karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 11:59:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-18 20:45:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ensifiilarit: pirteä olo eikä ole ollut nälkä sitten aamuisen heräämisen ! :shock:

Ensimmäistä kertaa vuosiin en ole töistä kotiin tullessani valmis syömään kaiken minkä kiinni saan! Ensimmäistä kertaa vuosiin en heti iltaruuan jälkeen 'vetäydy' makkariin torkkumaan tolkuttoman väsymyksen vuoksi! :shock:

Olen syönyt munakasta, juustoa, medwurstia, tonnikalaa, jääsalaattia, rucolaa, kurkkua, lohta, parsakaalia ja hollandaisekastiketta. Kun kävin tuolla virtuaaliravintolassa, tuli päivän ruokien hiilarimääräksi 13 g, kaloreita oli yli 2000.. :shock: Ehkä meni vähän överiksi, mutta kun on pari vuotta 'pantannut' ja syönyt pelkkiä 'kevyt'tuotteita oli pakko vähän heittäytyä rasvan iloihin... Töissä tarjottiin lakua, mutta tyynesti välitin paketin eteenpäin \:D/

Kuten hymiöistä huomaatte, on tämä päivä ollut aikamoinen ruokamielessä! :D Vieläkään ei ole nälkä, mutta ehkä yhden pienen juustopalan nakerran ennen tuutimaan menoa 8)

Kaupasta en löytänyt muuten minkäänlaista marinoimatonta broikkupalaa. Ostin sitten marinoitua, riittääkö, jos pyyhkii marinaadin pois?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 20:48:17 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Hieno alku, kyllä se siitä lähtee! Jos on jo ensimmäisen päivän jälkeen noin positiiviset fiilikset, niin varmasti jatkokin on sitten helpompaa. Tervetuloa joukkoon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 20:55:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Miiru!

Huomenaamulla on kova paikka, pitäisi kaivaa vaaka kaapista ja punnita itteni :shock: En ole tehnyt sitä vuoteen ja tiedän, että kiloja on varmaan tullut 10 sinä aikana! Vaikka peilistä näkyy joka päivä pulskempi täti, niin kummasti se vaa'anlukema on se joka hirvittää!

Mutta rohkea rokan - vähähiilarisen -syö, painohan ei voi tästä muuta kuin pudota! :wink:

ViestiLähetetty: 2004-10-18 21:27:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Broilerin rintapalat olen minäkin ostanut marinoituina ja semmosenaan paistanut eikä dieetti ole siitä kärsiny, hiilarit on ja pysyy alhasina. Broilerin suikaleet olen ostanu ilman marinadia ihan vaan varmuuden vuoksi.

Kyllä se paino alkaa nyt laskea kunhan syöt vain nälkääsi. Itellä ainakin on ruokamäärät vähentyny ja huomaan sen siitä, että etukäteen ajattelen syöväni paljon enemmän kuin mitä sitten loppujen lopuksi tulee syötyä. Kolme alakarppiateriaa menee päivässä ja joskus iltapalaksi luomuviiliä mustaherukkajauheen kera (vaikka sekin meinaa usein unohtua syödä) ja varsinkin viikonloppuisin lisäksi vielä jotain alakarppi herkkua (pähkinöitä tai suklaata tai ite tehtyä jäätelöä). Alakarppaus alkoi 25.8 ja paino on tippunu vähän yli 8kg (88kg:sta vähän alle 80 kg:oon) :D .

Tänään kokeilin ekakertaa alakarppi pizzaa ja hyvää oli. Mies vähän ihmetteli, että tuoko on terveellistä ja laihduttaa... Ohje löytyy haun kautta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 21:36:54 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Dahlia kirjoitti:
Huomenaamulla on kova paikka, pitäisi kaivaa vaaka kaapista ja punnita itteni :shock: En ole tehnyt sitä vuoteen ja tiedän, että kiloja on varmaan tullut 10 sinä aikana! Vaikka peilistä näkyy joka päivä pulskempi täti, niin kummasti se vaa'anlukema on se joka hirvittää!

Muakin noi vaakalukemat hirvittää aina, ja hurjan korkeat sellaiset sai mut aloittamaan karppaamisen. Mutta kun ne kilot alkaa karista, niin siitä vaa'asta tuleekin ihan kiva kaveri. Se antaa niitä onnistumisen tunteita. Mä kyllä ehkä vähän liikaa tuijottelen niitä vaakalukemia, monet muut täällä mittailee enemmänkin senttejä - kadonneita sellaisia. Mutta hyvähän se on ainakin alussa punnita itsensä, niin tietää sitten mihin verrata.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 21:37:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Löysin pitsan ohjeen, sitä voisi viikonloppuna kokeilla. Ajattelin myös kokeilla sitä mascarponesuklaata. Mä nimittäin pelkään, että nyt innostuksissani lopetan kaiken namin syömisen ja sitten se kostautuu myöhemmin, repeen hirveeseen suklaaorgiaan! :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 21:44:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miiru kirjoitti:
Mä kyllä ehkä vähän liikaa tuijottelen niitä vaakalukemia, monet muut täällä mittailee enemmänkin senttejä - kadonneita sellaisia. Mutta hyvähän se on ainakin alussa punnita itsensä, niin tietää sitten mihin verrata.

