karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-08 21:47:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketostikseistä
ViestiLähetetty: 2004-10-26 22:52:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen täällä juttuja lukiessani huomannut usein vilisevän nimityksen ketostikseistä. olen sen verran saanu funtsittua pienes päässäni, et ne on tarkoitettu mittaamaan ketoosin voimakkuutta, mut missään en ole nähnyt sitä itselleni tärkeintä tietoa... Mistä ihmeestä niitä saa? Ja onko kuinkakin arvokkaita?

Hirmuisesti kiitoksia sille joka tätä aloittelevaa ja vielä asioista ulkona olevaa vaivautuisi asian suhteen valaisemaan! :)

Ja tietysti kaikki muutkin kommentit niihin stikseihin kiinnostaa. Onko käytännöllisiä, kuink moni käyttää ja mistä syystä?? yms yms

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 22:59:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Apteekista saa. Näyttävät siis virtsan ketoainemäärän, ketoosissa voi olla vaikkei virtsaan erittyisikään ketoaineita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 23:06:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Parinkympin kieppeillä hinta pyörii, apteekista saa ja nimi ei tietääkseni ole mikään ketosticks...
Niillä on ihan joku oma nimi, muistaakseni ja ovat suunniteltu diabeetikoiden mittailuihin...edelleen muistaakseni :wink: (en ole kokeillut).
Toiset sanovat, ettei sillä tiedolla ole mitään tekemistä, koska ketoosi ei pudota painoa, joten sen tason tietäminen ei ole niin relevanttia.
Jos nyt rahaa riittää ja on utelias niin hanki ihmeessä, mutta leikkaa tikut vaikka puoliksi niin riittävät pitempään :D .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 23:07:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lainaa:
ketoosissa voi olla vaikkei virtsaan erittyisikään ketoaineita.

Höh, no jos ne ei sitä sit kerro ni mistäs ihmeestä mun sit pitäis tietää oonko ketoosissa vai en??? :?: Tää on mulle edelleenkin ongelmakohta. Olen käsittänyt et ketoosi on nimenomaan se mihin pyritään, mut mistä tiedän koska olen sen saavuttanut?!?! Olen ollu atkinsilla 2 vk, olossa ei ole muita muutoksia entiseen, kuin se ettei enää väsytä ja ruokahalu on vähentynyt radikaalisti! Mikä on tietty hyvin positiivinen juttu!!! :)

Jelppikää nyt tietämätöntä!!! PLIIIISSSS

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 23:13:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuon asian kanssa minäkin painiskeli 2 kuukautta sitten, mutta luovutin...
Kyllä se ketoosi on jos olet syönyt hiilareita tietyn rajan alle.
Ymmärtääkseni se on kemiallinen tapahtuma jonka aiheuttaa, vähäinen hiilihydraattien saaminen.
Sen tuleminen ei ole mikään poikkeus, vaan automaattinen juttu kuten juomisen jälkeen virtsaaminen :lol: .
Ja kuten jo aiemmin mainitsin sillä ei ole niinkään merkitystä painonpudotuksessa, siis siinä putoavassa määrässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 23:30:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

seilenos kirjoitti:
Höh, no jos ne ei sitä sit kerro ni mistäs ihmeestä mun sit pitäis tietää oonko ketoosissa vai en??? :?: Tää on mulle edelleenkin ongelmakohta. Olen käsittänyt et ketoosi on nimenomaan se mihin pyritään, mut mistä tiedän koska olen sen saavuttanut?!?!

Jos olet ollut vähillä hiilareilla 2 viikkoa, niin olet ketoosissa, jos proteiinin saantisi ei ole ollut liian suurta. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-26 23:34:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sam kirjoitti:
Jos olet ollut vähillä hiilareilla 2 viikkoa, niin olet ketoosissa, jos proteiinin saantisi ei ole ollut liian suurta. :D

Liian suuri proteiinin saanti? Mikä määrä siinä on liikaa? Höh, mä olen ihan ulalla, kun olen käsittänyt et hiilarit minimiiin ja sit muuten saa syödä rasvaa ja proteiineja niin paljon kun napa vetää! Joten onko niissäkin nyt sit joku raja ja mikä se raja siis on???? :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 00:15:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ostin apteekista ketostix-merkkisiä liuskoja ketoosin mittaamiseen. Maksoi kai jotain kympin paikkeilla. Vaikkei ne varsinaisesti tarpeellisia olekaan, on niillä ihan kiva leikkiä. Joku täällä antoi vinkin siitä, että ne tikut kannattaa leikata puoliksi (pystysuunnassa) niin niitä saa tuplamäärän. Noi liuskat eivät kuulema aina välttämättä näytä punaista (eli ketoaineita virtsassa) vaikka ketoosissa olisikin.

