pikkukirahvi80 kirjoitti:
Pitäisikö minun syödä askeettisemmin, jotta laihtuisin? Minua kammottaa ajatus, että söisin rasvaista lihaa ja voita ja kermaa koko ajan.
Minusta sulla on melko hyvin hallussa näin aloittelijaksi tuo homma. Suurinpiirtein noin itselläkin välillä menee (paitsi en juo kahvia). Jos olet rasvan saannista huolissasi lisää oliiviöljyä aina kun mahdollista ja käytä majoneesia kastikkeina, jos ne maistuu. Pelkäsin alussa samoin kuin sinä että ruokavalio menee askeettiseksi, mutta nyt syön paljon monipuolisemmin kuin ennen karppausta. Kasvikset on tosi herkkuja ja niistä saa monenlaisia kylmiä ja lämpimiä lisukkeita juuston ja oliiviöljyn kanssa. Mulla on ruvennut kananmuna jo tökkimään, kun söin sitä aina aamulla. En ole vielä keksinyt vastaavaa hyvää, helppoa ja nopeaa karppiaamiaisruokaa.
Tärkeää on syödä tarpeeksi muuten keho alkaa panttaamaan rasvavarastoja ja paino ei tipu. Ne rasvaset kermat yms. voi "piilottaa" ruokaan. Majoneesinkin voi sekoittaa kaalisalaattiin tms.
Tässä mun vinkkejä miten olen itse toiminut. Kun olen saanut tarpeeksi rasvaa paino on tippunut paremmin kuin vähemmällä rasvalla
