Iia kirjoitti:
Hei vaan kaikki!
Kuitenkin vähän epäilyttää, miten ihmeessä saan koostettua päivittäiset syömiset, kun melkein kaikki on kiellettyä. Punaista lihaa en ole syönyt pariin vuoteen, en vain pidä siitä. -Iia-
Vaikea sanoa, mitä olet lukenut, mutta alakarppaamisessahan vasta onkin vähän kiellettyä! Liha ei ole enää punaista, kun sen paistaa.
Iia kirjoitti:
Ruokavalioni onkin koostunut nykyään pitkälti rahkasta, raejuustosta, puurosta, ruisleivästä, pähkinöistä, omenasta, porkkanasta ym kasviksista, kanasta jne. Ja vaikka pystyisinkin noudattamaan vähähiilarista ruokavaliota muuten, ´niin koululounas tuottaa todellisen ongelman. Käytännössä mun täytys syödä sillon vaan salaattia ja jotain kasvisjuttuja jos niitäkään. Kouluruuathan on tunnetusti tosi proteiiniköyhiä. Miten ihmeessä jaksan kahdeksan tunnin koulupäivän jos lounas jää tosi kevyeksi? Jotain välipalaa vois tietty ottaa mukaan, mutta mitä? -Iia-
Välipalaksi käy mikä vaan - kinkku, juusto, makkara jne... + ne kasvikset ja lihat/kalat sieltä koulusta. Ei varmasti tule nälkä. Jos pupellat ruisleipää, niin vrmasti tulee.
Iia kirjoitti:
Harrastan liikuntaa tosi paljon (lenkkeilyä ja salia), jopa 10 h viikossa, tuntuu aika hurjalta että pitäis jaksaa liikkua ilman hiilareita. Mutta kai se onnistuu. Olen jos oikeastaan päättänyt, että ainakin kokeilen, ei kai siinä mitään häviä. -Iia-
Mistä tiedät, että liikkuminen on vaikeaa ilman hiilareita, jos et ole kerran kokeillut? Keho sopeutuu ihan muutamassa viikossa.
Iia kirjoitti:
Olisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi auttaa. Suositteletteko (lähes) täysin hiilaritonta ruokavaliota? Ajattelin heti huomenna lainata Heikkilän kirjat ja perehtyä niihin kunnolla. Olen saanut näiltä sivuilta sen käsityksen että moni teistä noudattaa hänen oppejaan.--Iia-
Täällä ei kai kukaan suosittele lähes täysin hiilaritonta ruokavaliota. Heikkilä on mielestäni Atkinsin suomalainen kopio. Kannattaa lukea, jos et saa Atkinsia käsiisi.