Haulla löytyy monta juttua ketoosista ja stixeistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 09:52:19 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

seilenos kirjoitti:
Sam kirjoitti:

Liian suuri proteiinin saanti? Mikä määrä siinä on liikaa? Höh, mä olen ihan ulalla, kun olen käsittänyt et hiilarit minimiiin ja sit muuten saa syödä rasvaa ja proteiineja niin paljon kun napa vetää! Joten onko niissäkin nyt sit joku raja ja mikä se raja siis on???? :?

Paljonko sinulla on pudotettavaa? Liian suuri proteiinin saanti on "normaalissa" painonpudotuksessa melkein mahdoton saada aikaan, sillä harva jaksaa vetää niin paljon proderuokaa. Sen sijaan jos on raskaasti ylipainoinen ja tottunut isoihin ruokamääriin, on viisainta tarkkailla protskunsaantia, ks. esim Morriganin painonpudotuskamppailu. Liika proteiini (eli mitä kroppa ei pysty käyttämään) voi muuttua energiaksi, glukoosiksi (eli siis hiilariksi).

Pidä proteiinit 1-2 g / (normaali)painokilo, niin ongelmia ei tule. Eli jos painat vaikka 90 kg nyt ja haluaisit painaa 60 kg, syö päivittäin 60-120 g proteiinia laihdutuksen ajan ja sen jälkeenkin. Muistathan, että esim. lihassa on proteiinia n. 25 % ja kalassa vähemmän kuin 20 %. Juustoissa ja muissa maitotuotteissa protskumäärät lukeekin tai finelistä voi tarkistaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-27 19:51:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tytti kirjoitti:
Paljonko sinulla on pudotettavaa? Liian suuri proteiinin saanti on "normaalissa" painonpudotuksessa melkein mahdoton saada aikaan, sillä harva jaksaa vetää niin paljon proderuokaa. Sen sijaan jos on raskaasti ylipainoinen ja tottunut isoihin ruokamääriin, on viisainta tarkkailla protskunsaantia, ks. esim Morriganin painonpudotuskamppailu. Liika proteiini (eli mitä kroppa ei pysty käyttämään) voi muuttua energiaksi, glukoosiksi (eli siis hiilariksi).

Pidä proteiinit 1-2 g / (normaali)painokilo, niin ongelmia ei tule. Eli jos painat vaikka 90 kg nyt ja haluaisit painaa 60 kg, syö päivittäin 60-120 g proteiinia laihdutuksen ajan ja sen jälkeenkin. Muistathan, että esim. lihassa on proteiinia n. 25 % ja kalassa vähemmän kuin 20 %. Juustoissa ja muissa maitotuotteissa protskumäärät lukeekin tai finelistä voi tarkistaa.

Eli jos nyt oikein ymmärsin, niin mun jonka tavotepaino on siis 55 kg pitäis syödä 50-100G proteiiniä? Eikä laskea sitä nykyisen painon eli 75kg mukaan? Eli jos sit viel käännetään siihen kuin paljon mun pitäis syödä lihaa, niin se ois sit tuo proteiinimäärä (50-100g) kerrottuna 4 (n25%) Eli n 200-400g. Eihän se nyt niin kovin vaikea ole syödä. Tosin en kyllä ole niin paljoa syönyt. Enimmäkseen kalaa ja munia Liha kun sattuu olemaan turkasen kallista. =( Mut kiitoksia selventävästä vastauksesta, jos huomaatte mun "laskukaavassa" jonkin virheen ni korjatkaa tietämätöntä! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-28 09:36:13 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Ymmärsit ihan oikein, seilenos! Sitä proteiinipitoista ruokaa kannattaa syödä ennemmin enemmän kuin vähemmän, eli pidä sellaista ainakin 300 g päivä tavoitteena, niin hyvin menee.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00