karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 08:49:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2004-10-24 09:42:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen nyt karpannut 6 päivää. Nälkä lähtenyt totaalisesti ja muutenkin hyvä olo. Joku täällä palstalla sanoi, ettei ketostiksejä kannata ostaa, mutta ostin kuitenkin. Ja vähän olen hämmästellyt, kun ne päivästä yks ovat näyttäneet 1,5. Kaverilla pongahti heti parin päivän päästä 8:iin! :shock:

Atkinsin kirjassa luki, että jos näläntunnetta ei esiinny, keho on ketoosissa, luotanko mä nyt siihen? :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 10:50:48 
Mä olen päässyt maksimissaan kolmanteen ruutuun. Yleensä ekaan tai tokaan. Tuntuu olevan hyvin yksilöllistä... Jotkut sanovat, että tikut mittaavat vain käyttämättä jääneen ketoaineen. Liikunta kuluttaa kai jonkun verran, samoin kuin normaalit arkiaskareet.
Osaisko joku viisaampi kertoa/tarkentaa?

Viestin otsikko: Re: Ketoosista
ViestiLähetetty: 2004-10-24 12:11:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Dahlia kirjoitti:
Olen nyt karpannut 6 päivää. Nälkä lähtenyt totaalisesti ja muutenkin hyvä olo. Joku täällä palstalla sanoi, ettei ketostiksejä kannata ostaa, mutta ostin kuitenkin. Ja vähän olen hämmästellyt, kun ne päivästä yks ovat näyttäneet 1,5. Kaverilla pongahti heti parin päivän päästä 8:iin! :shock:

Atkinsin kirjassa luki, että jos näläntunnetta ei esiinny, keho on ketoosissa, luotanko mä nyt siihen? :?

Siis :shock:

Ketoosissa olet silloin kun sulla ei ole nälkä?!. Juu, siis minen oo VIELÄ ketoosissa. Tosin minulla on menossa hapuileva siirtyminen karppaukseen
taitaapi olla kolmas päivä menossa. Aamulla olin kuolla nälkään :lol:

Pääsen vasta huomenna kirjastoon/kirjakauppaan katteleen Heikkilän teosta... Väliin tuntuu että tää tyttö luovuttaa heti ens metreillä!!

ViestiLähetetty: 2004-10-24 12:22:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin minullekin täällä on kerrottu, että ketostixit mittaa käyttämättä jääneen ylimääräisen ketoaineen virtsasta. Sen huomasinkin siten, että runsaasti syödyn päivän jälkeen aamuvirtsasta stixit punastu tosi hyvin. Yleensä kuitenkin eka ruudun hento vaaleanpuna tuli tulokseksi ja ketoosiahan sekin on. Kiva niitä tikkuja on käyttää ja seurata tilannetta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-24 13:40:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja ketoosin syvyyshän ei vaikuta laihtumiseen.

Viestin otsikko: ketoosi
ViestiLähetetty: 2004-10-24 19:40:22 
Poissa
sintti
sintti

Samat 6 pv takana ja odottelen koska hengitys alkaa haisemaan pahalle, joka kuulema myös kuuluu ketoosiin - onko näin?
Nälkä ei ole ollenkaan, mutta huimausta kyllä - kuuluuko asiaan?
Kyselee alottelija

Viestin otsikko: Re: ketoosi
ViestiLähetetty: 2004-10-24 20:26:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sipe kirjoitti:
Samat 6 pv takana ja odottelen koska hengitys alkaa haisemaan pahalle, joka kuulema myös kuuluu ketoosiin - onko näin?
Kyselee alottelija

Mulla on myös tämän suun tahmeuden aikana sellainen olo, että hengitys haisee. Olen 'haistattanut' miehellä :roll: , mutta ei hän ole mitään haistanut!

ViestiLähetetty: 2004-10-24 20:53:04 
Poissa
sintti
sintti

Siippa alotti viikkoa aikaisemmin tän ruokavalion ja on ollut tosi tiukka hiilareiden suhteen - paino sillä on pudonnut n. 7 kg (joista varmaan suurin osa oluenjuonnin lopetuksen takia), mutta pahanhajuista hengitystä en ole hänelläkään erityisesti huomannut.
Mä olen ollut iisimmällä valiolla, eli olen syönyt vihanneksia - niitä vihreitä, valkoisia ja punasia - ihan reilusti ja paino on pudonnut nyt n. 2-3 kg (erehdyin päivien lukumäärässä, eli niitä on 8:s menossa). Odottelen ja ihmettelen sitä ketoosia - onko se väistämätöntä ja välttämätöntä näin painonpudotuksessa?
Meillä on ylipainoa molemmilla (miehellä vielä 20 kg ja mulla 10 kg), joten painon pudotus on ajatuksena päällimmäisenä. Tuhannet dietit kokeiltuna ja saman verran pettymyksiä ja itseinhoa yms.
Nyt on kovat fiilikset päällä, kun molemmat ollaan hengessä mukana - tästä on hyvä jatkaa :) .

