karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-12 12:32:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Syönkö mä liikaa?
ViestiLähetetty: 2004-10-14 10:57:57 
Poissa
sintti
sintti

Eli pituus 170cm , paino 74kg

Aamupvällä: kermainen sieni-sipulikeitto ( n.4-5dl) , 100g palvikinkkua

Iltapvällä: kermajuustoa suunnilleen 10 siivua, herkkusieniä, munakas

Illalla: Kanankoipia 2 kpl

Karpannut olen siis vasta yhden ainoan päivän ja nyt te jo kerkesitte pelästyttään mut noilla kalorimäärillä. :shock:
Eli syönkö mä tommosilla seteillä päivässä liian vähän vai liian paljon?

Salaatteja en vielä ole syönyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:14:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei alakarpatessa yleensäottaen tartte laskeskella mitään kaloreita. Syöt niin paljon ettei ole nälkä niin hyvä tulee, mutta älä syö jos ei ole nälkä. Vihannesosastoa voisit syödä kyllä mun mielestä enemmän

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:14:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paniikki seis! "Kermainen sieni-sipulikeitto" ei kerro keitosta oikein mitään. Valmiskeitto? Paljonko shippulia? Mitä kermaa ja miten paljon? Ja niin edelleen.

Lueskele rauhassa tätä palstaa ja katsele vaikka ruokapäiväkirjoja. Mä alan hokemaan samaa kuin monet muutkin, että tutustu aiheeseen paremmin. Paitti etten sano, että hanki Heikkilän kirja luettavaksi. Itse hankin, enkä tullut hullua hurskaammaksi, koska täällä on sanottu mielestäni lähes kaikki mitä Heikkiläkin on sanonut. Mä en ymmärrä puoliakaan siitä mitä tapahtuu kropassa, en osaa vastata kysymykseen "Miksi?", mutta onneks täällä on huiman viisaita jotka osaa.

Jörn Donneria lainatakseni: "Lukeminen kannattaa aina."

:lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:25:20 
Poissa
sintti
sintti

Kertokaa nyt hyvät ihmiset, mikä siinä juustossa mahdollisesti saa aikaan jumitusta. Kun olen jo muutaman viestin nähnyt, joissa ehdotetaan juustoa jumituksen syyksi. "Omissa" juustoissani hiilareita kuitenkin nolla. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:28:38 
Poissa
sintti
sintti

Tursake kirjoitti:
Paniikki seis! "Kermainen sieni-sipulikeitto" ei kerro keitosta oikein mitään. Valmiskeitto? Paljonko shippulia? Mitä kermaa ja miten paljon? Ja niin edelleen.

Lueskele rauhassa tätä palstaa ja katsele vaikka ruokapäiväkirjoja. Mä alan hokemaan samaa kuin monet muutkin, että tutustu aiheeseen paremmin. Paitti etten sano, että hanki Heikkilän kirja luettavaksi. Itse hankin, enkä tullut hullua hurskaammaksi, :lol:

Olen lukenut monta kertaa Atkinsin uusimman painonpudotusohjelma kirjan ja tiedän kyllä nämä perusjutut mutta mua alkoi hämäämään kun tuolla toisessa ketjussa peräänkuulutettiin niin kauheesti noita kalorimääriä.
Eli joku on syönyt liikaa kaloreita eikä laihdu vaikka kuinka alakarppais :(

Mun sieni-sipulikeitto piti sisällään ( itse tehty, en syö lainkaan valmisruokia)

Vettä
nokare voita
suppilovahveroita
1 sipuli
joku puoli desiä kuohukermaa

Mutta paljonko uskallan syödä esim juustoa, rakastan sitä ihan ylipaljon ja sitä menisi vaikka kuinka paljon.

Tänään täydennän rehuvarastoni jälleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:38:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kukkis kirjoitti:
Mutta paljonko uskallan syödä esim juustoa, rakastan sitä ihan ylipaljon ja sitä menisi vaikka kuinka paljon.