Hyvä kun mainitsit tuon mittailemisen, mä voisin sitäkin harrastaa. Olisi tosi kiva puolen vuoden päästä muistiinpanoista niitä kadonneita senttejä... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 07:35:06 
Poissa
sintti
sintti

Eikös ole tosiaan jännää ettei kaupoista löydä enään helposti marinoimatonta lihaa tai kanaa? Itsekin olen samaa asiaan manaillut ja kysellyt myyjiltä. Sanovat että marinoitu menee huomattavasti paremmin kaupaksi kun ihmiset ovat nykyään niiiiin kiirellisiä. No hyvä marinadi tietysti vaatii aikaa, mutta ei tuommonen pikamaustaminenkaan ruokaa pilaa. Vähän oliiviöljyn sekaan mausteita (tai oikeastaan aika paljon) ja pensselillä vaan pintaan. On ainakin minulla toiminut.

Minullakaan ei vaaka näytä huimia pudotuksia, mutta jostain syystä vanhat takit mahtuvat huomattavasti paremmin päälle ja housuissa on tyhjää. Jännää....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 08:14:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ötökkä kirjoitti:
Eikös ole tosiaan jännää ettei kaupoista löydä enään helposti marinoimatonta lihaa tai kanaa? Itsekin olen samaa asiaan manaillut ja kysellyt myyjiltä. Sanovat että marinoitu menee huomattavasti paremmin kaupaksi kun ihmiset ovat nykyään niiiiin kiirellisiä.

Se on taas sitä kuluttajien huijaaamista, myydään moskaa marinadina lihan kilohinnalla. Kun se maustaminen ei nyt kuitenkaan ole hirveästi aikaaviepää tai vaikeatakaan. Ja lopputulos on kuitenkin aina parempi kuin se kaupanmarinaadi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 09:08:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

phe kirjoitti:
Ötökkä kirjoitti:
Eikös ole tosiaan jännää ettei kaupoista löydä enään helposti marinoimatonta lihaa tai kanaa? Itsekin olen samaa asiaan manaillut ja kysellyt myyjiltä. Sanovat että marinoitu menee huomattavasti paremmin kaupaksi kun ihmiset ovat nykyään niiiiin kiirellisiä.

Se on taas sitä kuluttajien huijaaamista, myydään moskaa marinadina lihan kilohinnalla. Kun se maustaminen ei nyt kuitenkaan ole hirveästi aikaaviepää tai vaikeatakaan. Ja lopputulos on kuitenkin aina parempi kuin se kaupanmarinaadi.

Mielestäni kyse ei ole pelkästään siitä, että halpaa marinadia voi myydä lihan kilohinnalla, vaan että myös kaikki "epäilyttävämmät, ei-niin-priimakuntoiset" lihapalat on helppo sotkea siihen oranssiin tököttiin, jolloin kuluttaja ei näe lihaa alkuperäisessä muodossaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 09:51:44 
Poissa
sintti
sintti

Hyi yökkistä mitä mielikuvia nyt sain. No enpä ole onneksi suosinut marinaadeja muutoinkaan.

Olen nuoruudessani ollut elintarvikekaupoissa töissä ja kyllähän siellä kaikenlaista näki. Majoneesipohjaiset salaatit, juustot ym. kaivettiin paketeista pois parasta ennen päiväyksen mennessä umpeen ja myytiin vielä viikon jossei toistakin lihatiskistä "tuoreena". Siihen loppui ainakin meikeläisen usko että lihatiskistä saisi parempaa tavaraa.

Samoisessa kaupassa elintarviketarkastaja soitti ennen "yllätys" käyntiään. Näin pakattiin kaikki "paska" vähäksi aikaan sivuun ja kunhan huipputarkastus oli tehty niin ladottiin kaikki taas esiin. Ja vaikka joku huonompi tuote oli unohtunutkin esiin ei siitä kummenpaa haloota syntynyt. Tarkastaja vain huomautti asiasta ja tuote korjattiin hetkeksi pois tai tosiaan purettiin lihatiskiin myyntiin.
:evil: :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 10:13:17 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tärkein syy marinadeihin on parempi säilyvyys eli pidempi myyntiaika. Tuo veden myyminen on toinen syy. Ostan marinoimatonta aina kun voin, mutta hätätilassa marinoitukin kelpaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00