| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| kukkakaalimuusi YÄK! http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=20998 |
Sivu 1/3 |
| Julkaisija: | biancabandy [ 2006-10-06 11:17:06 ] |
| Viestin otsikko: | kukkakaalimuusi YÄK! |
Hei! Pitkästä aikaa kirjoittelen. Haluaisin ohjeita kukkakaalimuusin sijaan, koska se on mun mielestä TOSI PAHAA. Mieluummin söisin jotain lantusta, punajuuresta, parsakaalista, herneistä, maissista, pavuista, paprikasta, sipulista, (ehkä porkkanastakin) sekä muista mahdollisista kasviksista ja vihanneksista tehtyja lisäkkeitä. Laittakaa tähän vastauksia hyvistä resepteistä, joita teette kotona tuon muusin sijaan. Kiitos jo etukäteen! |
|
| Julkaisija: | thimari [ 2006-10-06 11:45:48 ] |
| Viestin otsikko: | |
Parsakaalimuusia. Se nyt vaan on parempaa kuin kukkis. |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2006-10-06 11:49:33 ] |
| Viestin otsikko: | |
Käys kuikkii tuota reseptiosiota |
|
| Julkaisija: | FreakyBoo [ 2006-10-06 12:00:54 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mä en oo niinq kertaakaa tehny kukkismuusia
Mun peruslisäke on nyrkki voita, kasa herkkusieniä, kasa sibaletta, kasa paprikaa. Lyödään paistinpannulle järjestyksessä. Makunautinnon kruunaa päälle aseteltu pihvi, miel. naudan. Menee toki jahiksenkin kanssa. |
|
| Julkaisija: | Punapää [ 2006-10-06 12:07:08 ] |
| Viestin otsikko: | Re: kukkakaalimuusi YÄK! |
biancabandy kirjoitti: Haluaisin ohjeita kukkakaalimuusin sijaan, koska se on mun mielestä TOSI PAHAA.
Mitenkä sä teet kukkismuussin??? Lienee vaikuttaa aika paljon makuun ... Mä teen näin, keitän silputun kukkiksen ja soseutan sauvasekoittimella, lisään sinne koskenlaskijajuustoa aika reippaasti, voita ja kermaa, vähän suolaa tai yrttisuolaa, joskus sekaan myös pinaattia... annan muhia kannen alla jonkun aikaa tiivistymässä ja sitten lautaselle ja iso voinokare keskelle... kelpaa muuten vieraille erinomaisen hyvin ja oma suu söis vaikka kuinka eikä ole TOSI PAHAA Ja tää ei ollut resettiosio, joten sori ... |
|
| Julkaisija: | ahma [ 2006-10-06 13:19:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
Ja jos se palaa pohjaan ihan hitusenkaan, se on ihan hirveetä. xD |
|
| Julkaisija: | tantsu [ 2006-10-06 13:28:30 ] |
| Viestin otsikko: | |
Kermaa ja voita -molempia paljon! |
|
| Julkaisija: | jules [ 2006-10-06 13:59:10 ] |
| Viestin otsikko: | |
munkin mielestä se oli käsittämättömän pahaa ja oli voita ja kermaa seassa |
|
| Julkaisija: | Melanie [ 2006-10-06 14:10:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
Siis ettekö te tykkää yleensäkän kukkakaalissa vai sitten vasta kun sen muussaa ( ja lisää kermaa ja voita )? |
|
| Julkaisija: | Katastrof! [ 2006-10-06 14:12:55 ] |
| Viestin otsikko: | |
Lantusta tulee myös aivan ihana muusi. Samalla ohjeella kuin kukkismuusin olen se aina tehnyt. NAM! |
|
| Julkaisija: | Liilia [ 2006-10-06 14:19:58 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mikä ihmeen ongelmä tässä nyt on? Ei kait kenenkään vhh-ruokinto keskeydy ainoastaan kukkismuusista tykkäämättömyyteen?? Onks joku esittäny että kukkismuusi olis koko ruokavalion peruskulmakivi jota ilman mikään ei onnistu? Ei kai? Mä en ole vielä sellaista kukkista tavannutkaan jota en söis; ihan ykkösherkku ollu kaikin tavoin laitettuna jo koko elämän; nam !!
