karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-26 13:53:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-09 16:03:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heissan kaikille!

Ihan outo päivä, olotilan suhteen siis.
Olen vasta tokaa päivää tällä vähähiilihydraattisella dietillä, joten johtuneeko olo siitä vai jostain muusta?!

Aamulla kun heräsin huomasin ensin, että yleensä minua aamuisin vaivaava päänsärky on poissa...oli mukava herätä. No, kun nousin sängystä ylös niin jaloissa oli hutera olo...ihan kuin olisin rasittanut jalkoja edellisenä päivänä kovalla jumpalla...olenkohan unissani polkenut kuntopyörää :D
Lisäksi tuntuu ettei pää toimi kunnolla, vähän kun katsoisi hidastettua elokuvaa tai olisi humalassa. Piti oikein tarkistaa uloslähtiessäni että olin muistanut laittaa pitkät housut jalkaan, tosin olishan siinä ollut naapurin papoille katsomista, mutta hieman vilu olisi voinut tulla.

Onkohan muilla ollut vastaavia kokemuksia? Luin kyllä aikasemmista keskusteluista, että toiset kärsivät päänsärystä ja pahoinvoinnista, itselläni ei vastaava ole. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 17:52:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kyllä tuollainen "höntti" olo kuuluu tuohon ketoosiin joillakin. Se menee kyllä ajan kanssa ohi. Miten pienillä hiilareilla menet? Mun emännällä oli vähän samoja ongelmia ja ainakin Atkins puheli kirjassaan, että hiilareita kannattaisi hieman lisätä (kasviksista), ja kokeilla sitten vähän ajan päästä vähentää uudelleen. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 18:17:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En ole hiilareita laskeskellut, mutta olen syönyt molempina päivinä esim. mustikkaa, kermaa, smetanaa, juustoja ja todella reilusti lihaa ja kasviksia ( sipulia, kaaleja, kurkkua, paprikaa,eril. vihr. salaatteja, lanttua, naurista jne.
Eikös noista mustikoista ja maitotuotteista ja toisista kasviksista jonkinverran hiilareita tule.
Ehkä pitää rueta laskemaan määriä näin aluksi :)

No katselaan jos tuo olisi ohimenevä vaihe ja pää tästä vähitellen selkeytyisi....ei tarvis pelätä juoksevansa ilman pöksyjä pitkin mantuja :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 19:03:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No ei se noilla hiilareilla voi ketoosista johtua. Voi olla, että on vaan tottumisvaikeuksia, eikä kroppa oikein ole vielä tottunut vähäisiin hiilareihin. Kyllä se ohi joka tapauksessa menee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 20:53:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei ole hönttiys ollut vaivana (paitsi syntymässä saatuna) mutta mulla tossa parina päivänä särki ihan julmetusti päätä. En ottanut edes tabuja siihen, kun tiesin että tästä karppaamisestahan se johtuu. Mutta se mitä mä olen hieman itsekseni hämmästellyt on se, että minä joka en aikasemmin ole ollut millään lailla kiinnostunut mistään makeasta, hiomoan nyt sokeria niin että välillä antaisin taivasosuuteni palasta suklaata. Muut puhuu siitä kuinka ei yhtään tee makeaa mieli, ja mun taas tekee vaikka aiemmin ei. Onneks ne kohtaukset menee ohi, ei sentään jatkuvasti väiky mielessä täytekakut ja suklaakiisselit. Niin ja yks toinenkin vaiva on ilmaantunut... hengitys haisee ihan hirveelle. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 21:31:36 
Poissa
sintti
sintti

Sain täältä joltain kokeneemmalta alakarpilta hyvän vinkin päänsärkyyn;mangnesiumia purkista. Toistuvat ikävät päänsäryt häipyivät kuin taikaiskusta.

justiina

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 22:35:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla oli ihan ensi kertaa aloittaessa samanlainen olo. Menin ensin Heikkilän eika kirjan ohjeilla enkä laskenut hiilareita niin tarkkaan, myöhemmin huomasin että olin syönyt niitä liikaa (paino ei heti alkanut laskea).

