Pikkasen on sama ongelma tuon syömisen kanssa. Kun ei ole nälkä, niin ei sitten.
Eilen söin aamulla klo 6.00 2 palaa pekonia ja 1 munan munakkaan höystettynä 1rkl juustoraastetta (tosin koirat veivät siitäkin osan). Päivällä söin klo 12.30 itse tehdyn kanasalaatin (grillattua kanaa 1 rintafile, 1 tomaatti, jäävuorisalaattia, 1rkl paprikaa ja 1rkl juustoraastetta. Koko komeus höystettynä curry-salaatinkastikkeella). Lisäksi 5 hapankorppupalaa, johon kehittyi jossain vaiheessa sairas himo.
Siinä kaikki koko päivänä. Äijä yritti tuputtaa jotain illalla, mutta tyydyin vain ½ litran pullolliseen vettä, koska ei ollut nälkä. Miksi syödä, jos ei ole maistu, vaan ennemminkin ruoka ellottaa?
Mutta toinen asia on sitten nuo himot. Millä kummalla niistä pääsee eroon??

Siis muulla kuin itsekurilla? Pahimmat himot: suklaa! Hitto. Olen pitänyt "taukoa" reissaamisen takia karppaamisesta pari viikkoa, jonka jälkeen yritin palata heti tiukasti ruotuun.
Eipä onnistunutkaan

. Ensin aamupalaksi meni 1-2 palaa vaaleaa leipää (heitin melkein koko paketin roskiin, koska himoista ei tullut loppua). Päivällä oli pakko saada Haribon tahmeita irtokarkkeja, ja niitä pystyi syömään puolisenkin pussia

. Ja sitten tuo suklaa...
Viron viikonlopun jälkeen kaapissa on jättiversioita Tobleronesta ja kuulen, kuinka ne sieltä huutelevat. Suunnittelin jo yhdessä vaiheessa lukitsevani ne kaappiin ja antavani avaimen miehelleni. Jätin tuon kuitenkin suunnitteluasteelle, koska pystyin sieluni silmin näkemään itseni tiirikoimassa laatikkoa

. Tai sitten olisin riistänyt avaimen väkivalloin (tai itkun kanssa) mieheltäni... ei juurikaan kovin omanarvontuntoista meininkiä...
Nyt olen pahimmasta suklaahimosta päässyt eroon. En siis ole syönyt palaakaan suklaata 3 päivään (tämä on kuin AA-kerhossa

) Iltaisin tuntuu kuola valuvan, kun tiedän, että kaapissa on suklaata. Kova itsehillintä on pitänyt minut pois kaapilta

... toistaiseksi.
Taitaa vaan meikäläiseltä hävitä alakarppaamisen myötä viimeinenkin ylpeys ja kunnia...

(mutta olen saanut karppiriveihin ainakin yhden käännynnäisen: mieheni. Hän aloitti tiukan alakarpin maanantaina)