ViestiLähetetty: 2004-10-24 21:29:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sipe kirjoitti:
Odottelen ja ihmettelen sitä ketoosia - onko se väistämätöntä ja välttämätöntä näin painonpudotuksessa?

Atkins sanoo kirjassaan, että kun ei syö hiilareita enempää kuin 20 g päivässä, keho menee ketoosiin, eli on väistämätöntä. Ja välttämättömyydestä: mä ymmärsin, että jos aineenvaihdunta on sekaisin, se vaatiin pienen shokin korjautuakseen. Eli poistetaan kaikki hiilarit ruokavaliosta ja pakotetaan kroppa oppimaan ottamaan energiansa rasvoista.

Mua viisaammat ja kokeneemmat, korjatkaa jos puhun läpiä päähäni! Mä kun vasta opettelen! :)

ViestiLähetetty: 2004-10-24 21:55:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

sipe kirjoitti:
Odottelen ja ihmettelen sitä ketoosia - onko se väistämätöntä ja välttämätöntä näin painonpudotuksessa?

Ei ole.

ViestiLähetetty: 2004-10-25 12:12:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu kyllähän paino putoaa ilman ketoosiakin, mutta ketoosissa on se etu, että nälkä ei tosiaan vaivaa ja että tietää kehon käyttävän tehokkaasti rasvaa polttoaineekseen, sillä ketoaineethan syntyy rasvan polton yhteydessä mutta niitä ei synny, jos hiilareita on tarpeeksi/liikaa elimistön käytössä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 13:38:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minulla ainakin on tämä ruokavalio vaikuttanut negatiivisesti uloshengityksen tuoksuun - noin positiivisesti sanottuna. Ja useimmilla tuntemillani alakarppaajilla samoin. Mutta ei kaikilla. Ja pesenpä sitten hampaita vain useammin, se hieman auttaa. Ja Atkins ainakin sallii kirjassaan keinotekoiset suunraikastimet (suihkeet), joten onpa sellaisiakin tullut harrastettua...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 13:50:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anniina kirjoitti:
Ja Atkins ainakin sallii kirjassaan keinotekoiset suunraikastimet (suihkeet), joten onpa sellaisiakin tullut harrastettua...

Mistä sellaisia saa? Auttavatko? :?:

ViestiLähetetty: 2004-10-25 14:46:32 
Poissa
sintti
sintti

Nyt vasta älysin katsoa suuresti himoamani ja paljon syömäni sokerittomien Mynthon-pastilleiden hiilarit ja kappas - niitä onkin aikamoisesti.
Toivottavasti jotain pastilleja löytyy vähemmillä määrillä, että saisi pidettyä ystävät lähietäisyydellä jos vaikka hajuhaittoja ilmenisikin.

Kiitokset muuten vinkeistä ja tiedoista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 14:47:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Suunraikastin: Oxygenolin pikkupurkki (noin huulipunan kokoinen). Löytyy isoista marketeista samoista hyllyistä kuin hammastahnat. Ja auttaa! Noin 4 viikkoa kestää, vaikka suihkauttelis ahkerastikin... Ja tosi raikas tuoksu.
Tosin viime viikkoina en ole löytänyt Prismasta enkä Cittarista. Hintalaput on silti hyllyn reunassa tallella, joten olisikohan toimitusvaikeuksia? Tai sitten muuten vaan ovat unohtaneet tilata.

ViestiLähetetty: 2004-10-25 16:09:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

sipe kirjoitti:
Nyt vasta älysin katsoa suuresti himoamani ja paljon syömäni sokerittomien Mynthon-pastilleiden hiilarit ja kappas - niitä onkin aikamoisesti.

Noi Mynthonien (ja muiden sokerittomien karkkien) hiilarit on polyoleja, jotka ovat oikeastaan enemmän alkoholeja mutta luetaan silti hiilareiksi. Ne siis ovat pitkäketjuisia jonka seurauksena ne imeytyvät hitaammin ja epätäydellisemmin kuin sokerit, joten verensokeriinkaan ne eivät hirveästi vaikuta. Vatsan ne kyllä pistävät sekaisin jos popsit niitä paljon.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseenhän tässä jo vastattiinkin, eli ei ketoosia välttämättä tarvita laihtumiseen, mutta uskaltaisin väittää että ilman ketoosia laihduttaminen vaatii myös hieman kalorimäärien tarkkailua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00