Mutta hönttiyteen auttoivat lisäravinteet: magnesiumia, kaliumia, kalsiumia ainakin, sitten C-vitamiini, ja B. Eli mulla Berocca.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 23:02:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Laskeskelimpa sitten aikani kuluksi noita päivässä syömiäni hiilareita ja sain tulokseksi aika reilusti alle 20.
Heikkilän kirjalla minäkin tätä taivalta aloitan, tosin tuohon hh määrään en ole laskenut mukaan kaikkia kasviksia.
Miten on alakarppaajat tai muita diettejä käyttävät, lasketteko kasviksien hiilaripitoisuudet?
Heikkilän kirjassa saa syödä vapaasti esim. sipulia jossa kuitenkin finelin taulukon mukaan on 100g/ 4,8 hh.

Ja vitamiinejä popsin minäkin :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 23:23:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä yritän laskee kaikki hiilarit kaikesta. Ja niin tuo magnesium, heh. Ostin niitä tabuja mutta enhän mä oo muistanu ottaa kun ennen tätä en edes ajatellut mitään lisäravinteita vaikka varmasti söin huonommin kuin nyt. Pitääpä laittaa purkit tiskipöydälle niin muistaa paremmin... nyt kun ne on siinä kaapissa missä tavallisesti oli makaronit ja spagetit. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 06:51:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Susan kirjoitti:
Laskeskelimpa sitten aikani kuluksi noita päivässä syömiäni hiilareita ja sain tulokseksi aika reilusti alle 20. :D

No sitten kyllä arvioin väärin sun hiilihydraattien syönnin. Eli ketoosikin voipi olla syyllinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 08:23:08 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Harva syö sipulia niin montaa sataa grammaa päivittäin, että laihtuminen siitä häiriintyisi. Sipulissa on kaikenlaista kivaa.

Tuohon hönttiin oloon kokeilla voi hiilarilisää, vettä enemmän, magnesiumia. Mutta, kysymys voi olla myös virusinfektiosta. Ainakin itselläni tuommoinen olo joskus liittyy alkavaan/kolkuttelevaan flunssaan.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 08:55:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mulla on neljäs päivä ja oloni on tänään ollut myös outo, hönttimäinen ja päänsärkyinen. Luulen sen aiheutuvan kahvin juonnin radikaalisesta vähenenmisestä. Ennen meni kymmenkunta kuppia töissä, nyt pari päivää menny kahdella, joten ilmeisesti vieroitusoireita kofeiinista, kun säryt ja olo parani kahvikupposen jälkeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 10:00:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Kyllä se hetken vie ennenkuin aivot tottuu ketoaineihin joita syntyy kun ei ole energiaksi hiilareita vaan elimistö siirtyy rasva/proteiini poltolle. Siirtymävaiheessa voi tulla erilaisia oloja, "ketoosi olo", parin viikon aikana elimistö alkaa tottua ketoosiin.. useille alussa tulee sellanen hiukan euforinenkin olotila tms... pieni "pölläkkä"... aivan sama syntyy paaston noin 2 - 4 päivänä. Elimistö siirtyy hiilihydraattien poltosta rasvan ja valkuisen polttoon.

Itsellä tuon ketoosin olotilan subj tuntemukset oli voimakkaimmillaan noin 3. ja 4. päivänä... siitä se sitten laantui parissa viikossa niin että koko ajan se olo "normalisoitui" ja oikeastaan parin viikon paikkeilla ei ketoottista oloa enää päässä juuri havainnut.. mutta missään nimessä se ei ole päälle vahingollinen eikä muutenkaan.. jos olisi ihmiskuntaa ei olisi.

muista juoda paljon ja huolehtia riittävistä elektrolyyttien saannista tuossa alkuvaiheessa erityisesti jolloin nestepoistuma on melkoista monilla..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 14:29:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos papalle ja muillekkin kommentoineille.

Tänää herätessä olo oli jo hieman parempi tuon päänsuhteen. Tosin minä hölmö nappasin kaikki vitamiinit aamulla kerralla tyhjään vatsaan ja voitte kuvitella mitä siitä seurasi.....enpähän ainakaan ummessa ole :D

Kävin kaupassa ostamassa vichyä ja vetelin sitä puol litrasen saman tien ja kas kummaa olo tokeni siitä kummasti. Olen kyllä juonut todella paljon vettä, mutta se ei näköjään riitä ainoaksi juomaksi.

No opinhan koko ajan jotain uutta :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00