karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-05 00:14:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: ruoka ongelma
ViestiLähetetty: 2004-06-06 14:50:49 
Heippa kaikille!

Aloitin tänään alakarppaamisen Heikkilän ohjeilla, max20-25 g hiilareita / vrk. En syö lihaa, mutta kalaa kyllä syön.

Ja nyt on ongelma..
Mitä keksin ruuaksi? Ei ole varmaan kovin tarkoituksen mukaista syödä koko ajan juustoja eri muodoissa ja vähän kalaa. Iiik..

Olisi kiva jos voisitte laittaa esimerkki päiviä, siitä mitä olette päivän mittaan syöneet. Voinko syödä näin alkuvaiheessa rahkaa tai maustamatonta jugurttia, vai nouseeko hiilari määrä liian korkeaksi? Mitä te söitte ensimäisen kahden viikon aikana??
Antakaa vinkkejä pliis, ettei tämä homma kaatuisi ennen kun on kerennyt alkaakaan!!

Mietteliäin terkuin, Koo :shock: :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:28:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No minä ainakin oon pistelly kasviksia ja vihanneksia tosi paljon (mm. kurkku, tomaatti, paprika, kaalit jne.). Olen myös syönyt rahkaa parin ekan viikon aikana. Ruoanlaitossa käyttänyt kermaa jonkin verran. Aamiaiseks ottannu kaks munaa ja pari siivua pekonia.
Niin ja mikset söisi myös kanaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:34:54 
Kiitos vastauksesta glenni! :D

Ööh, unohdin mainita että tietenkin syön myös kasviksia ja kananmunia.
Tänään lorautin kermaa munakkaaseen, jonka paistoin voissa ja pinnalle ripottelin emmental juustoraastetta. Täytyy myöntää että tuntuu aika uskomattomalle jos tämä homma toimii..hih.
Poikkeaa niin paljon totutusta. Mutta maistui hyvälle!

En uskalla vielä kanaa kokeilla, jos aiheuttaa mahakipuja. Mutta ehkäpä myöhemmässä vaiheessa jos tämä homma toimii minulla.

Iltapalaksi ajattelin syödä rahkaa johon sekoitan kookosmaitoa ja ehkäpä kaakaota.. :o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 17:41:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin juu ja kannattaa katsoa, että niitä hiilareita tulee edes se 20 grammaa päivässä. Itellä kun ollu ongelmana se, että hiilareita tulee liian vähän... Eli paino ei ole pudonnut paljoa. Toinen juttu on kanssa tarkistaa, että tulee tarpeeksi kaloreita, tämäkin tekee itsellä tiukkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-06 20:41:37 
Poissa
sintti
sintti

Terve Koo!
Itse aloitin kanssa tänään ja suunnittelin tuossa jo kolmen päivän ruuat valmiiksi laskien, että hiilarit pysyy siinä 20 - 25 g.
Tänään söin pävällä salaatin fetalla ja raejuustolla (painottaen tietysti kasvisosastoon siinä salaatissa), jonka päälle laitoin öljyssä ja mausteissa paistettuja kalkkunasuikaleita. Kastikkeeksi öljyä ja sitruunamehua, sekä mausteeksi pippuria. Nyt illalla tein uunissa paistoksen viipaloidusta kesäkurpitsasta, pellavansiemenrouheesta, jauhelihasta, basilikanlehdistä ja juustoraasteesta.
Huomenna on luvassa lohta, kukkakaalisosetta, grillattua tomaattia ja kurkkua ja illaksi rahka-kookoskerma-pellavansiemenrouhe-mössöä.
Ylihuomiseksi ostin paahtopaistia ja parsakaalta, ja illaksi jauhelihakebakoihin (sovellettuihin) aineet.

Viestin otsikko: piirakka
ViestiLähetetty: 2004-06-06 22:16:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vanhassa keskustelussa resepteissä sivulla 8 on ainakin niin sikahyvä piirakka ohje että alta pois!!!!Morriganille kiitos :lol:
Ei paljon hiilarit heilu tässä piirakassa eikä pohjassa....ja täytteeksi voi laittaa mitä ikinä mieleen tuleekin....itse tein juuri tuon kinkun!!!
Kannattaa käydä tsekkailemassa vanhojakin keskusteluja :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 00:58:27 
Juu kiitos vaan 8) Itse tässä juuri mukeltelen alakarppi pitsaa siitä piirakka ohjeesta mukailtua versiota ja kyllä on nannaa :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00