karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 00:06:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-20 14:25:27 
Poissa
sintti
sintti

Päivää teille kaikille!

Luin näitä sivuja ja taas luin. olen lukenut zonea, atkinsia ja viimeisimpänä Antti Heikkilää. Kuulostaa hyvälle ja toimivalle. mutta mitä minä syön? aamulla? ei voi mennä pelkällä munalla töihin vaikka tosin työtön olenkin.

Ja sekin muodostaa ongelman. raha nääs. voiko syödä jotakin proteiinia jauhemuodossa? :) niinkuin lisänä? vai miten saisi halpaa oikeanlaista ruokaa?

Entäs voisiko joku muutenkin auttaa tässä vähän alkuun. on mennyt jo liian monta päivää.. "huomenna sitten" -tyylillä.

Apua!! tämä ei nyt edisty. :cry:

ViestiLähetetty: 2004-10-20 14:43:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mareeca kirjoitti:
Päivää teille kaikille!

Luin näitä sivuja ja taas luin. olen lukenut zonea, atkinsia ja viimeisimpänä Antti Heikkilää. Kuulostaa hyvälle ja toimivalle. mutta mitä minä syön? aamulla? ei voi mennä pelkällä munalla töihin vaikka tosin työtön olenkin.

Ja sekin muodostaa ongelman. raha nääs. voiko syödä jotakin proteiinia jauhemuodossa? :) niinkuin lisänä? vai miten saisi halpaa oikeanlaista ruokaa?

Pohjois-Koreassa on nälänhätä ja ihmiset syövät ruohoa.
Suomessa on hyvinvointivaltio ja ihmiset syövät selluloosaa.

Miten olisi makrilli tai jokin muu pohjoisten merien kala?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 15:11:46 
Poissa
sintti
sintti

okei.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 15:19:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Edullisia on kyllä jauheliha, broileri ja halvat kasslerpaistit. ja maustamalla niistä voi kehittää vaikka mitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 15:20:28 
Tonnikala, sardiini ja makrilli on tosiaan hyviä ja suht. halpoja. jos ei munat maistu aamulla, syö niitä myöhemmin päivällä, kannattaa jopa sijoittaa luomumuniin. Protskujauheet on kalliita ja aika huono vaihtoehto, ei niitä kannata käyttää kuin poikkeustilanteissa.
Hapankaali on halpaa hyvää (siis terveellistä), ja täällä on usein kehuttu Vatajan nakkeja (eivät ehkä ihan sikahalpoja, mutta täyttä tavaraa, et ainakaan maksa jauhoista :wink: ).
Kaali on aina halpaa, kukkakaali ja parsakaalikaan tuskin kovin kalliita edes Suomessa?
Sitten kun sijoitat rahaa vielä kunnon kuohukermaan ja oliiviöljyyn ja voihin, niin johan lähtee :lol: . Valitettavasti halpaa lihaa ei voi suositella, se on tehokasvatettua ja ravinteikkuutensa menettänyt. Joskus voit juhlia lampaanlihalla, vaikka jauhesellaisella. Tiettävästi Uuden Seelannin lampaat laiduntavat vapaasti ja pakastelihoista on usein tarjouksia... Kyllä vähällä rahalla karppaaminen mahdollista on, mutta se vaatii pikkuisen paneutumista :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 15:30:41 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos.

kyllähän noista aineksista tosiaan saa jo vaikka minkälaisen aterian ja hyvän sellaisen saakin! :)

jotenkin sitä on vain niin arka soveltamaan kun miettii että toimiiko se ruokavalio sitten ja miten jne. mut ei kai siinä auta kuin jotakin alkaa kokkailemaan ja katsoa mitä tapahtuu. toivottavasti jotakin ja pian! paino vain nousee :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 18:00:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varpu kirjoitti:
Protskujauheet on kalliita ja aika huono vaihtoehto, ei niitä kannata käyttää kuin poikkeustilanteissa.

Eivät ne ole kalliita proteiinilähteitiä, päinvastoin. 900 gramman mausteutussa perusherapussissa on noin 700 grammaa proteiinia ja pussi maksaa sen 15-16 euroa. Eli proteiinigramman saa kyllä halvalla noista jauheista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 09:41:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos sisäelimet (meinaan ruokaeläinten) eivät ole sinusta vastenmielistä syötävää, niin sellaisia taivaallisia herkkuja kuin maksaa, munuaisia ja kieltä saa erittäin edullisesti. Ja vaikka vastenmieliseltä jostakusta tuntuisikin, niin kehoitan kokeilemaan, iloinen yllätys saattaa odottaa.

