksen tarpeellisista venytyksistä ym. jumpasta. Lisäksi
vaihdoin hiiren toiselle puolelle, että tulisi vähän tasapainotusta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 21:22:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-10-28 03:15:18
Viestit: 117
Paikkakunta: Vantaa
Pistely on hieman puutumisen alun tuntuista muttei kuitenkaan samanlaista. Pistely on ihossa. Käsien lisäksi myös ajoittain jaloissa, käsivarsissa ja reisissä...

_________________
Tyttö 01/07
Poika 03/09
Poika 07/10


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-18 11:26:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-27 08:32:15
Viestit: 376
Paikkakunta: Porin seutu
Ajattelin nostaa tämän ketjun, kun itsellä on nyt ajankohtainen aihe.

Eli karppauksen alettua alkoi jalkoja pistellä vähän väliä. Siis pistely alkaa jos pidän esim jalkoja päällekkäin ristissä tai tosiaan istun tässä tietsikkatuolissa niin, että jalat puristuvat tuoliin. Siis kun jalat ovat puristuksissa, pistely alkaa. Ennen karppausta pisteli raajoja joskus ja jouluna, siis tosi harvoin ja aina olen jalkojani pitänyt ristissä.

Magnesiumia syön joka päivä, olen vuoden verran syönyt. Mikä ihme tämä voi olla, miksi karppauksesta aiheutuu pistelyä? Tässä on nyt muutama muukin, jolla pistely on nimenomaan karppauksesta alkanut.

En uskalla lääkärille ainakaan sanoa, että karppaan, hän varmasti sanoo, että nyt ne verisuonet sitten on tukossa eläinrasvoista ja kintuissa ei kierrä kunnolla veri... :lol:

_________________
Pituutta 174cm. Läskit pikkuhiljaa pellolle.


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-18 11:56:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-13 09:09:58
Viestit: 295
Paikkakunta: Nokia
Luulisin että toi pistely johtuu siitä, että jokin hermo on pinteessä huonon asennon tai lihaskireyden tms. vuoksi. Jos vaiva on päällä jatkuvasti, kannattaa käydä esim. jäsenkorjaajalla, osteopaatilla tai kiropraktikolla. Tulee yleensä kertakäynnillä kuntoon. Jatkossa omatoimista venyttelyä ja jumppaa säännöllisesti.

_________________
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla, meiltä puuttuu heikkouret!

iHerbin 5 $:n alennuskoodi uusille tilaajille PUK081

http://Vitacost.com is my fave place for health. Shop thru my link and get $10 off! http://bit.ly/uWuFCB


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-18 18:31:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-11-17 18:54:01
Viestit: 26
täällä sama homma.
tänään on 12pv takana ja aamulla muutama tunti töissä niin alkoi outo tikkuilu, kuten joskus kun nukkuu käden päällä. alkoi hartioista ja laskeusi hiljaa ranteisiin ja meni voimat kokonaan. piti pistää puomi suoraksi vähäksi aikaa että sai jatkettua töitä.

olen syönyt ABCD-poretabuja ja tänään hommattiin kalsium juttuja.

vieläkin vasuri on oudon tuntuinen.

_________________
2.5kk mennyt hetkessä. kiloja -8.5 ja "masu" -14sm


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-22 14:31:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-10-07 13:00:05
Viestit: 49
Paikkakunta: Helsinki
Minulla on sama ongelma. (Ei johdu jumissa olevista hartioista.)

Huomaan pistelyn käsivarsissa, ranteista olkapäihin saakka, erityisesti iltaisin kun istuskelen tai loikoilen sohvalla (päivisin on niin kova härdelli, ettei tuohon ehdi kauheasti huomiota kiinnittää). Ei pistely/kevyt puutuminen ole mitenkään äärettömän epämiellyttävää, vaan sellainen outo tunne, joka tulee kun on hetken paikoillaan. Minulla pistely myös katoaa heti kun liikun.

Outoa. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-22 20:20:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-09 14:41:43
Viestit: 85
Voisikohan lisääntynyt pistely johtua aiempaa suolaisemmasta ruokavaliosta -> pientä turvotusta + esim. näyttöpääterasituksen aiheuttamat muutokset lihaksissa -> hermoilla vähemmän tilaa eli hermopinteet. Esim. kaulan ja ranteiden alueet ovat ahtaita hermoille, jolloin pienikin turvotus vaikuttaa helposti tuntoaistiin.

