marikka kirjoitti:
Itse olen hiilareihin, etenkin niihin ei niin hyviin, kovasti mieltynyt, mutta ne jumittaa kropan aivan selvästi, eli en voi hyvin jos syön mm. vaaleaa leipää yms. Olen kokeillut muutamaan otteeseen vähähiilarista ruokavaliota, mutta se repeää aina muutaman päivän jälkeen, vaikka olo olisi jo kohentumaan päin.
Tuollaiseen muutaman päivän jälkeen repeämiseen auttaa esimerkiksi:
1. Päätä etukäteen, montako päivää kokeilet - viikko, kaksi viikkoa tms.
2. Suunnittele etukäteen, mitä aijot syödä seuraavan parin päivän aikana.
3. Käy kaupassa ostamassa jääkaappi täyteen alakarppiherkkuja, joten olet valmistautunut.
4. Tarvittaessa siivoa hiilarimoskat pois kaapeista, heitä roskiin, lahjoita jollekulle liian laihalle tms.
5. Anna itsellesi lupa herkutella ensimmäisen alakarppiviikkosi aikana - alakarppiherkuilla. Kroppasi tulee varmasti huutamaan hiilihydraatteja ihan vanhasta tottumuksesta, joten valmistaudu sellaisella ruoalla, josta tykkäät ja joka sopii alakrppiruokavalioosi (juusto, pihvi, kerma, rahka tms).
6. Tsekkaa alakarppisivuilta hyviä reseptejä herkuttelua varten. Esimerkiksi erilaisia suklaaherkkuja on paljon.
7. Joka kerta, kun kroppasi sitten huutaa jotakin "hyvää" eli hiilarimössöä, joka täyttäisi glukoosivarastoja, syötä sille alakarppiherkkuja. Sinusta saattaa tuntua, että ahdat itsesi aivan liian täyteen kaloreita, kun kroppa vaan huutaa hiilaria, mutta se ei haittaa. Hiilarihimot menevät ohi parissa päivässä.
the Lady