Reseptipuolella on ohjeita myös sisäelinten valmistamiseen. Suosittelen aamupalaksi esimerkiksi siivuja keitetystä kielestä (ripaus suolaa päälle) ja sienimunuaismunakasta.

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 10:18:14 
Jep, hera olisi hyvää joskus käytettynä jos sitä saisi ilman aspartaamia. Tein ennen aika usein protskupirtelöitä, mutta minua alkoi keittämään se pakkoaspartaamin syöttö. Ja täällä kyllä semmoiset purkit maksavat liki 10 euroa, minusta se on kallista.
Ja eräät arvostamani alakarppigurut, esim. Diana Schwarzbein, varoittavat erityisesti syömästä mitään jauhemaisia tai nestemäisiä ruuankorvikkeita. Ei kuulemma ole hormonitoiminnalle hyväksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 10:51:38 
Poissa
sintti
sintti

Vielä ehtii sienimetsään. Olen itse käynyt hakemassa koritolkulla suppilovahveroita ja nyt on pakastin täynnä.

Sienikeittoa
Sienikastiketta
jne.

Alakarpistihan hyvinkin :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 14:48:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ritva kirjoitti
Lainaa:
Olen aloittanut keskustelun samasta aiheesta tuolla reseptipuolella, koska toivoin jonkun antavan myös halpojen ruokien reseptejä. Tässä sivulle linkki http://velhottaret.net/alakarppi/forum/ ... php?t=1950

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 15:08:21 
Poissa
sintti
sintti

Varpu kirjoitti:
Jep, hera olisi hyvää joskus käytettynä jos sitä saisi ilman aspartaamia. Tein ennen aika usein protskupirtelöitä, mutta minua alkoi keittämään se pakkoaspartaamin syöttö. Ja täällä kyllä semmoiset purkit maksavat liki 10 euroa, minusta se on kallista.
Ja eräät arvostamani alakarppigurut, esim. Diana Schwarzbein, varoittavat erityisesti syömästä mitään jauhemaisia tai nestemäisiä ruuankorvikkeita. Ei kuulemma ole hormonitoiminnalle hyväksi.

Miten se elimistö tietää, että tuo proteiini tuli jauhosta ja tuo proteiini oikeasta ruoasta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 15:21:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiljainen kirjoitti:
Miten se elimistö tietää, että tuo proteiini tuli jauhosta ja tuo proteiini oikeasta ruoasta?

Niin, minusta se ei voi tietää sitä mistään.

Minkä hormonien toimintaa nuo jauhot Schwarzbein mukaan sitten haittaavat?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 15:58:45 
Suora lainaus The Schwarzbein Principle II s. 282:

..."why I do not recommend food bars, protein shakes or other types of liquid shakes as meal replacements. The answer is simple:
1. They are not real food.
2. They do not contain healthy ingredients.
3. They are not a balanced meal; they either have too many carbohydrates or too many proteins.
4.They usually contain too much salt.
5. They are poor sources of protein.
6. They contain damaged fats and other toxic chemicals.
7.They go through your digestive system nad enter your bloodstream too quickly; causing unwanted hormonal fluctuations."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 16:23:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Varpu kirjoitti:
Suora lainaus The Schwarzbein Principle II s. 282:

..."why I do not recommend food bars, protein shakes or other types of liquid shakes as meal replacements. The answer is simple:
1. They are not real food.
2. They do not contain healthy ingredients.
3. They are not a balanced meal; they either have too many carbohydrates or too many proteins.
4.They usually contain too much salt.
5. They are poor sources of protein.
6. They contain damaged fats and other toxic chemicals.
7.They go through your digestive system nad enter your bloodstream too quickly; causing unwanted hormonal fluctuations."

Jahas, no itse en yhdy yhteenkään noista, mutta mielipiteensä kullakin. Kertooko hän mitä nuo unwanted hormonal fluctuations ovat ihan käytännössä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 19:38:37 
Suurin osa kaupoista alentaa lihaa puoleen hintaan. Kannattaa kyttiä niitä ja pakastaa! Meillä ostetaan normaalihintaista lihaa ehkä 5 kertaa vuodessa. Muuten alennuksesta! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-21 19:58:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koskenlaskija kirjoitti:
Suurin osa kaupoista alentaa lihaa puoleen hintaan. Kannattaa kyttiä niitä ja pakastaa! Meillä ostetaan normaalihintaista lihaa ehkä 5 kertaa vuodessa. Muuten alennuksesta! :D

Tuo on muuten totta. Ainakin omassa lähikaupassani on aina jotain lihatuotteita punaisella tarjoushinnalla. Harvoin tarvitsee ostaa normaalihintaista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00