Hei!
Olen ihan samaa mieltä liikunnasta. Ajattelin ottaa sen salitreenin ohjelmaan "vähän myöhemmin" eli kenties esim. syksyllä.

Joten ei syytä huoleen. Tässä on kyllä ihan tosissaan riittävästi opettelemista tämän uuden ruokavalion kanssa.
Ja siitä suolasta. Olen jättänyt suolan pois lähinnä sen takia, että painonpudotus nopeutuisi. En kyllä ole sitä kaivannut ollenkaan. Toisaalta olen välillä käyttänyt valmiita broilerin filepaisteja (joissa on ollut suolaa) sekä muutamia pekonisiivuja/päivä. Maistuvat muuten erittäin suolaisilta. Osaisitko kertoa, että minkäverran tulisi suolaa saada päivittäin? Siis sillä että en käytä suolaa, tarkoitan etten lisää sitä mihinkään erikseen.
Minulla ei tämä "kuuri" ole lähtenyt käyntiin ihan niin kuin pitäisi. Lueskelin äsken uudestaan Atkinsin ohjeita ensimmäisen kahden viikon varalle ja luulen ylittäneeni sallitun hiilihydraattimäärän. Ketoositestin tuloksena ketoositasoni on "kohtalainen", mutta hengityksessä ei ketoosi tuoksu ollenkaan. Yleensä olen esim. paastossa saanut ihan pelätä muita ihmisiä, kun ketoosin tuoksu hengityksessä on niin voimakas.
Ajattelinkin että minun on ryhdyttävä pitämään ihan ruokapäiväkirjaa siitä mitä syön. Näin summitain päässälaskien ilmeisesti tulee oltua liian suurpiirteinen. Oletteko muut pitäneet ruokapäiväkirjaa? Entä käytättekö mitään lisäravinteita?
Tarkentaakseni aiempana olevaa; siis paino oli esimerkiksi tänä aamuna noussut noin 500-700g. Takana on kohta puolitoista viikkoa ja painonpudotus on vain noin kilo tällä hetkellä. Kirjan mukaisesti painon tulisi pudota 3-5 kg kahdessa viikossa. Ainakaan siitä ei voi olla kyse, ettei oma lähtöpaino olisi riittävän suuri. Joten epäilen noudattavani ohjeita liian leväperäisesti.
Eilen illalla lueskelin Atkinsin jenkkisivuja netistä. Kovin innostavia olivat varsinkin ne "ennen ja jälkeen" kuvat sekä niihin liittyvät tarinat. Antavat uskoa siihen, että tämmöinenkin tonnikeijukin pystyy laihtumaan.