Mä söisin niin paljon kuin huvittaa, nälkään siis, mutta jos paino jumittaa niin sitten miettisin vähentämistä. Mulla jumitusta aiheuttavat pähkinät joita menee huomaamattomasti isojakin määriä jos niitä on kotona. Niissähän on energiaa aikamoiset määrät ja se sitten mulla jumittaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkis kirjoitti:
Eli joku on syönyt liikaa kaloreita eikä laihdu vaikka kuinka alakarppais :(

Niin, jos syöt liikaa, niin et laihdu. Jos on mitään hajua päivittäisestä kulutuksesta, niin kannattaa alussa hiukan laskea niitä kaloreita, jotta mennään pienellä miinuksella. Ajan myötä sen oppii arviomaankin aika hyvin. Tosin mitä pienempään rasvaprosenttiin mennään, sen tarkemmaksi homma käy.

Minuakin kiinnostaa tuo juusto. Tai oikeastaan se, että miten voi havaita, että juusto "jumittaa"?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:50:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kukkis:
Tällä palstalla vanhat vakkarit keskustelevat tällä hetkellä ruoalla (tai muulla) voimaakkaasti häirittyjen kroppien insuliiniresistanssista ja muista mahdollisita komplikaatioista. Se ei koske kaikkia eikä edes suurinta osaa - eivätkä ne neuvot ole paras aloitus uusille.

Suurimmalle osalle karppaus tai alakarppaus ruokavaliona auttaa siksi, että se normalisoi näläntunteen. Ts sen avulla tulet syöneeksi mitä tarvitset; ja vielä ylipainoisena vähemmän kuin alipainoisena.

Samoin, useimmille ylipainoisille jumistusta eivät aiheuta kalorit sinänsä vaan nälästä riippumaton tapanapostelu, johon erityisesti suurin osa naisista on totutettu. Siksi Atkins ja Heikkilä puhuvat kumpikin säännöllistä ruoka-ajoista ja ruoka-aikaan syötävästä, mahdollisimman hyvänmakuisesta ja monipuolisesta (niukkahiilihydraattisesta) ruoasta. Näillä kahdella kannattaa kokeilla ensimmäiset viikot.

Ja vasta jos paino ei lähde ylipainoiselta tippumaan tai sentit ala karista vyötäröltä tai olo tunnu hyvältä, kannattaa miettiä muuta, mm. yksittäisiä ruoka-aineita ja kaloreita. Mutta koskaan, koskaan ei kannata yrittää kaloreiden takia muuntaa karppiruokavaliota niukkarasvaiseksi (siis niin että rasvaa olisi alle 30% energiasta).

Tsemppiä kaikille toivottaa els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 11:53:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sam kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa tuo juusto. Tai oikeastaan se, että miten voi havaita, että juusto "jumittaa"?

Eikös sen havaitse niin että jos vetelee sitä juustoa tolkuttomasti ja paino ei putoa, niin laskee sen juustomäärän vaikka puoleen ja katsoo sitten mitä se vaaka sanoo. Tarpeeksi pitkät punnitus/mittausvälit niin antanee melko hyvää osviittaa. Painon heilahteluthan ovat tavallisia, myös alakarpatessa.

Näin siis minä tekisin jos epäilisin juuston jumittavan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 12:29:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos Atkinsia haluaa noudattaa, niin Atkins Centerin sivuilla lukee selkeästi seuraavaa juuston syömisestä:

http://www.atkins.com

OTHER FOODS THAT ARE ACCEPTABLE DURING INDUCTION

Cheese
You can consume three to four ounces daily of the following full-fat, firm, soft and semisoft aged cheeses*, including:

cheddar
cow, sheep and goat cheese
cream cheese
Gouda
mozzarella
Roquefort and other blue cheeses
Swiss

*All cheeses have some carbohydrate content. The quantity you eat should be governed by that knowledge. The rule of thumb is to count 1 ounce of cheese as equivalent to 1 gram of carbohydrate. Note that cottage cheese, farmer’s cheese and other fresh cheeses are not permitted during Induction. No "diet" cheese, cheese spreads or whey cheeses are permitted. Individuals with known yeast symptoms, dairy allergy or cheese intolerance must avoid cheese.

Ja unssihan on 28 grammaa....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 12:47:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Lilli kirjoitti:
*Atkins: All cheeses have some carbohydrate content. The quantity you eat should be governed by that knowledge. The rule of thumb is to count 1 ounce of cheese as equivalent to 1 gram of carbohydrate. Note that cottage cheese, farmer’s cheese and other fresh cheeses are not permitted during Induction. No "diet" cheese, cheese spreads or whey cheeses are permitted. Individuals with known yeast symptoms, dairy allergy or cheese intolerance must avoid cheese. ** Ja unssihan on 28 grammaa....

