fatalji kirjoitti:
haukifile kirjoitti:
Rasvan lähteistä, itse olen käyttänyt rasvan "peruspilarina" eridanous jugurttia noin 500g päivässä (rasvaa 10,5 %),
No, huoh... Oiskohan tullut virhe

Et ny varmaan Erkkiä vetäse 500 gr/pv

No kun vetäsen sen päivässä 500g erkkiä

(söisin enemmänkin jos kehtaisin

)
Mustikoiden kanssa ihan oikeesti hyvää. Puoli purkkia erkkiä ja 2dl mustikoita sekaan niin paremmasta ei tietoakaan.
Mustikka-erkki on hyvä jälkiruoka aterioiden jälkeen, pakastemustikoiden kanssa parempaa kuin jäätelö
Tuon mustikka-erkin kun jakaa kahteen erään, niin päivälliselle ja illalliselle jää mehevä kupillinen herkuteltavaa.
Illallisen jälkeen tuo jälkimmäinen puolikas on hyvä herkkupala hissuksiin nautittavaksi telkkaria katsellessa.
Pitää poissa hiilarihimon uskomattoman hyvin.
Tuosta voin käytöstä; lähinnä ajattelin samalla myös suolan osuutta, mutta taidan ostaa seuraavaksi suolatonta voita paistamiseen ja alkaa käyttää paistamisen myös enemmän oliiviöljyä. Jauhelihaa olen toistaiseksi syönyt melko vähän karppaamisen aikana (10.8. tulee kuukausi täyteen). Voimariini tuli siksi kyseeseen, että muu perhe katselee jo nyt ihmeissään tätä karppaamistouhua. Lapset on kyllä alkaneet vaatia myös pekonia lautaselleen, kyljyksiä eivät kyllä edelleenkään syö, kun niissä on sitä läskiä reunoilla

Pekonissahan ei ole läskiä yhtään....
Mites nuo pähkinät yleisesti, niiden rasvanhan ainakin pitäisi olla ihan terveellistä. Olen paahtanut auringonkukan siemeniä uunissa 175°C lämmössä oliiviöljytilkan kera, muuttuuko auringonkukansiementen tai pähkinöiden rasvan rakenne mitenkään jos niitä paahtaa ? Voin kyllä syödä niitä paahtamattakin, mutta paahdettuna salaatin kanssa suorastaan herkullisia.