Tosi sekavasti sepustettu :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-22 21:20:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-11-22 21:05:23
Viestit: 3
Minulla on noista 'pistelyistä' kokemusta jo vuosien ajalta (lue; laihduttanut siis jo ikänsä).
Jos käsiäni alkaa pistelemään, tai alkaa tuntumaan että toinen puoli kasvoista nipistelee / puutuvaa tunnetta....niin eiku apteekkiin, ja B-vitamiinipillerit esiin.
Oireet häviävät parissa päivässä, mutta syön kuuriluonteisesti vitamiinia about 2 viikkoa vähintään.

En ole varma mikä B-vitam.-puutostila on, mutta kun ostaa purkis joka sisältää useampia, niin toimii.

_________________
Itsekkyys on vain yksilön elämistä rajoittava käsite, jonka rajat ylitin jo kauan sitten.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-01 19:57:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 14:11:27
Viestit: 340
Paikkakunta: Helsinki
Hep! Neuvoja kaivataan täälläkin :!: .

Minulla on ollut samaa vaivaa kuukauden ajan, eli juuri tätä pistelyä ja puutumista/turvotusta. Koko vasen käsivarsi voi puutua aina jostain kohti ja sormia pistelee usein. Jalassa voi pistellä varpaita ja muuten saattaa tuntua koko jalka puutuneelta. Liikunta auttaa hetkellisesti.

Lisäksi minulla on ollut varsinkin polvitaipeessa suonentykytystä ja se siirtyy välillä alemmas pohkeeseen tai sitten jonnekin päin reittä. Välillä kainaloonkin :shock: . Liikunta auttaa tähänkin hieman.

Sydämessä tuntuu ajoittain (päivittäin, muttei ole kestänyt yhtä kauan kuin pistelyä ja puutumista, jonkun muutaman päivän ajan vain) pientä vihlontaa :shock: , mietin onko syynä liiallinen rasvansaanti... Käytän pääasiassa kasviöljyä, kun aiemmin totesin kerman ja voin tekevän liiallista sydämentykytystä. Olen herkutellut viime aikoina enimmäkseen maapähkinävoilla... voikohan siinä olla jotain huonoa lisättyä rasvaa tms. :shock: ? Päätin vähentää sitäkin ja keskittyä tuohon rypsiöljyyn.

Syön MultiTabsia ja aloitin noin pari viikkoa sitten syömään Magnesiumia sekä noin viikko sitten Möllerin Omega 3:t. Selkääni on hierottu silloin tällöin se on ollutkin jumissa (teen istumatyötä 8 t päivässä), mutta helpottanut. Laittelen silloin tällöin Hirudoid Fortea polvitaipeeseen ja jalan muihin osiin, selän lihaskipuun laitettiin hieronnan jälkeen Voltaren- kipugeeliä. Silti pistely ei ole vielä loppunut, joten lääkärille ajan, joka on vasta 2 viikon päästä...

Mietin kuitenkin, että onko siis paikallaan ostaa vielä B-vitamiinia erikseen, vaikka sitä onkin MultiTabseissa? Aloitin eilen pikkuhiljaa ottamaan myös vehnäleseitä, otan niitä jokusen teelusikallisen päivässä. Aion myös syödä soijarouhetta tästä eteenpäin, josko siinäkin olisi tällä hetkellä puuttuvia hivenaineita.

Aloin tällä viikolla liikkumaan aiempaa enemmän, täytynee katsoa auttaako. Aerobic-tunnin jälkeen ainakin kesti monta tuntia ennenkuin pistelyt/puutumiset/sydämen vihlonnat palasivat...

Eniten hermostuttaa se, että kuvittelenko liikoja nyt näistä oireista vai onko minun syytä varata yksityiselle aika välittömästi :roll: ?

Lisään vielä, että olen karpannut 3.1. alkaen. Aluksi suht pienillä hiilareilla, sitten jossain vaiheessa nostin niitä ja nyt ehkä muutaman viikon olen ollut matalammilla hiilareilla.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-01 20:18:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 14:11:27
Viestit: 340
Paikkakunta: Helsinki
Vastailen heti itselleni :lol: . Mutta ajattelin siis alkaa tekemään selkäliikkeitä päivittäin ja ostaa B-vitamiinipurkin ja Original Vichyä :wink: . Seuraan varmaankin sinne lekuriaikaan asti tuleeko apua varsinkin tuosta liikunnasta. Selkä voi kuitenkin olla vielä jumissa. Ja yritän syödä B-vitamiinipitoisia kasviksia. Saatanpa ostaa selälle vielä lihasrelaksanttiakin jos en muuta keksi.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-01 20:35:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-12 09:39:33
Viestit: 136
Googlettakaa "hermopinne" tai "rannekanavan ahtauma". Löytyy lisätietoa. Itselleni tuo vaiva tuli raskauden myötä ja hoitona on ollut kortisoniruiskeet. Lopullista apua en tosin ole saanut. Muuten tässä kortisoniruiskeessa on sellainen sivuoire, että käsi kipeytyi yhdeksi päiväksi aivan sairaasti ja vasta sitten alkoi hiukan parantua.

