karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 13:55:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kookoshiutaleet?
ViestiLähetetty: 2006-12-18 22:30:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-11-06 01:20:58
Viestit: 409
Mitenkäs näiden kanssa, jos vertaa kookosöljyyn? Jos kerran pähkinät on parempi vrt. pähkinäöljy.. samoin oliivit parempi vrt. oliiviöljy, niin onkohan sitten kookoshiutaleet tuon rasvan osalta minkälaista tavaraa?
Lidlistä saa todella edullisesti kookoshiutaleita(0,59 tjsp.), ja ne ovat hirmu hyviä ihan sellaisenaankin! Kookosrasvan mukana olo ruokavaliossa kiinnostaa kovasti kaikkien hyvien ominaisuuksiensa puolesta. Ihon hyvinvoinnin kannalta, kilpirauhasen toiminnan kannalta yms.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-18 23:13:51 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2006-11-14 00:00:57
Viestit: 32
Jään kanssasi odottelemaan viisaiden sanoja! :D Olen tuota asiaa itsekin miettinyt, että kuinka "terveellisiä" nuo hiutaleet ovat. Itse käytän niitä vähän joka paikassa tuomassa makeutta. Etenkin jugun kaa ihanaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 00:12:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-11-06 01:20:58
Viestit: 409
Tähän ei ilmeisesti uskalleta ottaa kantaa.. Ts. asiasta ei tiedetä tarpeeksi.. Vai kuinka? :roll: Kookoksen rasvaahan niissä hiutaleissakin on, mutta onko se laadukasta/hyödyllistä?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 00:29:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 14:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Elka kirjoitti:
Täällä vähän tietoa asiasta. Itse käytän ainoastaan täältä tilaamiani kookostuotteita.


Ongelmaksi muodostui tuo huono kielipää.
:lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 16:18:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Tavallisesti niihin lisätään sulkfiittia (rikki-?) pitämään nen valkoisina, sitä voi pitää haitallisena jos haluaa. Ihan sama kuin kuivatuissa aprikooseissa. Riippuu miten paljon jaksaa hifistellä ruokavalionsa kanssa, ja miten suuria määriä ja usein niitä syö. Ero pähkinöihin on se, että pähkinöissä on herkästi hapettuvaa monityydyttymätöntä, kun taas kookosrasva on mitä suurimmassa määrin tyydyttynyttä eli kemiallisesti hyvin vakaata. Ei siis pilaannu herkästi.

En taitaisi pannaan laittaa, mutta jos olisin suuri ystävä niin tilaisin tuolta Elkan linkistä, ihan jo pelkästään aistivarainen laatu noilla tuotteilla on korkea.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 19:24:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Kiitos Mirka, sinä jaksat avittaa meitä vähemmän (kieli)oppineita. :)

Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 21:39:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Raita kirjoitti:
Ainut hankaluus on, että Elka on Helsingissä, joten yhteistilaus ei taida onnistua.


:lol: Kun olisikin, mutta on sukkuloinut Pietarin ja Moskovan väliä taas muutaman viikon.

Eikä siihen tilaamiseen minua tarvita (varsinkin kun olen tosi huonosti ehtinyt tilaamaan viime aikoina), tosin kannattaa yhteistilaus kerätä niin tulee halvemmaksi. Ja tilata sieltä irlantilaiselta Euroopan jakelijalta.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 18:13:48 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. :roll:

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 20:53:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
musti kirjoitti:
Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. :roll:


On

Minulla on tuota, mutta en ole paljon ehtinyt käytää. Helsingistä saa "tavallista" kookosjauhoa Sörnäisten tukusta. En nyt täältä hitaan nettiyhteyden takaa Moskovasta jaksa hakea linkkiä, mutta löytyy mm. vanhasta kahden vuoden takaisesta ketjusta, jossa etsiskellään halpaa mantelijauhoa eli haulla voi löytyä. Sitä halpaa mantelijauhoa ei sieltä löytynyt, mantelijauhoa kuitenkin isoissa pusseissa.

Kookosjauho on mielestäni "sitkeämpää" kuin mantelijauho, eikä ole makeaa. Tarkoitus on kokeilla mutakakkua ja muitakin suklaakakkuja. Rahkalettuja olen tehnyt ja siinä on mielestäni mantelijauhoa parempi. Tuolla sivuillahan väittävät sen soveltuvan esim. muffinssien teossa korvaamaan vehnäjauhot täysin.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-21 22:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
musti kirjoitti:
Heips, minua hämää, kun jossain jäätelöohjeessa oli, että kookosJAUHOA? Siis onko olemassa vielä hienommaksi jauhettua kookosta kuin hiutaleet? Minä en ole missään nähnyt. :roll:


Pari päivää sitten sattui silmään ja ostoskärryyn Oululaisessa Euromarketissa "Wok'n Roll Kookosjauhe". Ei ihan puhdasta kamaa, vaan joukossa 20 % maltodekstriiniä ynnä muutamaa E:tä. Proteiinia 3g, hh 47g ja rasvaa 47 g per sata grammaa. En ole vielä jauhetta testaillut.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 11:31:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 21:43:38
Viestit: 779
Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 12:39:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-28 21:44:13
Viestit: 1294
Bubble kirjoitti:
Löysin kaapin pohjalta avaamattoman pussin kookoshiutaleita, joissa parasta ennen -pvm oli 6.4.07. Meneekö nuo tuollaiset ainekset miksikään, eli uskaltaiskohan niitä vielä käyttää? Pussissa ei näy mitään vihertävää vaan ihan terveen olosia hiutaleita siellä odottelee ottajaansa.


varmaankin vaan kadottavat mehevyytensä, ja tuskin sitäkään vielä on havaittavissa muutaman kuukauden jälkeen päivämäärästä,


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 12:49:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Mä näin viime viikolla Jykylän Minimanin hyllyssä lapun "kookosjauhoa", mutta paikka oli tyhjä tällä kertaa. Muistaakseni 4-500g, hinta jotain yli kympin. Etsin - ja ostin - manteleita vähän isommassa pussissa, taisi olla 450 g, minkä löysin. Niistä sitten jauhan tuoretta mantelijauhoa tarvittaessa käsikäyttöisellä mantelimyllyllä.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 16:17:24 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Cocovilta saa kookosjauhoakin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-04 21:44:40 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Mun kookosjauho on kotoisin Hämeentien etnisistä kaupoista (en tarkkaan muista että mistä nimenomaan, koska löytyy melkein kaikista). Pitäis vaan saada aikaisiksi tehdä niistä jotain. :lol: Mantelijauhoa kannattaa ostaa varastoon samalla reissulla. Isoja pusseja löytyy huomattavasti halvemmalla kuin ne pienet pussit joita löytyy tavan kaupoista.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)