|
|
| Julkaisija: | MsAmazoni [ 2006-10-06 14:24:20 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mäkin oon tehnyt kukkismuusia tasan kerran enkä koe olevani epäkarppi |
|
| Julkaisija: | Liilia [ 2006-10-06 14:26:33 ] |
| Viestin otsikko: | |
/\/\ No just noin |
|
| Julkaisija: | jules [ 2006-10-06 14:48:43 ] |
| Viestin otsikko: | |
en omalta osaltani ainakaan valittanut mahdollisuuksien puutetta. lähinnä se oli kai kommenttia siihen, kun kyseistä ruokaa täällä niin usein hehkutetaan lanttumuussi menee kyllä ehdottomasti kokeiluun! (syön kukkakaalini yleensä ei-ihan-kypsänä, jolloin sen maku on ehkä vähän erilainen) |
|
| Julkaisija: | els [ 2006-10-06 15:22:03 ] |
| Viestin otsikko: | |
MsAmazoni kirjoitti: Mäkin oon tehnyt kukkismuusia tasan kerran enkä koe olevani epäkarppi
Sama täällä. Kerran tein ja ihan syötävää se oli, mutta tuntui silti tuoreen kukkakaalin tuhlaukselta - enkä niistä pakastetuista tykkää missään muodossa. Makuja on monia. Suurin osa meidän talouden kasvislisukkeista tarjoillaan raakana. Makusyistä |
|
| Julkaisija: | Katastrof! [ 2006-10-06 19:54:51 ] |
| Viestin otsikko: | |
jules kirjoitti: lanttumuussi menee kyllä ehdottomasti kokeiluun!
Jep, kannattaa kokeilla. Lantut kannattaa keittää todella kypsiksi niin muusista saa ihanan sileää ja pehmoista. |
|
| Julkaisija: | rantaiso [ 2006-10-06 20:30:52 ] |
| Viestin otsikko: | |
Mä tykkään esim. lanttulaatikosta, joten lanttumuusia vois tosiaan kokeilla. Sen sijaan minäkään en tykkää keitetystä kukkakaalista. Raakaa pystyn syömään esim. dipin kanssa. |
|
| Julkaisija: | Torii [ 2006-10-06 20:43:18 ] |
| Viestin otsikko: | |
Joo ei kaikki tykkää kukkakaalimuussista tai kukkakaalista ylipäätänsä missään muodossa |
|
| Julkaisija: | sarimarju [ 2006-10-07 07:00:06 ] |
| Viestin otsikko: | |
Outo juttu, kukkakaali hyvää, kukkismuusina kamalaa, laittoi miten vaan! Voissa pitkään haudutetut lanttukuutiot ihania, myös naurista voipi haudutella. Ja lanttuun pikkasen muskottipähkinää. Makuasioita... |
|
| Julkaisija: | Great Girl [ 2006-10-07 20:01:49 ] |
| Viestin otsikko: | |
Eikohan sita kukkismuussia tarjota vaihtoehdoksi yleensa sen takia etta kukkakaali on kaaleista kuitenkin sielta miedoimmasta paasta; Useimmat syovat kukkakaalia vaikkeivat koskisi valkokaaliin tai parsakaaliin ruusukaalista puhumattakaan. Tai lantuista ja nauriista. Lisaksi muussiksi tekeminen kermoinen ja koskenlaskijoineen loiventaa yleensa aikaisemmin vihanneksia syomattomien kynnysta popsia jotain kaalia. Kukkakaalimuussi on vain yksi vaihtoehto eika sita ole pakko syoda. Ei ole montaa muutakaan asiaa. |
|
| Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|