Joka tapauksessa yksi hermo hermottaa peukkua, etusormea ja keskisitä ja toinen nimetöntä ja pikkurilliä,joten vaiva lienee just jommissa kummissa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-17 09:56:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-03-01 09:27:34
Viestit: 19
Mun kädet on on alkaneet puutumaan öisin, kun havahdun unesta toinen tai molemmat voi olla tunnottomia. Päivisin ei ongelmaa ole. Tuli mieleen että oisko magnesiumin popsimisen aloittaminen voinut aiheuttaa sen, että tasapaino kaliumin kanssa meni sekaisin mikä taas aiheuttaa oireet? Tämä oireilu ei alkanut karppauksen myötä viime kesänä, mutta ajallinen yhteys tuohon magnesiumin aloittamiseen joitain kuukausia sitten vois olla. Syön peruskarppiterveellisesti, yleensä. Paljon puhdistamatonta merisuolaa menee.

Sitten kysymys (väärässä ketjussa?) liittyen hapanleipiin kivennäisainelähteenä ennemminkin ei-karppipuolison syömisiä silmälläpitäen. Jos hiivaton hapanruisleipä on tavallista parempi kivennäisten imeytymisen kannalta, niin meneekö hapatettu vaaleahko ohra-ruis-spelttileipä pilalle, jos siihen laittaa loppuvaiheessa vähän hiivaa? Eli jos olen jo pari päivää tuhonnut antiravinteita hapanjuurella, niin tuleeko ne mystisesti hiivan myötä takaisin, kun aina painotetaan sitä hiivattomuutta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-17 10:38:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-14 20:47:36
Viestit: 4407
Paikkakunta: vihti
Tuo käsien puutuminen öisin on yleensä selkeesti hartiajumien aiheuttama.Pikkurillin ja nimettömän puutumiseen syyllinen lihasjumi löytyy useimmiten lapaluun ulkoreunan päältä,läheltä kainaloa,painaa hermoa sopivasti.
Vähillä hh.lla oleminen aiheuttaa mullakin semmosta outoa pistelyä käsissä,ei varsinaista puutumista.Samalla on voimattomuutta ja vähän outo olo muutenkin.Oon noudattanu tätä ruokavaliota vasta viis päivää joten en usko oireiden johtuvan mistään puutoksesta.Todennäköisesti mun elimistöni ei ymmärrä käyttää läskiä polttoaineeneeksi vaan yrittää säilyttää hankitut linjat.Hätäpäissäni mittasin verenpaineenkin,se oli ihan hyvä :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Käsien pistely
ViestiLähetetty: 2011-03-12 21:07:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-12 20:57:26
Viestit: 17
Löysin googlella tämän vanhan ketjun. Olen ollut vähähiilarisella vajaat kaksi viikkoa ja huomannut tämän kyynärvarsien ja jalkojen pistelyn. Mistähän tämä oikein mahtaa johtua? Olisko kenelläkään viisastenkiveä tähän asiaan. B-vitamiinia täytyy ainakin hakea.
Eikös myrkyt keräänny rasvakudokseen ja ne lähtee laihtuessa liikkeelle,vaisko johtua siitä.
Olen keski-ikäinen ja paino pudonnut 2 kiloa vajaassa kahdessa viikossa. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Käsien pistely
ViestiLähetetty: 2011-03-12 22:33:09 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-09 20:38:51
Viestit: 28
Itselläni täysin samat havainnot karppauksen seurauksena. Helppona esimerkkinä voin heittää tilanteen jossa istut sohvalla ja laitat käden niskan taakse päätä tukemaan, ei varmaan mene minuuttiakaan niin alkaa puutunut pistely. Ilmenee myös jalat ristissä pitäen, pieni paine niin johan alkaa.
Harmitonta oireilua, joka menee ohi heti kun liikuttaa raajoja.

Eniten kiinnostaa kuulla onko tätä vastaavaa ilmiötä pitempään karpanneiden keskuudessa.

_________________
Those who are skilled in combat do not become angered, those who are skilled at winning do not become afraid. Thus the wise win before they fight, while the ignorant fight to win.
-Kongming (Zhuge Liang)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)