Atkins puhuu tässä amerikkalaisista juustoista. Atkins ei tehnyt näitä ohjeita europpalaisille.

Manner-Eurooppalaisista juustoista varsin monessa, ellei peräti useimmissa, hiilarit ovat 0g. Tarkista finelistä, ja vertaa johinkin vastaavaan amerikkalaiseen (tai englantilaiseen, sielläkin on nykyään oudot tavat)tietolähteeseen, jos et usko. Siellä lisätään glukoosisiirappia mitä ihmeellisimpiin paikkoihin...

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 13:08:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vastasin Tuulalle tonne Prisma-ketjuun juustoista. Että varsinaisesti ei syytä tiedetä miksi joillakin juustot saattavat jumittaa. Mulla jossain vaiheessa jumitti 0-hiilarinen kermajuusto, kun söin liikaa. Tyypillistä, koska aikaisemmin oli kiellettyä herkkua. Kun jätti vähäksi aikaa pois ja sitten ryhtyi syömään maltillisesti niin se auttoi.

Mutta jos ei jumita niin sen kun syö, juusto on hyvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 13:43:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Eli n. 100 g päivässä voi hyvin syödä, ja niissäkin juustoissa joissa hiilihdyraattia on, määrä on yleensä 1-2 %, joten käytännössä merkityksetön.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-14 22:05:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielestäni juuston jumittava vaikutus on siinä, että sitä on niin helppo syödä yksinkertaisesti liikaa! ainakin minä voin napostella teen kanssa iltapalaksi helposti 200g juustoa ja se tekee jo lähelle 1000kcal juustosta riippuen, mikä on aika mälli noin yhden vaivaisen iltapalan energia määräksi. Ja sitten jos päivällä on sattunut olemaan ruokana jotain missä on reilusti juustoa, niin pelkällä juustolla voi viedä kalorinsa jo niin ylös, ettei muuta saisi enää syödä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 07:56:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täysin samaa mieltä Morriganin kanssa!! Juustoon tulee monilla helposti Kontrolloimaton himo ja sitä tulee syötyä aivan liikaa. Alkuperäinen kirjoittajakin totesi rakastavansa juustoa ja voivansa syödä sitä kuinka paljon tahansa.

Mielestäni mieluummin siis perusproteiinit munista, lihasta, kalasta ja jos sitten vielä on nälkä, niin sitten kontrolloidusti juustoa!

Mutta jos ei jumita, niin silloinhan voi popsia juustoa niin paljon kuin haluaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 10:11:25 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Kyllä munkin mutu sanoo, että 100g juustoa on nielty helposti ennen kuin jääkaapin ovi edes sulkeutuu. Yksi hyvä keino näihin siivu tai pari sinne tänne fiiliksiin on, että sellaisen lopettaa kokonaan.

Tosiaan sitä elsin mainitsemaa säännöllisyyttä tarvitaan. Ruoka-aika olisi järkevää olla se aika, kun ateria syödään, eikä suinkaan aterian valmistus aika ynnä varsinainen syöminenja ehkä myös jälkinapostelu. Näinhän annoskoot, insuliinipiikit ja sitä kautta myös kalorit pysyvät hanskassa laskemattakin.

Näin teitä valistaa nimimerkki viikon sokerilla elänyt :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 12:20:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

[quote="Kukkis

[/quote]

Juustoa Atkinsin mukaan upto 130g paivassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 12:55:32 
Poissa
sintti
sintti

^ Herttinen, en mä sitä kyllä noin paljoo varmaankaan edes syö. :o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 13:31:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kuullostaa hyvältä. jossain vaiheessa voi iskeä nami himo,muista silloin esim mustikat(kohtuudella) ja kermavaahto tai rahka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 13:41:43 
Poissa
sintti
sintti

Onneks tuo makeanhimo ei ole koskaan ollut mun juttu. Olen aina ollut enemmänkin perso kaikelle suolaiselle ja rasvaiselle kuten pitsat, sipsit, popparit jne.

Nyt voi kuitenkin tyydyttää sen himon suola- tai pistaasipähkinöillä.

Jaa, joskus tekee kyllä mieli lakritsaa tai sitten suklaajäätelöä. Kukahan semmosia herkkuja kehittelis ilman hiilareita :?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00