karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 13:55:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kookoshiutaleet?
ViestiLähetetty: 2006-12-18 22:30:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mitenkäs näiden kanssa, jos vertaa kookosöljyyn? Jos kerran pähkinät on parempi vrt. pähkinäöljy.. samoin oliivit parempi vrt. oliiviöljy, niin onkohan sitten kookoshiutaleet tuon rasvan osalta minkälaista tavaraa?
Lidlistä saa todella edullisesti kookoshiutaleita(0,59 tjsp.), ja ne ovat hirmu hyviä ihan sellaisenaankin! Kookosrasvan mukana olo ruokavaliossa kiinnostaa kovasti kaikkien hyvien ominaisuuksiensa puolesta. Ihon hyvinvoinnin kannalta, kilpirauhasen toiminnan kannalta yms.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-18 23:13:51 
Poissa
sintti
sintti

Jään kanssasi odottelemaan viisaiden sanoja! :D Olen tuota asiaa itsekin miettinyt, että kuinka "terveellisiä" nuo hiutaleet ovat. Itse käytän niitä vähän joka paikassa tuomassa makeutta. Etenkin jugun kaa ihanaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 00:12:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tähän ei ilmeisesti uskalleta ottaa kantaa.. Ts. asiasta ei tiedetä tarpeeksi.. Vai kuinka? :roll: Kookoksen rasvaahan niissä hiutaleissakin on, mutta onko se laadukasta/hyödyllistä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 00:29:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 14:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita.

Ongelmaksi muodostui tuo huono kielipää.
:lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 16:18:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tavallisesti niihin lisätään sulkfiittia (rikki-?) pitämään nen valkoisina, sitä voi pitää haitallisena jos haluaa. Ihan sama kuin kuivatuissa aprikooseissa. Riippuu miten paljon jaksaa hifistellä ruokavalionsa kanssa, ja miten suuria määriä ja usein niitä syö. Ero pähkinöihin on se, että pähkinöissä on herkästi hapettuvaa monityydyttymätöntä, kun taas kookosrasva on mitä suurimmassa määrin tyydyttynyttä eli kemiallisesti hyvin vakaata. Ei siis pilaannu herkästi.

En taitaisi pannaan laittaa, mutta jos olisin suuri ystävä niin tilaisin tuolta Elkan linkistä, ihan jo pelkästään aistivarainen laatu noilla tuotteilla on korkea.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 19:24:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Mirka, sinä jaksat avittaa meitä vähemmän (kieli)oppineita. :)

Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 21:39:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Raita kirjoitti:
Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua.

:lol: Kun olisikin, mutta on sukkuloinut Pietarin ja Moskovan väliä taas muutaman viikon.

Eikä siihen tilaamiseen minua tarvita (varsinkin kun olen tosi huonosti ehtinyt tilaamaan viime aikoina), tosin kannattaa yhteistilaus kerätä niin tulee halvemmaksi. Ja tilata sieltä irlantilaiselta Euroopan jakelijalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 18:13:48 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 20:53:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

musti kirjoitti:
Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. :roll:

On

Minulla on tuota, mutta en ole paljon ehtinyt käytää. Helsingistä saa "tavallista" kookosjauhoa Sörnäisten tukusta. En nyt täältä hitaan nettiyhteyden takaa Moskovasta jaksa hakea linkkiä, mutta löytyy mm. vanhasta kahden vuoden takaisesta ketjusta, jossa etsiskellään halpaa mantelijauhoa eli haulla voi löytyä. Sitä halpaa mantelijauhoa ei sieltä löytynyt, mantelijauhoa kuitenkin isoissa pusseissa.

Kookosjauho on mielestäni "sitkeämpää" kuin mantelijauho, eikä ole makeaa. Tarkoitus on kokeilla mutakakkua ja muitakin suklaakakkuja. Rahkalettuja olen tehnyt ja siinä on mielestäni mantelijauhoa parempi. Tuolla sivuillahan väittävät sen soveltuvan esim. muffinssien teossa korvaamaan vehnäjauhot täysin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 22:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

musti kirjoitti:

Pari päivää sitten sattui silmään ja ostoskärryyn Oululaisessa Euromarketissa "Wok'n Roll Kookosjauhe". Ei ihan puhdasta kamaa, vaan joukossa 20 % maltodekstriiniä ynnä muutamaa E:tä. Proteiinia 3g, hh 47g ja rasvaa 47 g per sata grammaa. En ole vielä jauhetta testaillut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 11:31:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 12:39:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bubble kirjoitti:
Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa.

varmaankin vaan kadottavat mehevyytensä, ja tuskin sitäkään vielä on havaittavissa muutaman kuukauden jälkeen päivämäärästä,

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 12:49:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Mä näin viime viikolla Jykylän Minimanin hyllyssä lapun "kookosjauhoa", mutta paikka oli tyhjä tällä kertaa. Muistaakseni 4-500g, hinta jotain yli kympin. Etsin - ja ostin - manteleita vähän isommassa pussissa, taisi olla 450 g, minkä löysin. Niistä sitten jauhan tuoretta mantelijauhoa tarvittaessa käsikäyttöisellä mantelimyllyllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 16:17:24 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Cocovilta saa kookosjauhoakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 21:44:40 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mun kookosjauho on kotoisin Hämeentien etnisistä kaupoista (en tarkkaan muista että mistä nimenomaan, koska löytyy melkein kaikista). Pitäis vaan saada aikaisiksi tehdä niistä jotain. :lol: Mantelijauhoa kannattaa ostaa varastoon samalla reissulla. Isoja pusseja löytyy huomattavasti halvemmalla kuin ne pienet pussit joita löytyy tavan kaupoista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00